Tevva gondolatvezetés

Merészebbnek kell lennünk a zéró emissziós teherautók (ZET) bevezetésével kapcsolatban

Írta: Stuart Cottrell, az energiaszolgáltatások és kormányzati partnerségek vezetője

Az akkumulátorokkal felszerelt vagy hidrogénüzemanyagcellával hajtott teherautóknak 2040-re az új teherautó-eladások túlnyomó többségét kell alkotniuk, összhangban a közepes és nehéz járművek CO2-kibocsátásának csökkentését célzó szabályozási kezdeményezésekkel.

Azonban még ezek az ambíciók sem mennek elég messzire. A zéró kibocsátású közúti árufuvarozásra való átállás szükségességét nem lehet túlbecsülni, tekintettel az éghajlatváltozás kezelésében és a közegészségügy javításában játszott döntő szerepére. A közúti közlekedés a légszennyezés egyik legjelentősebb forrása, amely évente mintegy 350 000 idő előtti halálesetet okoz csak az Európai Unióban.

Emiatt tagjai vagyunk a Közlekedési Dekarbonizációs Szövetségnek , amely egy átalakuló váltást szorgalmaz, és sürgeti, hogy 2035-ig minden új tehergépjármű érje el a kibocsátásmentes státuszt. Ez összehangolná a kereskedelmi árufuvarozási ágazatot a fosszilis tüzelőanyaggal működő személyszállítás hatékony fokozatos megszüntetésével. autókat ugyanerre a határidőre.

Jelenleg a NYC Climate Week-en veszünk részt, és arra összpontosítunk, hogyan tudjuk felgyorsítani a zéró emissziós teherautókra (ZET) való átállást a ZET Policy Group részeként. Bár elismerjük, hogy a haladás időbe telik, hangsúlyozzuk, hogy gyors cselekvésre van szükség, és elvárjuk, hogy működőképes és elérhető ütemtervet dolgozzunk ki a gyorsabb elfogadás érdekében.

Biztató, hogy a zéró kibocsátású közúti árufuvarozás eléréséhez szükséges technológia vagy már rendelkezésre áll, vagy szinte minden alkalmazásban életképessé válik. Fejlett londoni gyártóüzemünkben a Tevva 7,5 tonnás akkumulátoros elektromos teherautót gyártjuk, amely évente akár 3000 teherautó gyártására is képes. Ezenkívül a Tevva 7,5 tonnás és 19 tonnás hidrogén-elektromos teherautókat fejlesztett ki a globális piacok számára, amelyek közül az előbbi sikeresen teljesített egy 620 mérföldes (1000 km-es) bemutatót a Tevva központtól a skót határig és vissza az év elején.

A flottaüzemeltetők egyre szívesebben fogadják az elektromos teherautókat, felismerve, hogy a károsanyag-kibocsátás csökkentése megfelel a hosszú távú üzleti céloknak, és azonnali csökkenést eredményezhet a teljes birtoklási költségben (TCO). Mindazonáltal a zéró kibocsátású, hosszú távú teherszállítás gazdasági életképessége bizonyos kihívásokat vet fel. A töltési és üzemanyag-feltöltési infrastruktúrával kapcsolatos korlátok, valamint a TCO-megtakarítások egyértelmű bemutatásának szükségessége nagymértékben fenyeget. A Tevva aktívan együttműködik partnereivel és ügyfeleivel, hogy kezelje ezeket a kritikus tényezőket. Biztosak vagyunk abban, hogy elektromos teherautóink nemcsak pénzt takarítanak meg a szervezeteknek a jármű élettartama során, hanem javítják a flotta és a vezető teljesítményét is.

A javasolt csökkentési célok teljesítése kétségtelenül hatalmas feladat lesz, hacsak nem kezelik hatékonyan ezeket a kérdéseket. A felgyorsuló telepítés erőteljesebb politikai támogatást tesz szükségessé a kormányoktól. A terv az Egyesült Államokban az Inflációcsökkentési Törvényben és a Bipartisan Infrastructure Law-ban körvonalazott nagylelkű adójóváírásokban és támogatásokban található. Ezek a politikák már most is vonzzák a befektetéseket a tiszta járművek ellátási láncába, szemben a viszonylag kevésbé átfogó európai politikákkal.

Ez lehetőséget kínál más régiók, különösen európai jogalkotók számára, hogy merész vezetést tanúsítsanak. A zéró emissziós teherautók széles körű elterjedésének kilátásai és a klímasemleges jövő felé vezető utunk múlnak rajta.