Törőcsik Franciska mellein és a F*ck NER pólón kívül más szépséget is láthatott a nagyérdemű a Hunyadi díszbemutatón

A Lexus volt a Hunyadi díszbemutatójának mobilitási partnere

A Lexus az elmúlt években a világ egyik vezető környezettudatos luxusautómárkájából valódi, a kultúra, a művészetek, a dizájn, a divat, a gasztronómia vagy épp a filmek világában is aktív életmódmárkává vált, miközben továbbra is etalonnak számít az innovatív technológiák, a részben vagy teljesen elektromos meghajtások, a jövőbemutató műszaki és formai megoldások, vagy éppen autóinak kézműves kidolgozottsága, minőségi összeszerelése és legendás megbízhatósága terén. Az értékesítések tekintetében tavaly világszinten, Európában és Magyarországon is rekordot döntő japán prémium autógyártó immár hetedik éve a Müpa (korábbi nevén Művészetek Palotája), a közép-kelet-európai régió egyik vezető és egyben hazánk egyik legmodernebb kulturális intézményének stratégiai mobilitási partnere. Mindezek fényében kézenfekvő volt a választás, hogy a hazánk egyik legnagyobb történelmi alakjának életét feldolgozó, és rajta keresztül a korabeli Európa történetét alapjaiban formáló eseményeket bemutató, Robert Lantos producer által a legambiciózusabb nem angol nyelvű produkcióként aposztrofált tízrészes Hunyadi-sorozat a Müpában tartott díszbemutatójának mobilitási partnere is a Lexus legyen.

A Lexus számára nem ismeretlen a filmek világa, a környezetbarát japán luxusautó- és mára igazi életmódmárka az elmúlt években olyan alkotások partnereként tűnt fel, mint például a Valerian és az ezer bolygó városa, a három Oscar-díjas Fekete Párduc, vagy épp az Örökkévalók. Természetesen az említett esetekben a márka termékelhelyezésekkel is megjelent a filmekben – ez utóbbi a Hunyadi esetében nyilvánvalóan nem lett volna lehetséges, a díszbemutatón betöltött mobilitási partneri szerep azonban ugyancsak ismerős terep volt a márka számára, amely immáron hét egymást követő évben volt a Velencei Nemzetiközi Filmfesztivál hivatalos partnere.

A múlt héten, március 5-én a Müpában tartott díszbemutatón hat Lexus ES felsőkategóriás limuzin, és egy az autós szaksajtó által országúti privát repülőként is jellemzett luxus személyszállító Lexus LM gondoskodott az eseményen megjelenő hazai és nemzetközi sztárok szállításáról, tovább emelve az impozáns esemény fényét.

A hazai nézők rekordszámban, több mint 1 millióan voltak kíváncsiak a nyitó epizódokra

A múlt szerdán tartott díszbemutatót követően minden idők legnagyobb szabású, abszolút nemzetközi színvonalat képviselő magyar vonatkozású európai történelmi sorozata, a Nemzeti Filmintézet (NFI) és a Beta Film finanszírozásában mintegy 25 milliárd forintos költségvetésből készített Hunyadi március 8-án, szombaton dupla résszel debütált, a harmadik részt vasárnap láthatták a nézőt, a fennmaradó hét részt pedig a következő hetekben, szombatonként vetíti a TV2. A történelmi hűséget szem előtt tartó, a szereplőket a karakterek eredeti nyelvén megszólaltató rendezői változatot mindig a TV2-n magyar nyelven levetített adást követően, a Super TV2-n tekinthetik meg a nézők. Az immáron levetített első három rész magyar és eredeti nyelvű változatát együtt részenként több mint 1 millió néző látta a debütáló hétvégén, de miután az adásokat követően az epizódok felkerülnek a TV2playre is, ez várhatóan tovább nő majd. Ez mindhárom epizód esetén a teljes lakosság körében mért bőven 20% feletti közönségarányt jelent, amivel a Hunyadi eddig 2025 és egyben az elmúlt több mint fél évtized legnézettebb sorozatpermiere volt a magyar tévében – utoljára 2017-ben produkált sorozat hasonló debütáló nézőszámot Magyarországon.

Akiért a harang szól

A sorozat témája a világtörténelem legnagyobb elmeséletlen története, hiszen a 15. század óta Hunyadi és katonái nándorfehérvári diadala tiszteletére szólnak délben a harangok. Kongó hangjukat mindenki hallja, de a történetet a világban szinte senki nem ismeri. Azért hoztuk létre ezt a sorozatot, hogy ez megváltozzon”

– fogalmazott a Bán Mór 14 kötetes regényciklusán alapuló epikus történelmi sorozat kapcsán annak a cannes-i MIPCOM-on, a szórakoztatóipar meghatározó eseményén, tartott világpremierjén még tavaly október 22-én a sorozat producere, Robert Lantos.

Annak fényében, hogy a fesztiválpalota nagytermében, az ikonikus Grand Auditoriumban az egyik kiemelt programként tartott teltházas vetítésen a szakmai közönség elismeréssel és szűnni nem akaró vastapssal fogadta a nemzetközi közönség számára Rise of the Raven (A Holló felemelkedése) címmel bemutatott Hunyadit, minden esély meg van arra, hogy ez meg is történjen. A nagyívű sorozat egyébiránt a nemzetközi televíziós fórumokon is nagy sikert aratott, a Variety magazin például minden idők egyik legnagyobb európai televíziós produkciójaként méltatta a szériát. 

