Touareg R plug-in hibrid

Hiteles, avantgárd, praktikus. A Volkswagen R felelős a vizuális és műszaki konfigurációért, és ezzel az új modell koncepcionális irányításáért. A Touareg R a termékcsalád 2018-ban bevezetett harmadik generációján alapszik, amely azonban az először 2002-ben bemutatott modell evolúciója volt. Az összes jelenlegi Touareg modell dinamikus és elegáns kialakítású, maximális biztonságot és hosszútávú kényelmet kínál, korszerű csatlakoztathatóság és egy nagymértékben digitalizált vezetőfülke jellemzi. Az átfogó koncepció tervezésénél a magas szintű mindennapi használhatóságot tartották szem előtt. A németországi Touareg-tulajdonosok kb. 60%-a és Európában 40% -a a SUV-ot vontató járműként is használja – ez rendkívül magas érték. A Touareg-et gyakran sportos, aktív emberek vezetik, akik értékelik a legmagasabb fokú biztonságot, a kiemelkedő vezetési kényelmet, az intuitív irányítást és az élvonalbeli csatlakoztathatóságot. Az új Touareg R-t kifejezetten erre a technikailag rendkívül hozzáértő ügyfélcsoportra fejlesztették ki. Most először van egy olyan nagy teljesítményű modell, amely ideiglenesen teljes elektromos üzemmódban vezethető, zéró helyi kibocsátással. Az új Touareg megfelel az Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC kibocsátási szabványnak.

Bővített erőátviteli tartomány. A SUV termékcsalád jelenleg egy turbófeltöltős benzinmotorral (TSI) és három turbófeltöltős dízelmotorral (TDI) kapható. A V6 TSI motor teljesítménye 250 kW (340 PS) 1. A V6 TDI-ként a Touareg két teljesítmény szinttel kapható: 170 kW (231 PS) 2 és 210 kW (286 PS) 3. A jelenlegi legerősebb Touareg egy V8 TDI, 310 kW (421 LE) 4. A Volkswagen az új Touareg R formájában felfelé bővíti a modellcsaládot.

Top R dinamikus teljesítmény. Mint tipikus Volkswagen R modell, a Touareg R rendkívül dinamikus teljesítményt nyújt. Mintha egy gombnyomásra történne, a sofőrnek csak meg kell nyomnia a gázpedált, hogy elérje az elektromos motor (100 kW / 136 LE) és a turbófeltöltésű V6 benzinmotor (250 kW / 340 PS) teljes teljesítményét. A két meghajtó rendszert ilyenkor egy kiemelkedő funkcióban kombinálhatják, hogy kihasználhassák a jármű dinamikus tartalékait – például egy másik jármű gyors és biztonságos megelőzése érdekében – kihasználva a teljes 340 kW (462 PS) rendszerteljesítményt. A rendszer maximális nyomatéka 700 Nm.

Összkerék meghajtású hibrid. A Touareg R hibrid hajtása alapvetően egy 2 995 cm3 V6-os turbófeltöltős benzinmotorból, az elektromos meghajtómotorból és egy, a csomagtartó aljára beépített lítium-ion akkumulátorból (14,1 kWh energiateljesítmény) áll. A teljesítmény-elektronika konvertálja az akkumulátor egyenáramát az elektromos meghajtó motorhoz szükséges váltóárammá. Nyolc fokozatú automatikus sebességváltó (Tiptronic-nal) és egy osztómű továbbítja az energiát az első és a hátsó tengelyre (4MOTION állandó összkerék meghajtás). A középső differenciálzár aszimmetrikus dinamikus nyomaték-eloszlással (Torsen-hajtás) osztóműként szolgál az első és a hátsó tengely közötti erőmegosztásnál. A hajtóerő maximum 70% -a juthat az első tengelyre és 80% -a kerülhet a hátsó tengelyre.

Teljesen elektromos hajtás 140 km / h sebességig. Az első induláskor a Touareg R csak az elektromos motort használja, amennyiben az akkumulátor megfelelően fel van töltve. Ez biztosítja, hogy a SUV a lehető legközelebb legyen a nulla kibocsátáshoz, különösen rövid utakon. Ez a hibrid stratégia a legnagyobb megtakarítási potenciált is kínálja. A Touareg R teljesen elektromos üzemmódban akár 140 km / h sebességgel is vezethető; ezen felül a V6 TSI automatikusan aktiválódik – vagy bármikor, a kickdown segítségével. A SUV maximális sebességét elektronikusan 250 km / h sebességre szabályozzák.

Gyors váltás az E-MODE és a hibrid mód között. A sofőr vezérelheti a hibrid funkciókat és kiválaszthatja a vezetési profilt a középső konzol 4MOTION Active Control menügombjával vagy az Infotainment rendszer megfelelő menüjében. Mindkettő egyértelműen helyezkedik el egymás mellett egy megosztott képernyőn. A rendelkezésre álló hibrid funkciók az E-MODE, a teljesen elektromos vezetéshez és a Hibrid mód, az optimális és automatikus interakció érdekében az elektromos motor és a V6 motor között. Ha a vezető hibrid módban megérinti az E-MODE mezőt, a Touareg R 140 km / h sebességig teljesen elektromos hajtásra vált, amennyiben az akkumulátor megfelelő töltöttséggel rendelkezik. Ezzel szemben a jármű Hibrid módra vált, ha a vezető E-MODE üzemmódban érinti a hibrid mezőt.

Az akkumulátor kezelése hibrid módban. Az E-MODE és a Hibrid képernyőmezőkben az akkumulátor szimbólum tíz egységre osztva jelenik meg. A sofőr erről intuitív módon leolvashatja a megfelelő töltöttségi szintet, amelyet a megfelelő számú világoskék akkumulátor szegmens jelöl (0-100%). Például négy világoskék egység jelenik meg, ha a töltöttség 40%. Hibrid módban a járművezetőnek lehetősége van szabályozni a töltöttséget az akkumulátor melletti három szimbólum segítségével (az egyenlőségjel “=” segítségével), vagy 20% -kal növelheti (“∧” felfelé mutató nyíl), vagy csökkentheti egy meghatározott szintre (“∨” lefelé mutató nyíl). Például, ha a vezető kiválasztja a “∧” -t, és a kijelzőt 80% -ra állítja (nyolc szegmens), a V6 TSI és a fékenergia visszanyerő rendszer az akkumulátort a skálán beállított szintre tölti fel. Ha azonban a vezető kiválasztja a “∨” -t, és csak két szegmenst jelöl meg, akkor az energia a beállított minimum 20% -ig felhasználható. Ha a navigációs rendszer aktív, az akkumulátorkezelő (Battery Management) előre tervez, és prediktív módon figyelembe veszi az útvonal és a topográfia adatait is annak érdekében, hogy a beállított akkumulátor-energia rendelkezésre álljon, amikor eléri az úticélt. E folyamat során az akkumulátor használatát az útvonal adatai alapján adaptálják az optimális elektromos hatótávolság elérése érdekében.