Több mint 400 cipősdobozt küldtek a MOL-csoport munkavállalói a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi akciójára
A MOL-csoport idén is csatlakozott a Baptista Szeretetszolgálat Cipősdoboz-akciójához, melynek keretében több mint 400 csomagot töltöttek meg ajándékokkal a nagyvállalat budapesti és vidéki munkavállalói. A rászoruló gyerekeknek összeállított csomagokat pénteken adták át a Baptista Szeretetszolgálat képviselőinek Budapesten.
A Baptista Szeretetszolgálat és a MOL-csoport közös pénteki, fővárosi sajtóeseményét követően Szilágyi Béla, a Baptista Szeretetszolgálat elnöke az MTI kérdésére felidézte, hogy a karácsony előtti gyűjtést már több mint két évtizede szervezi a szeretetszolgálat.
„A cipősdoboz-akció egy nagyon egyszerű, mégis szerethető trenddé vált az elmúlt években, ezáltal pedig tovább erősödött az adományozás kultúrája Magyarországon”
– fogalmazott Szilágyi Béla.
Hozzátette:
„amikor a cipősdobozba egy ajándékot – csokoládét, játékot, higiéniai felszerelést – tesznek az emberek, akkor azzal a szeretetüket is felajánlják a gyerekeknek”.
Az adományozók egy tetszőleges cipősdobozba különleges játékot, édességet, színezőt, tisztálkodási felszerelést, esetleg sapkát vagy sálat tehetnek. A dobozokat országszerte 439 gyűjtőponton adhatják le a munkahelyi, egyházi és iskolai közösségek, baráti társaságok és egyéni adományozók – hívta fel a figyelmet az elnök.
A legtöbben a 3 és 12 éves kor közötti gyerekek számára készítenek csomagokat, ezért Szilágyi Béla arra buzdította az adományozókat, hogy lehetőség szerint a tinédzser korosztályra is gondoljanak, mivel ők általában kevesebb cipősdobozt kapnak.
A Baptista Szeretetszolgálat elnöke kiemelte: az akció november 22-i kezdete óta körülbelül 32 ezer csomag gyűlt össze országszerte, az utolsó héten azonban különösen sok felajánlás érkezik, ezért a gyűjtés december 18-ig tartó lezárásáig várhatóan 50 ezer cipősdoboz érkezhet a gyerekek számára.
Az elmúlt években az adventi időszakban összegyűlt csomagok 90 százalékát Magyarországon, 10 százalékát pedig határon túli településeken adták át a rászoruló gyerekeknek – jegyezte meg Szilágyi Béla, aki elmondta azt is, hogy a www.ciposdoboz.hu weboldalon online felajánlást is lehet tenni: minden négyezer forint összegű utalás esetén egy újabb cipősdobozt állítanak össze a Baptista Szeretetszolgálat munkatársai.
„A gyermeki örömnél nincsen fontosabb, ezért is örültünk, hogy az akcióhoz a MOL kollégáival hozzá tudtunk járulni. Az ajándékok nagyon jó helyre kerülnek”
– hangsúlyozta Pantl Péter, a MOL-csoport kommunikációs igazgatója, aki elmondta, hogy több mint 400 cipősdobozt töltöttek meg ajándékokkal a nagyvállalat munkatársai Budapesten és több vidéki helyszínen is, többek között Százhalombattán és Tiszaújvárosban is.
A MOL mint felelősségteljes nagyvállalat számára elengedhetetlen, hogy ilyen jótékonysági kezdeményezésekben részt vegyen – emelte ki Pantl Péter, aki célként jelölte meg, hogy jövőre még több, körülbelül ezer dobozt tudjon a cég gyűjteni a Baptista Szeretetszolgálat számára karácsony előtt.
Idén Milák Kristóf és Siklósi Gergely olimpiai bajnokok segítségét is kérte a cég, hogy népszerűsítsék a karitatív akciót a MOL Csoport munkavállalói körében – fűzte hozzá a kommunikációs igazgató.