Termelési rekordott állított fel otthonában a Skoda

A ŠKODA AUTO a vállalat eddigi történelme során 2019-ben gyártott első ízben több mint 900 ezer gépkocsit Mladá Boleslav és Kvasiny csehországi termelési helyszínein. Összesen 910 ezer járművével a cseh autógyártó 2,25 százalékkal múlta felül a megelőző évi volument (2018: 890 000 darab), és egyedül a márka „bestsellere”, a ŠKODA OCTAVIA 260 ezer példányban gördült le a szerelőszalagról. 2020-ban, pontosan a vállalat alapításának 125 esztendős jubileuma évében, új korszak nyílik a ŠKODA történelmében: Mladá Boleslavban megkezdődik a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épülő első ŠKODA-modell gyártása. A ŠKODA AUTO 2025-ig összesen kétmilliárd eurót invesztál az alternatív hajtástechnikák és új mobilitási szolgáltatások fejlesztésébe.

A ŠKODA AUTO 2019-ben összesen mintegy 590 ezer gépkocsit gyártott Mladá Boleslav-i főüzemében. Egyedül a ŠKODA OCTAVIA 260 ezer példányban készült itt, és október végén már a „bestseller” negyedik generációjának gyártása vehette kezdetét. További modellsorozatokként a FABIA, a SCALA, a KAMIQ és a KAROQ család tagjai gördülhettek le a vállalat székhelyén a szerelőszalagról, de a cseh autógyártó 570 ezer motort, illetve összesen ugyancsak 570 ezer MQ 200 és MQ 100 típusú sebességváltót, valamint 4000 akkumulátort és több mint 2 312 000 tengelyt is készített Mladá Boleslavban. Mindemellett a 2019. augusztusban üzembe helyezett új fényezőüzemben évente akár 168 ezer karosszéria nyerheti el színét, a vállalat székhelyén rendelkezésre álló fényezőkapacitás ezzel éves szinten összesen 812 ezer darabra bővült. A ŠKODA AUTO 219,6 millió eurót invesztált az új létesítménybe – amely a maga nemében az egyik legkorszerűbb és leginkább környezetkímélő Európában – és több mint 650 új munkahelyet teremtett.

Kvasiny gyára több mint 85 éves történelme legnagyobb szabású korszerűsítésén és bővítésén esett át. A ŠKODA jelenleg a KODIAQ nagyméretű szabadidő-autót, a KAROQ kompakt szabadidő-autót és a SUPERB zászlóshajót gyártja itt, a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű SUPERB iV modellváltozatot is beleértve. A vállalat történelmének első villamosított, sorozatgyártású modellje ugyanazon a szerelősoron készül, mint a kizárólag belső égésű motorral hajtott SUPERB gépkocsik, a gyártási folyamat szükséges módosításaira pedig összesen mintegy 12 millió eurót fordított a ŠKODA. A SUPERB iV gyártása 2019. szeptemberben vette kezdetét.

A ŠKODA harmadik csehországi termelési helyszíne Vrchlabíban működik. A gyár tavaly ünnepelte 1864-es megnyitásának 155. évfordulóját, és 1946 óta a ŠKODA AUTO tulajdona. A márka eleinte gépkocsikat készített itt, majd 2012-ben széles körű átalakítás keretében a legkorszerűbb főegységgyárrá építette át e létesítményt. 2019-ben összesen mintegy ezer dolgozó nagyjából 556 ezer DQ 200 típusú kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltót állított itt elő, amelyeket egyaránt építik a ŠKODA, valamint a Volkswagen Csoport más márkáinak modelljeibe.

A ŠKODA AUTO Csehország egyik legfontosabb munkáltatója
A ŠKODA világszerte több mint száz piacon aktív, legnagyobb piaca pedig Kína. Hazájában, Csehországban, a ŠKODA AUTO az egyik legnagyobb munkáltató, és termékei az ország összes exportjának mintegy kilenc százalékát adják. Immár sok éve invesztál a vállalat a termelési helyszínei régióinak infrastruktúrafejlesztésébe, illetve támogat az ottani életminőség hosszú távon fenntartható javítását szolgáló projekteket. Ennek során a ŠKODA AUTO egyaránt szorosan együttműködik a politika, az adminisztráció és a civil társadalom területeiről érkezett partnereivel. A gyártó 2018-ban 30 millió euró kezdőtőkével alapítványt hozott létre Mladá Boleslav számára, amely például a helyi kórház új felszereléseihez vagy épp a népszerű Rekola kerékpármegosztó szolgáltatáshoz biztosít forrást.

A ŠKODA AUTO TERMELÉSE – 2019
Járművek910 000
Motorok570 000
Tengelyek2 312 000
Karosszériák168 000
Akkumulátorok4000
Sebességváltók1 126 000
DQ 200556 000
MQ 200, MQ 100570 000