Technológia, amely nem marad rejtve

4,15 méteres külső hosszával és 2,15 méteres szélességével a robusztus Audi AI:TRAIL tanulmány terepjáró képességei első pillantásra feltűnnek. 1,67 méteres magassága és elképesztő, 22 col peremátmérőjű, 850 milliméteres abroncsokkal szerelt keréktárcsái már álló helyzetben is sejtetik, hogy a tanulmány kitűnően boldogul az aszfaltozott utaktól távol is. Rendkívüli, 34 centiméteres hasmagassága lehetővé teszi, hogy fél méternél is mélyebb vízen haladjon át.
Ez a felépítés egyenetlen, sziklás talajon is rendkívüli agilitást biztosít anélkül, hogy a padlólemezbe integrált akkumulátor hozzáérne a felszínhez.

Az utaskabin maga is egy sokszögű formákkal körbevett, döntően üvegezett felületekkel határolt tér, amely négy utasnak biztosít helyet. Karakteres vonása – amely a járműnek az Aicon és az AI:ME tanulmányokkal való rokonságát is mutatja – az oldalsó ablakok középső vonalában húzódó, kiálló él. Ez a vonal az autó első illetve hátsó része felé folytatódik és középvonalként egyetlen masszív tömbben egyesíti a teljes karosszériát. A tengelyek körül elhelyezett elektromos hajtásrendszeren és a padlólemezbe integrált akkumulátoron kívül nincs szükség egyéb csatolt részekre vagy túlnyúlásokra a motor vagy az akkumulátor számára. A 2019-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon bemutatott négy látványos Audi jármű azt szemlélteti, hogy az egy kabinos formaterv válik az elektromos járművek korának követendő példájává.

A könnyűszerkezetes építésmód és a maximális karosszériamerevség természetesen kiemelten fontos műszaki célkitűzések, különösen a terepjárósoknak. Éppen ezért az Audi AI:TRAIL karosszériája a legkorszerűbb acél, alumínium és szénszál elegyéből készült. Ennek eredményeképpen – és a nagy kapacitású akkumulátorcsomag ellenére – az autó súlya mindössze 1 750 kilogramm.

Az Audi AI:TRAIL esetében a funkciót követi a forma. A belső térben az oldalsó ablakoknál húzódó él éppen ott biztosít extra helyet a bent ülőknek, ahol a legnagyobb szükségük van rá: a váll és a könyök magasságában. Ugyanakkor ott kínál további teret, ahol az utasok leginkább észreveszik, hiszen az egészen mélyen induló ablakok még a kerekek között is megnyitják a kilátást egészen a talajig. A formatervezők célja itt az volt, hogy a járműben helyet foglalók a lehető legjobb kilátást élvezhessék, gyönyörködjenek az őket körülvevő természetben és környezetükben, megszüntetve a belső tér és a külső világ között húzódó határvonalat. Amikor az autó mozgásban van, az utasok figyelmét nem elsősorban az út maga köti le, az szabadon vándorolhat és a legkisebb részletet is megfigyelhetik az őket körbevevő szabad térben. Az AI:TRAIL modellben az utasok nyugodtan hátradőlhetnek és élvezhetik a magától értetődő békét és harmóniát, ami körbeveszi őket.