Több mint 2 millió elektromos jármű 2026 végéig

A Ford nemcsak számít azokra a megállapodásokra, amelyek biztosítják a 600.000 jármű legyártását, hanem ezek bővítését tervezi. A vállalat már jelenleg is rendelkezik annak az akkumulátor-gyártási kapacitásnak mintegy 70 százalékával, amelynek 2026 végéig világszerte több mint 2 millió elektromos autó legyártását kell megalapoznia.

A Ford és a világ legnagyobb akkumulátor-gyártója, a CATL egy külön szándéknyilatkozatot írtak alá arról, hogy megvizsgálják az együttműködés lehetőségeit a kínai, európai és észak-amerikai Ford-piacok akkumulátor-beszállítása tekintetében.

A Ford azt is bejelentette, hogy 2026-tal kezdődően 40 GWh LFP-gyártási kapacitást tervez létesíteni és felhasználni Észak-Amerikában.

Ezt a többletkapacitást három, Kentucky és Tennessee államokban működő akkumulátorgyár bővítésére fogják felhasználni; ezek az üzemek a Ford és az SK On múlt héten megalapított BlueOval SK vegyesvállalatának részét képezik. A Ford szándéknyilatkozatot írt alá az SK On és a Koç Holdings vállalatokkal arról, hogy vegyesvállalatot hoznak létre Törökországban az akkumulátor-gyártó kapacitás növelésére.

HALLGASS EXKLUZÍV PODCASTOKAT IDE, ILLETVE IDE KATTINTVA!

A vegyesvállalatok működését segíti majd, hogy a Ford az akkumulátorcellák nyersanyagát is közvetlenül szerzi be.

„Csapatunk aktívan együttműködik partnereinkkel az Egyesült Államokban és világszerte,” mondta el Lisa Drake, a Ford Model e alelnöke, aki az EV-gyártás ipari hátteréért felel. „Gyorsan lépünk majd azokon a piacokon és régiókban, ahol rendelkezésre állnak a fontos anyagok, tárgyalunk a kormányzati tisztviselőkkel, a bányavállalatokkal és a feldolgozókkal, olyan szándéknyilatkozatokat és megállapodásokat írva alá, amelyek megfelelnek a Ford ESG-szükségleteinek, és támogatják a Ford tervét, hogy az elektromos járművek darabszáma milliós nagyságrendre növekedjen.”

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!