Több mint negyven év tapasztalat a hidrogéntechnológiával
A BMW Group a hidrogéntechnológia területén több mint negyvenévnyi, a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia területén pedig több mint húszévnyi tapasztalatra támaszkodhat. A jövőbe mutató technológiát és a BMW i Hydrogen NEXT kisszériás prototípusokat is a vállalatcsoport müncheni mérnökei fejlesztik. A hidrogén azonban a landshuti gyár számára sem ismeretlen: 2000-ben itt készült el a bajor prémiummárka akkori technológiai zászlóshajója, a BMW Hydrogen 7, amelyben hidrogén-meghajtású belsőégésű erőforrás és homokmagok formálta öntvény alkatrészek dolgoztak. „A landshuti gyár alsó-bajorország innovációs erősségét képviseli, az emisszió-mentes hajtáslánc-technológiák alternatíváját kínáló legújabb innovációkkal pedig a BMW Group ismét elköteleződött a térség mellett” – fogalmazott Dr. Stefan Kasperowski, a BMW Group Landshutban működő gyárának igazgatója. A BMW Group legnagyobb alkatrészgyáraként a landshuti üzem hat különböző gyártási technológiát alkalmaz, miközben a LuTZ könnyűszerkezetes- és technológiai központ mérnökeinek technológiákat egyesítő, előfejlesztési szaktudását is maradéktalanul kihasználja.
A BMW Group ráadásul már most is használja a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát: spartanburgi és lipcsei gyárai logisztikai feladatait több száz, üzemanyagcella-technológiával hajtott targonca segíti, a flotta pedig folyamatosan bővül.