Tömény high-tech – a motor


A 3.0 TDI erőforrást meggyőző vonóerő és magasfokú hatékonyság jellemzi. 2967 köbcentiméter összlökettérfogatából 257 kW (349 LE) teljesítményt produkál, literteljesítménye 117,9 LE, fajlagos forgatónyomatéka pedig 235,9 newtonméter/liter.

A V6-os TDI-aggregát tömege mindössze 190 kilogramm, és minden területen high-tech megoldások jellemzik. Közös nyomócsöves (common-rail) befecskendezőrendszere akár 2500 bar nyomással juttatja az üzemanyagot az égésterekbe, forgattyústengelyét, dugattyúit, hajtókarjait és olajellátását pedig egyaránt a nagyteljesítményű követelmények szerint alakították ki. Főtengelyén és vezérműtengelyén igényes megoldások mérséklik a súrlódást. Forgattyúházának és hengerfejeinek hűtőkörei egymástól különválasztva működnek, a hidegindítást követően így gyorsan felmelegedhet a motorolaj. A hengerfejeket kétrészes vízköpeny veszi körül. Az olajhűtő, az elektromos hajtású kompresszor (EPC), a szíjhajtású indítógenerátor (BAS) és a turbófeltöltő kompresszorháza igény szerint kapcsolódik be a hűtőkörbe.

Az 50 milliméter átmérőjű turbinakerékkel szerelt turbófeltöltő akár 2,4 bar relatív töltőnyomással is üzemelhet, változó turbinageometriájú rendszerét (VTG) pedig a csekély áramlási veszteségek jegyében optimalizálták. A kisnyomású külső kipufogógáz-visszavezetés (EGR) csupán a részecskeszűrő mögött veszi fel a kipufogógázokat, még a teljes tömegárammal téve lehetővé a feltöltő hajtását, ami jelentősen növeli hatásfokát. A 3.0 TDI erőforrást rendkívül kulturált járás jellemzi.