Tovább javította profitabilitását a Toyota/Lexus
A környezetbarát hibrid modelljeinek sikere révén mind az értékesítések, mind a profitabilitás tekintetében évek óta szárnyaló, a Lexus prémium márkát is jegyző Toyota közzétette a 2017. szeptember 30-án lezárt félév pénzügyi eredményeit (a japán pénzügyi év áprilisban kezdődik). A szeptember 30-án végződő félévben a konszolidált járműeladások összesen 4.389.435 darabot tettek ki, ami 25.898 darabos növekedést jelent az előző pénzügyi év azonos időszakához képest. Ezen időszak összesített nettó árbevétele 14,1912 ezer milliárd jen (125 milliárd dollár) volt, ami 8.6 százalékos növekedésnek felel meg. A vállalat nettó profitja 946.1 milliárd jenről (8,3 milliárd dollár) 1071,3 milliárd jenre (9,4 milliárd dollár) emelkedett, ami 13,2%-os növekedést jelent.
A környezetbarát hibrid technológiát jegyző Toyota az elmúlt húsz évben több, mint 10 millió Toyota és 1 millió Lexus hibridet értékesített világszerte (ezt több, mint az összes többi autógyártó hibrid eladása együttvéve). Míg azonban a világ legzöldebbnek és leginnovatívabbnak tartott autógyártója számára az első 1 millió hibrid autó eladásához 10 év kellett, az utolsó 1 millió kevesebb, mint egy év alatt talált gazdára, a hibrid modellek értékesítése pedig egyre gyorsuló ütemben növekszik. Jóllehet ma már valamennyi meghatározó autógyártó kínál (nem ritkán a Toyota által rendelkezésre bocsátott korábbi generációs hibrid technológiára épülő) hibrid modelleket, az autóinak legendás megbízhatóságáról híres japán gyártó szakértelme ezen a területen is megkérdőjelezhetetlen. Ez egyértelműen visszaköszön az értékesítési és pénzügyi eredményekben: a pénzügyi év első félévében a már eddig is a legnyereségesebb autógyártónak számító autógyártó 8,6%-al növelte értékesítéseit és 13,2%-al javította profitabilitását a tavalyi év azonos időszakához képest.
„A tény, hogy a Toyota továbbra is a világ legnyereségesebb autógyártója, vásárlóink számára annak ismeretében válik fontossá, hogy valamennyi versenytársa közül a Toyota és Lexus költi profitjának legnagyobb hányadát kutatás-fejlesztési tevékenységre. A forradalmi, jövőbemutató innovatív technológiák fejlesztésére óránként fordított egymillió dollár nem csupán a bejegyzett szabadalmak számában köszön vissza, amelyben egyetlen más autógyártó sem veszi fel a versenyt a Toyotával, hanem ennek eredményeként azt is biztosítja, hogy a Toyotát és Lexust választó ügyfelek továbbra is a legbiztonságosabb, legmegbízhatóbb, legzöldebb és legfejlettebb autók volánja mögé ülhetnek.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.
„A Toyota 20 évvel ezelőtt forradalmasította az autóipart a hibrid technológia kifejlesztésével, amely nélkül ma nem beszélhetnénk sem az elektromos autózásról, sem a szemünk előtt zajló hibrid forradalomról, ami a dízel technológia hanyatlásával csak még inkább felgyorsul. Hasonló horderejű lehet a Toyota által fejlesztett, az elektromos autózást néhány éven belül potenciálisan forradalmasító szilárdtest akkumulátorok bemutatása, vagy épp a már ma sorozatgyártott, abszolút zöld, melléktermékként csupán tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológia térnyerése, amit szintén a Toyota jegyez.” – teszi hozzá a szakember.
„Épp ilyen fontosak, és az iparági fejlesztések, és az egész autózás jövőbeni irányát meghatározó járműautomatizálással, robotikával, és a mesterséges intelligencia alkalmazásával kapcsolatos fejlesztések, amelyek területén a világ legnyereségesebb egyben leginnovatívabb autógyártójaként a Toyota szintén élen jár.” – mutat rá Varga Zsombor