Tilos hókotrót előzni, mégis rengeteg baleset történik belőle

A hosszú távú előrejelzés szerint a következő hetekben nem várható jelentősebb havazás, de még a januári kétcentis hó is fura baleseteket okozott.

A hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkákat végző Magyar Közút Nonprofit Zrt. például kénytelen volt rámutatni, hogy az elmúlt havazások során több baleset is történt, amikor az autósok a gyorsforgalmi utakon konvojban haladó munkagépek közé hajtottak.

A gyorsforgalmi utakon a hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkákat konvojban végzik a szakemberek. Ilyenkor a belső sávban dolgozó jármű megy elöl, onnan ekézi a havat a külső sávba, ahonnan a mögötte jövő másik gép tolja le a havat az útról. A járművek között csak minimális távolság van.

Ennek ellenére a Magyar Közút tájékoztatása szerint általános jelenség, hogy a KRESZ előírásai ellenére megpróbálják szabálytalanul megelőzni a munkagépeket.

Vannak olyan autósok, akik beállnak a hátsó jármű szórásterébe, amely így nem tudja a teljes pályaszélességet síkosságmentesíteni, ugyanis ilyenkor adott esetben a szabálytalan jármű oldalát, elejét sózzák a gépek, nem az utat.

(A kocsik fényezésének nem tesz jót a rászóródó kristályos szerkezetű síkosságmentesítő anyag.)

Az is általános tapasztalat, hogy a két konvojban haladó munkagép közé beállnak a szabálytalan autósok és utána már nem merik megelőzni az első autót, mert nem látják be a pályát a külső sávba ekézett hó, latyak miatt. Ugyanakkor, ha a két járműből álló konvoj hátul haladó teherautója megpróbálja kiengedni a beszorult járművet, akkor sokan megpróbálják követni a szabálytalankodó példáját, és újabb autós állna be a munkagépek közé.

Az ilyen helyzetek miatt január első felében három baleset is érte a Magyar Közút munkagépeit.

dasblog.hu