A hazai filmgyártás történetében páratlanul nagyszabású, nemzetközi produkció

A sorozatban Hunyadi Jánost az erdélyi származású Kádár L. Gellért alakítja, Rujder Vivien Hunyadi feleségét, Erzsébetet játssza, Törőcsik Franciska pedig Hunyadi első szerelmét, Brankovics Marát kelti életre. A projekt vezető producere, Robert Lantos világhírű kanadai-magyar producer, az egyes epizódokat az Oscar-jelölt és Emmy-díjas Robert Dornhelm, valamint Szász Attila, Nagypál Orsi és Lengyel Balázs rendezték. Az írócsapat (Lengyel Balázs, Lovas Balázs, Bán Mór, George Mihalka, Ruttkay Zsófia, Veres Attila) három éven át dolgoztak azon, hogy 10 epizódba sűrítsék a történetet, úgy, hogy minden kötetre egy epizód jutott.

Az alkotás egyik különlegessége, hogy a film szereplői egyes jelenetekben összesen 9 nyelven, a magyar mellett németül, törökül, szerbül, olaszul, csehül, románul, horvátul és bolgárul is beszélnek, az alkotás autentikussá tétele érdekében több magyar színész is hónapokon át nyelvórákra járt (Törőcsik Franciska például szerbül és törökül, míg Kádár L. Gellért olaszul tanult), a legfontosabb nem magyar karaktereket azonban anyanyelvi külföldi sztárok formálták meg.

A sorozat forgatása 178 napot vett igénybe, 22 helyszínen, több mint 600 színész és kaszkadőr, 50-70 ló részvételével, több ezer jelmezt felhasználva. Az egyik fő forgatási helyszín fóti filmstúdió volt, ahol felépítették Nándorfehérvár és Vajdahunyad várának díszleteit. Természetesen a VFX és a CGI is nagy szerepet kapott, közel 1300 jelenet során kerültek alkalmazásra. További érdekes részletek a Port.hu-n olvashatóak.

A magyar filmesek olyan világsikerekhez járultak hozzá, mint a ‚Dűne‘ mozifilmek és a sorozat, a ‚Szegény párák‘ vagy ‚A brutalista‘. A Hunyadi-val azonban elérkezett a pillanat, amikor ezek a rendkívüli tehetségek, nemzetközi összefogással végre egy magyar legendát kelthettek életre. Hunyadi János fantasztikus története ma is példaértékű és európai jelentőségű. Nagy öröm, hogy a sorozat megnyerte a közönséget, és kiemelkedő sikerrel indult”

– fogalmazott a premier hétvégét követően Káel Csaba, a magyar mozgóképipar fejlesztéséért felelős kormánybiztos, a Nemzeti Filmintézet elnöke.

A Hunyadi uralja az aktuális keresési listákat is

A múlt hétvégén debültált Hunyadi sorozat a hazai keresési listákon is az élre ugrott, és a közösségi médiában is egyre többen kíváncsiak a produkcióra: az elmúlt hét napban a Hunyadi-sorozat toronymagasan vezeti a magyarországi Google-keresések listáját, de az egyik főhősnő, Törőcsik Franciska is dobogós helyen áll. A Hunyadi sorozat kifejezésre több mint 100 ezren kerestek rá az elmúlt egy hétben, míg Törőcsik Franciska nevére több mint 5 ezren. A Google Trends felületén látható érték szombat 20 órára és vasárnap 22 órára mutat kiugró számokat.

Megtisztelő hogy a Müpa stratégiai mobilitási partnereként a Hunyadi magyarországi diszbemutatójának is büszke mobilitási partnerei lehettünk. A cannes-i világpremiert követően a hazai premieren is vastaps fogadta az első két epizód levetítését követően a sorozatot, és a bemutatót jelenlétükkel személyesen is megtisztelő alkotókat. Azt hiszem túlzás nélkül állítható, hogy világszínvonalú alkotás született, amely méltán állja meg a helyét a nemzetközi összehasonlításban az olyan ikonikus történelmi sorozatokkal, mint a Róma, a Tudorok, a Vikingek, vagy épp a javarészt ugyancsak Magyarországon forgatott Elveszett királyság és Borgiák, de még akár az olyan fantasy sorozatokkal is, mint a Trónok harca vagy az ugyancsak részben hazánkban forgatott Witcher. Hitem és reményeim szerint a Hunyadi, avagy nemzetközi címén a Rise of the Raven nem csupán a filmgyártásban dolgozó magyar szakemberek és világszínvonalú színészeink hírnevét öregbíti és elismertségét növeli majd, de arra is lehetőséget ad, hogy a széles nemzetközi közönséget elérve a világ felfigyeljen a nem mindennapi magyar történelem hőseire, elősegítve, hogy a jövőben még több megindító történetünket mesélhessük el világnak.“

– fogalmaz a partnerség kapcsán Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!