Töretlen fejlődés a BMW márka középpontjában – Az új BMW 3-as limuzin és az új BMW 3-as Touring

A prémium középkategória globális bestseller modelljének legfrissebb fejlesztései

A BMW 3-as sorozat már mintegy 50 esztendeje alkotja a BMW márka középpontját, megtestesítve a prémium középkategória sportos vezetési élményét. Az immár hetedik nemzedékénél járó sorozat formanyelvi megoldásai, menetdinamikai adottságai és technológiai innovációi időről időre kategóriaetalon mércéket állítanak fel, és mint ilyen, a 3-as BMW legújabb generációja is töretlen fejlődésről tesz tanúbizonyságot. A megjelenés, hajtáslánc, digitalizáció és felszereltség területein bejelentett átfogó fejlesztések már a 2022-es modellévvel bemutatkoztak, amelyekre most újabb frissítések érkeznek, a modellek kisugárzását és modern csúcstechnológiáját egyaránt új szintre emelve. Az új nagyfeszültségű akkumulátoroknak köszönhetően a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek tisztán elektromos hatótávolsága akár 101 kilométerre (WLTP) nő, miközben a futómű új hangolása még tovább javítja a sportos vezethetőség és a kényelmes utazás közötti egyensúlyt. Digitalizáció tekintetében pedig a BMW 8.5 operációs rendszer adja az új BMW 3-as limuzin és az új BMW 3-as Touring extrém intuitív és kényelmes járművezérlésének műszaki alapját – a QuickSelect koncepció szerint felépített, új BMW iDrive kijelző- és járművezérlő technológia révén –, a kibővített navigációs funkciók sorát pedig kiterjesztett nézet (Augmented View) színesíti.

E technológiai fejlesztéseket a karosszéria és az utastér mérnökien precíz dizájn-módosításai kísérik. A limuzin és a Touring karosszériaváltozat sportos eleganciáját új karosszériafényezési árnyalatok és új könnyűfém keréktárcsák nyomatékosítják. A modern prémium hangulatot árasztó utastérben eközben újratervezett kormánykerekek és műszerfal, valamint olyan kifinomult felszereltségi tételek fokozzák a vezetés élményét, mint például a kristályüvegből készült Crafted Clarity vezérlőelemek.

Az új BMW 3-as limuzin és az új BMW 3-as Touring sorozatgyártása 2024 júliusában kezdődik a BMW Group müncheni gyárában. A limuzin karosszériaváltozatot a vállalatcsoport mexikói, San Luis Potosí városában működő létesítménye is gyártja majd. Az új 3-as BMW kínai piacra készülő limuzin modelljeit a közös vállalkozásként működtetett BMW Brilliance Automotive (BBA) senjangi üzeme állítja elő.

Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

A BMW 3-as sorozat, mint a prémium középkategória vezéregyénisége

Az új BMW 3-as sorozat legfontosabb piaca Kína, Németország, Nagy-Britannia és az európai régió, valamint az Egyesült Államok. Kiváltképp igaz ez a limuzin karosszériaváltozatra, hiszen a Touring iránt egyértelműen Európában mutatkozik a legnagyobb kereslet. Jellegzetes formanyelve és kétségkívül praktikusabb csomagtere miatt azonban utóbbi Japánban, Dél-Koreában, Tajvanban, Hongkongban, Ausztráliában és Új-Zélandon is népszerű.

1975-ös debütálása óta a 3-as BMW egyet jelent a vezetés élményével, az elegánsan sportos megjelenéssel és a kifinomult technológiai fejlődéssel. A modell kiváltképp koncentrált formában egyesíti a márka által fémjelzett sajátosságokat. A BMW 3-as sorozat már világszerte több mint 20 millió példányban talált gazdára, amelyből csak a legújabb, hetedik modellgeneráció mintegy 3 millió darabbal veszi ki a részét. A legfrissebb értékesítési adatok is egyöntetűen alátámasztják, hogy a BMW 3-as sorozat Kínában, Európában és az Egyesült Államokban is a prémium középkategória piacvezető modellje, sőt mi több, világszerte jelenleg minden nyolcadik eladott BMW modell a 3-as sorozat képviselője. Néhány piacon a 3-as BMW a bajor prémiummárka abszolút értékesítési mutatójának akár 25-35 százalékát is kiteszi.

