• Egyéb

Terep-sportkocsit faragtak a Toyota Hiluxból

Egy neves kelet-európai tuningműhely, a Carlex a Toyota felkérésére vette kezelésbe az idén ötvenéves Hiluxot. Az eredmény túlzás nélkül világszínvonalú.

A lengyelországi központtal működő Carlex Design rendszerint nagyteljesítményű luxusautókhoz készít kevéssé visszafogott optikai csomagokat. Ugyanakkor felismerték a lehetőséget egy egészen más szegmensben is: Európában dübörögnek a pickup-eladások, az idei évben akár 200 ezer darab is gazdára találhat a platós kisteherautók piacán. Mivel pedig a vásárlók számottevő része nem kizárólag haszonjárműnek szánja a pickupot, hanem szabadidős, illetve családi járműként is számít rá, a Carlex belefogott a platósok Európában még ritkaságszámba menő optikai tuningjába.

A Toyota Hilly vicces neve nem arra utal, hogy dombos vidékre szánták (bár 400 Nm-es, 2.4 literes dízelmotorjával és kapcsolható összkerékhajtásával kétségtelenül helyt állna ott is); az utótag csupán a Hilux becézett formája. Ez azonban a jármű egyetlen megmosolyogtató aspektusa, a Carlex rendkívül komoly munkát végzett.

Kezdetként 13 idomból álló optikai csomagot készítettek a Toyota nyolcadik generációs teherhordójához. Új a hűtőrács és annak kerete, újak a lökhárítók – hátul harcias integrált kipufogó-imitációkkal –, az eredeti felfogásban megrajzolt, szögletes kerékív-toldatok és a motorházfedél; a legsportosabb részlet kétség kívül a hátfal peremére épített légterelő. A képet egyedi hátsó lámpakeret, üzemanyag sapka és sárfogók teszik teljessé; a kétféle színben (gyöngyház-fehér vagy metálfekete) rendelhető Toyota karosszériáját tetszetős grafika és piros Hilly logó díszíti.

Az utasfülke sem maradt érintetlen. A Carlextől megszokott egzotikus anyagorgia ugyan elmaradt, de a kivitelezés így is fényűző. Nappa bőr borítja az üléseket, az ajtókon és a padlószőnyegeken is bőrbetéteket találunk, a kormánykereket kétféle bőrbe vonták. A padlókonzolon sorszámozott plakett díszeleg: a Hilly-ből mindössze 500 darab készül.

A Toyota Hilux már alapkivitelében maximálisan megfelel a terephasználat követelményeinek, de a Carlex semmit sem bízott a véletlenre: megemelték a futóművet, valamint szélesített 18 colos keréktárcsákat szereltek fel, amelyekre BFGoodrich All Terrain terepabroncsokat húztak 265/60 R18 méretben. Motortuningot nem alkalmaztak, a motorhangot viszont feljavították: egy elektronikus rendszer öblös V8-as hangzást kölcsönöz a járműnek; az okostelefonos alkalmazásból vezérelhető funkció révén a Hilux Hilly raliautót idéző hanghatások kíséretében tör úti célja felé.

Fotók:hiluxlimited.com

http://egyszermarlattamautot.hu/2018/11/13/sportverzio-keszult-a-toyota-hiluxbol/