Az elmúlt hat évtizedben természetesen sok-sok érdekes dolog történt a Super Cub család tagjaival, és – nem meglepő módon – eredményeik is elismerésre méltóak. Íme, néhány példa:
A tanulmánymodell nem rajzok alapján készült, hanem – Soichiro Honda hathatós segítségével – agyagból formázták, számos olyan ötletet megvalósítva, ami a cég mérnökeinek agyából pattant ki 1956-os európai körútjuk során.
Az 1958-ban bemutatott Super Cub C100 váza a padló alatt futott (mert könnyen átléphető volt), nagy lábvédőket szereltek rá (mert sok volt a burkolatlan, poros út) és teljes idomzatba csomagolták (mert el szerették volna rejteni az erőforrást és kifinomulttá kívánták tenni a modellt). A sirályszárny-jellegű kormány és az égszínkék fényezés már csak ráadás volt, mégis divatot teremtett.
A 17”-os kerekek az akkoriban igen rossz japán utak miatt voltak fontosak. Ezeket kifejezetten a Super Cubhoz tervezték és gyártották.
Az erőforrás mindig négyütemű volt, már az 1958-as modellváltozat is ezzel a motorkonstrukcióval mutatkozott be.
Muszáj volt egy kézzel vezethető, kuplungkar nélküli koncepciót kigondolnia a szakembereknek, hogy azok is nyeregbe pattanhassanak, akiknek Soba-ételdoboz lógott a bal vállán.
A Honda kimagasló technológiai színvonalat képviselő, 1960-ban átadott suzukai gyára azért épült, hogy a lehető legmagasabb minőségben készülhessen az elképesztően kelendő Super Cub.
A Super Cub eddig 15 ország 16 gyáregységében készült, és több mint 160 országban értékesítették.
A Super Cub 1959-ben érkezett meg az Egyesült Államok piacára, árcéduláján rendkívül alacsony, 295 dolláros vételár volt olvasható. Szabályosan tarolt a szörfös fiatalok körében, egyszersmind kitaposta az utat a később érkező, nagyobb Hondáknak Amerikában.
Az európai sorozatgyártás a Honda belgiumi üzemegységében indult be, ez volt a márka második tengerentúli gyára.
A Super Cub a „You meet the nicest people on a Honda.” (szabad fordításban: a legkedvesebb emberek használnak Hondát) reklámkampányban is komoly szerepet kapott és nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az emberek ne kössék össze a motorokat a motorosbandákkal.
Népszerűségét a Beach Boys is fokozta: 1964-ban rukkoltak elő My Little Honda, azaz Én kis Hondám című dalukkal.
Dél-Ázsiában 1964-ben jelent meg a Super Cub, és óriási változásokat hozott, hiszen teljes családokat mobilizált, valamint jelentősen csökkentette a nagyvárosok közúthálózatának terhelését.
A japán szabadalmi hivatal 2014-ben jóváhagyta a típus háromdimenziós formatervének szabadalmi kérvényét. Ez volt az első jármű, ami kivívta ezt az elismerést.
Anno a havi Super Cub-eladások a 30 ezer példányt is elérték, holott a teljes Japán piacon csak 40 ezer motort adtak el. Elképesztő eredmény volt.
A 100 milliomodik Super Cub 2017. október 29-én, a rá jellemző csendes, szerény módon gördült le a Honda kumamotói gyáregységének futószalagjáról.
Impresszum
Tulajdonos: Berta István
A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!
Rendszergazda: Varga Zsolt
e-mail:
bertanyuuz@gmail.com
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.