Tiszta teljesítmény
Akár 40 másodperc vitorlázás a 48 voltos részleges hibrid rendszerrel
Miközben az EPC technikája a teljesítményt növeli, a részleges hibrid rendszer (MHEV) az üzemanyag-fogyasztást hivatott mérsékelni. A 48 voltos MHEV-rendszer szíjhajtású indítógenerátorból (BAS) és a csomagtérpadlózat alatt elhelyezett, 10 Ah kapacitású lítiumion-akkumulátorból áll. A BAS közvetlen kapcsolatban áll a főtengellyel, és lassításkor akár nyolc kilowatt teljesítménnyel táplálhat vissza energiát (rekuperáció), az így nyert elektromos energiát pedig a lítiumion-akkumulátorban tárolja. Gázadáskor a BAS gyorsan reagálva indítja újra a motort.
Az MHEV-technika már 22 kilométer/órától lehetővé teszi az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerének (Start-Stop System) használatát, ezzel – a részleges hibrid rendszer és a jármű érzékelői közötti kapcsolatnak is köszönhetően – valós üzemi körülmények között akár 0,4 liter fogyasztáscsökkentést és leállított belső égésű motorral akár 40 másodperces vitorlázást is lehetővé téve.
Ily módon felszerelve az S TDI-modellek meggyőző menetdinamikai képességeiket magasfokú hatékonysággal, kedvező üzemanyag-fogyasztással és kis károsanyag-kibocsátással ötvözik. Mindegyik S TDI-modell megfelel az Euro 6d temp károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak. A WLTP-értékekből származtatott NEDC üzemanyag-fogyasztás az Audi S6 Limousine esetében kerékmérettől függően 6,3, illetve 6,2 liter gázolaj 100 kilométerenként, amihez kilométerenként 165, illetve 164 gramm szén-dioxid kibocsátása párosul. Az S6 Avant megfelelő értékei 6,5 liter és 171 gramm, míg az S7 Sportback modellé 6,5 liter és 170 gramm.