Télre vonatkozó négy szabály egy plug-in hibrid autóhoz

A tél beköszöntével sok európai országban a külső hőmérséklet reggelente a fagypont alatt van. Ismerjük a hideg általános hatásait járműveinkre, de hogyan befolyásolja a hideg a plug-in hibrid autókat? Az alábbiakban négy tipp szerepel, amelyekkel a lehető legtöbbet hozhatja ki autójából ezen a télen.

 1.- Addig töltse fel az akkumulátort, amíg az autó meleg. Az elektromos üzemmódban a hibrid akkumulátor-rendszer hatótávját befolyásolhatja az alacsony hőmérséklet, de az akkumulátor-rendszer különböző funkciókkal és energiagazdálkodási módszerekkel is rendelkezik, amelyek amennyire csak lehet, segítenek enyhíteni a hideg hatását. „A hideg kihat az akkumulátor teljesítményre, hiszen befolyásolja a lítium-ion cellák belsejében zajló elektrokémiai folyamatokat” – mutat rá Francesc Sabaté, a SEAT energiarendszer-fejlesztési vezetője. „A legjobb az, ha az akkumulátort egy a hidegtől elzárt helyen, a vezetés után azonnal feltöltjük az akkumulátor hőmérsékletének fenntartása érdekében, ami következésképpen javítja a töltési folyamat hatékonyságát” – magyarázza Francesc. Az új SEAT Leon e-HYBRID 5 óra alatt teljesen feltölthető egy hagyományos csatlakozóval, és alig kevesebb, mint 4 óra (3 óra 40 perc) alatt egy Wallbox gyors töltési ponttal.

2.- Melegítse fel előre a gépkocsi belterét. Az autóval történő utazáshoz nincs tökéletes hőmérséklet, mivel a kinti időjárás befolyásolja a belső tér hőmérsékletét. Ezzel együtt az elektromos alkatrészek 21,5-22 Celsius fokon teljesítenek a leghatékonyabban. Annak érdekében, hogy ezt a kényelmi hőmérsékletet elérje anélkül, hogy megrövidítené az akkumulátor működési időtartamát, „a legjobb megoldás az, ha néhány perccel az autóba való beszállás előtt a még mindig a töltőhöz csatlakoztatott járművet a SEAT Connect alkalmazás segítségével távolról aktiváljuk, bekapcsoljuk az autó fűtését, vagy az ülés- és kormányfűtés funkciókat.”- javasolja Francesc. „Így a jármű belseje meleg lesz, amikor beszállunk, anélkül, hogy ennek eléréséhez az akkumulátort kellene használnunk az utazás megkezdése után.”

3.- Kapcsolja be a gyújtást a belsőégésű motor üzemmódban. Nagyon hideg időben hagyja az autót a töltőhöz csatlakoztatva, amíg parkol, így az utazás megkezdése előtt aktiválhatja az előmelegítési funkciót és felmelegítheti az akkumulátort. Ahogy a mérnök tanácsolja, ebben az esetben „a jármű belsőégésű üzemmódban indul, amely rövid idő alatt megnöveli a hőmérsékletet az akkumulátor megfelelő használata érdekében”. Ezen elektromos járművek szélsőséges időjárási körülményeket szimuláló teszteken is biztosították, képesek az optimális működésre ilyen körülmények között is.

4.- Vezessen finoman. A finom vezetés mindig kulcsfontosságú a fogyasztás csökkentése érdekében. Plug-in hibrid autóban ráadásul a tél közepén történő induláskor valóban szükség van rá, mivel az elektromotor már az induláskor minden erejét „beveti”. A kíméletes vezetés és a fékezéskor visszatöltő akkumulátor ugyanis segít minél tovább szinten tartani az autó energiaellátását. Például, a Leon e-HYBRID esetében „amikor levesszük a lábunkat a fékpedálról, anélkül, hogy a mechanikus fékek működnének, a fékezésből származó kinetikus energia átalakul elektromos energiává, és későbbi felhasználásra tárolható” – zárja gondolatát Francesc. Ez növelheti az akkumulátor hatótávolságát ugyanazon az úton az agresszívabb fékezéssel összehasonlítva.

SEAT Leon e-HYBRID (PHEV), sokoldalúság és hatékonyság télen is

115 LE (85 kW) villanymotor

13 kWh akkumulátor

Akár 64 km hatótávolság elektromos üzemmódban a WLTP-ciklus szerint (NEDC: 72 km)

150 LE (110 kW) benzinmotor

Kombinált teljesítmény 204 LE

És 3 bónusz jó tanács az autó téli gondozásához

– Indulás előtt ellenőrizze a gumiabroncsokat, és havazás esetén legyen Önnél hólánc.

– Tartson jégkaparót az autóban a jég eltávolításához az ablakokról; soha ne távolítsa el a jeget forró vízzel.

– Ellenőrizze a motor hűtőfolyadék és a fagyálló szintjét, hogy megakadályozza a motor túlmelegedését.