Totálkárosra tört egy több tízmillió forintos autót egy majdnem okos diák egy gyárlátogatáson Kecskeméten

Zahlreiche Updates machen CLA und CLA Shooting Brake von Mercedes-AMG noch begehrenswerter: CLA 35 4MATIC Coupé (vorläufige Werte WLTP: Kraftstoffverbrauch kombiniert 8,5-8,1 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert 193-185 g/km) und CLA 35 4MATIC Shooting Brake (vorläufige Werte WLTP: Kraftstoffverbrauch kombiniert 8,7-8,3 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert 197-189 g/km) sowie die Topmodelle CLA 45 S 4MATIC+ Coupé (vorläufige Werte WLTP: Kraftstoffverbrauch kombiniert 9,0-8,7 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert 205-196 g/km) und CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake (Kraftstoffverbrauch kombiniert 9,2-8,8 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert 209-201 g/km)**Angaben zu Kraftstoffverbrauch und CO2-Emissionen sind vorläufig und wurden intern nach Maßgabe der Zertifizierungsmethode „WLTP-Prüfverfahren“ ermittelt. Es liegen bislang weder bestätigte Werte von einer amtlich anerkannten Prüforganisation noch eine EG-Typgenehmigung noch eine Konformitätsbescheinigung mit amtlichen Werten vor. Abweichungen zwischen den Angaben und den amtlichen Werten sind möglich. Numerous updates make the CLA and CLA Shooting Brake from Mercedes-AMG even more desirable: CLA 35 4MATIC Coupé (WLTP preliminary values: fuel consumption combined 8.5-8.1 l/100 km; CO2 emissions combined 193-185 g/km)[1] and CLA 35 4MATIC Shooting Brake (WLTP preliminary values: fuel consumption combined 8.7-8.3 l/100 km; CO2 emissions combined 197-189 g/km) and the two top models CLA 45 S 4MATIC+ Coupé (WLTP preliminary values: fuel consumption combined 9.0-8.7 l/100 km; CO2 emissions combined 205-196 g/km) and CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake (fuel consumption combined 9.2-8.8 l/100 km; CO2 emissions combined 209-201 g/km)** Data on fuel consumption and CO2 emissions are provisional and have been determined internally in accordance with the ”WLTP test procedure” certification method. To date, there are neither confirmed values from an officially recognised testing organisation nor an EC type approval

Totálkárosra tört egy több tíz millió forintos autót egy egyetemi hallgató, aki gyárlátogatáson engedély nélkül vitte el „próbakörre” a járművet – tájékoztatott a Bács-Kiskun Vármegyei Rendőr-főkapitányság a police.hu oldalon hétfőn.

Azt írták: egy egyetemi diákcsoport érkezett gyárlátogatásra az egyik kecskeméti üzembe november 15-én.

A látogatások rendszerint kötött programmal és szigorú protokoll mellett zajlanak, amit a hallgatóknak is elmondtak. Ennek ellenére egyikük elszakadt társaitól, és egymaga kezdte meg az üzem felfedezését.

A hallgató az utómunkára váró autók parkolójában kötött ki, ahol megtetszett neki egy Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 45S AMG típusú autó, amelybe bele is ült.

A vezető melletti ülésen megtalálta az indítókulcsot, és úgy döntött, megy egy kört az autóval.

A tesztpályára is felhajtott, annak ellenére, hogy azt sorompóval lezárták. A fiatal férfi később azt mondta: „kíváncsi volt, mit tud a kocsi”.

„tesztvezetés” során azonban az egyik kanyarban lesodródott az útról, és árokba borult. A 28 éves egyetemista sérülés nélkül megúszta a balesetet, de az autó totálkárosra tört, így 40-50 millió forint kár keletkezett.

Később az is kiderült, hogy ezeknek az autóknak a végsebessége nincs leszabályozva, mivel még folyamatban van a gyártásuk.

A rendőrök a férfit jármű önkényes elvétele miatt gyanúsítottként hallgatták ki.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!