A BMW 3-as sorozat egyik legnagyobb erénye a rendkívül széles hajtáslánc-portfólió. A limuzin és a Touring karosszériaváltozat palettáján egyaránt négyféle benzines és négyféle dízelüzemű erőforrás sorakozik, ráadásul mindkettő csúcsán egy teljesítményre optimalizált modellpáros foglal helyet, soros hathengeres motorokkal szerelt BMW M Performance modellek képében. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatok egyre átfogóbb népszerűségnek örvendenek, mostantól ráadásul új nagyfeszültségű akkumulátorokkal és még tovább fejlesztett járműtöltő technológiával. A 3-as BMW eladási tabelláját a BMW 320i limuzin vezeti. A limuzin karosszériaváltozat háromnegyedét benzinmotorral értékesíti a gyártó. Ezzel szemben a BMW 3-as Touring mintegy 40 százaléka dízelmotorral talál gazdára, a fennmaradó körülbelül 60 százalékon a benzines és a plug-in hibrid hajtáslánc-változatok egyformán osztoznak.

A BMW 3-as sorozat adottságait egy sor kitüntetés is igazolja

Világszerte töretlen népszerűsége mentén a BMW 3-as sorozat egyre több hőn áhított és tekintélyes díjat, illetve elismerést hódít el a szakmai zsűrik és az autós szakmagazinok olvasói által. 2023-ban a 3-as BMW az Auto Zeitung német autós szakmagazin „Auto Trophy” díjának kategóriagyőzelmét és az auto, motor und sport német autós szakmagazin „Best Cars” olvasói szavazásának trófeáját is elnyerte. A limuzin és a Touring karosszériaváltozat menetdinamikai adottságait, megbízhatóságát és fejlett felszereltségi tételeit Németországon kívül is megannyi kitüntetéssel ismerték el.

Töretlen elköteleződés az ökológiai lábnyom módszeres csökkentése mellett

Az új BMW 3-as sorozat vezetési élménye, illetve alacsony üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása közötti egyensúly kulcsfontosságú alkotóelemei a rendkívül hatékony hajtáslánc-technológiák, az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés alapelvei és az optimalizált aerodinamikai tulajdonságok. A számos modellváltozatban alkalmazott, 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia a teljesítmény leadását és a hajtáslánc hatékonyságát egyaránt fokozza. A motorháztető, az első kerékjárati ívek, az erőforrás segédkerete, az első rugóstagok és a futómű-technológia megannyi alkatrésze alumíniumból készül. A BMW 3-as sorozat alumíniumöntvényből készült alkatrészei esetében a másodlagos nyersanyagok felhasználási aránya 50 százalék körüli, miközben a limuzin és a Touring karosszériaváltozat alumínium keréktárcsái hozzávetőlegesen 70 százalékban újrahasznosított alumíniumból készülnek.

A BMW Group müncheni gyárában az új 3-as BMW sorozatgyártásához szükséges külső villamos energiát megújuló energiaforrások felhasználásával állítják elő. A BMW 3-as sorozat ahhoz is nagymértékben hozzájárul, hogy a BMW Group maradéktalanul teljesítse egyre átfogóbb emissziós célértékeit és folyamatosan növelje modellpalettája hatékonyságát. A vállalatcsoport célja, hogy a 2019-es értékekhez viszonyítva 2030-ra teljes értékláncában – a beszállítói hálózattól kezdve, a sorozatgyártási folyamatokon keresztül, egészen a felhasználói fázisig – legalább 40 százalékkal csökkentse az egy legyártott új autójára vetített károsanyag-kibocsátás mértékét. A BMW Group célja továbbá, hogy legkésőbb 2050-re teljes értékláncát tekintve olyan üzleti modell mentén működjön, amely egyetlen ponton sem bocsát ki káros anyagot.

A BMW Group 2023-ban is tovább csökkentette járműflottája összemissziós értékét, fennállása eddigi legalacsonyabb károsanyag-kibocsátási átlagértékét érve el Európában. Az átlagosan egy eladott új autóra vetített, kilométerenkénti 102,1 grammos (WLTP) károsanyag-kibocsátási értékkel a BMW Group 26,4 grammal teljesítette túl az EU27+2 országok (az Európai Unió országai, Norvégia és Izland) által kitűzött, eladott új autónkénti 128,5 grammos célértéket.