További biztonsági és helyzetfüggő támogatás
Az új E-osztályú kombi: a vezetést segítő rendszerek
- Kiterjedt alapfelszereltség számos vezetést segítő rendszerrel, amelyek közül néhányat továbbfejlesztettek
- Az innovatív rendszerek, mint például a csomópont indító funkciója tehermentesítik a vezetőt
- Magas szintű kézzelfoghatóság a vezetői kijelzőn megjelenő asszisztens kijelzőnek köszönhetően
A vezetést segítő rendszerek, amelyekkel az E-osztály kombi alapfelszereltségként 1 fel van szerelve, a következők: ATTENTION ASSIST, Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist, parkolócsomag tolatókamerával és sebességkorlátozó asszisztens. A vezetést segítő rendszerek állapota és tevékenysége teljes képernyős nézetben jelenik meg a vezetői kijelző Assistance módjában.
Az Active Distance Assist DISTRONIC alapfelszereltség Nyugat-Európában. A rendszer tehermentesíti a vezetőt azáltal, hogy a sebességet az elöl haladó lassabb járművek sebességéhez igazítja. A kívánt biztonsági távolság több lépésben állítható be. Az MBUX Get Started alkalmazás könnyen érthető módon elmagyarázza az Active Distance Assist DISTRONIC működését.
Kibővített funkcionalitással: a Driving Assistance Plus csomag
A Driving Assistance Package Plus opcionális extraként elérhető. Az összetevők közé tartozik az Active Steering Assist, amely segíti a sávtartást. Ahogy korábban az autópályákon, az E-osztályú kombi most is automatikusan elindul a városi forgalomban és az országutakon is, miután megállt. Ez egy 30 másodperces időablakban lehetséges, amikor a kezek a kormányon vannak. Egy másik újdonság: ha az Active Steering Assist már nem elérhető, mert a sávjelzések nem jól láthatók, akkor ezt a kormánykerék rezgésével jelzi a vezetőnek. A korábbiakhoz hasonlóan, ha a kormányzási asszisztens nem érhető el, a vezetői kijelzőn a kormánykerék szimbóluma is zöldről szürkére változik.
Az asszisztens további funkciói közé tartozik a sávfelismerés alacsony sebességnél, ezenkívül a 360°-os kamera, a nagyon magas rendelkezésre állás és a kanyarodási teljesítmény vidéki utakon, valamint a továbbfejlesztett sávközpontosítás autópályákon. A helyzettől függően olyan vezetési pozíció is használható, amely a sáv közepétől nem esik (pl. vészfolyosó kialakítása, de vidéki utakon középső jelzések nélkül az úttest szélén keresztül történő tájékozódás is).
A Driving Assistance Plus csomag további összetevői:
Az Active Distance Assist A DISTRONIC több funkciót kínál, mint a standard rendszer. Ezek közé tartozik a reakció az álló járművekre, az automatikus újraindítás és az automatikus sebesség-visszaállítás 210 km/h-ig.
A csomópont indító funkciója további biztonságot nyújt keresztező forgalommal járó csomópontokban történő elinduláskor. A rendszer intuitív nyilak segítségével jelzi a vezetői kijelzőn, hogy melyik irányból közeledik a keresztirányú forgalom. Ha a vezető ennek ellenére megpróbál elindulni, egy audiovizuális ütközési figyelmeztetés aktiválódik. A jármű elmozdulását az automatikus fékezés akadályozza meg. A vezető ezt bármikor megszakíthatja a gázpedál teljes lenyomásával.
Az Active Lane Change Assist együttműködően segíti a vezetőt a szomszédos sávba való átállásban. A jobbra vagy balra történő sávváltást csak abban az esetben segítik, ha az érzékelők azt észlelik, hogy a szomszédos sávot a jelenlegi sávtól szakadt sávjelzés választja el, és a vonatkozó veszélyzónában nem észlelnek más járművet2.
Az Active Emergency Stop Assist lefékezi a járművet a saját sávjában, ha azt észleli, hogy a vezető hosszabb ideig nem reagál a forgalmi helyzetre. Ha az E-osztályú kombi 60 km/h-nál kisebb sebességgel halad, az asszisztens vészvillogóval figyelmezteti a következő forgalmat. Ezenkívül az ajtók kinyílnak, amikor a jármű áll, és az asszisztens segítséget kér a Mercedes-Benz segélyhívásán keresztül.
Az aktív fékasszisztens keresztforgalmi funkcióval a fedélzeti érzékelők segítségével képes regisztrálni, hogy fennáll-e az ütközés veszélye egy előtte haladó, illetve a keresztező vagy szembejövő forgalommal. Ha az ütközés küszöbön áll, a rendszer vizuálisan és hallhatóan is figyelmeztetheti a vezetőt. Túl gyenge fékezés esetén lehetőség van a vezető támogatására a fékezőnyomaték helyzetnek megfelelő növelésével és vészfékezés kezdeményezésével, ha a vezető nem reagál.
Az Evasive Steering Assist segíthet a vezetőnek, amikor egy kritikus helyzetben elkerüli a rendszer által észlelt másik úthasználót. Az új E-osztályú kombiban a rendszer nemcsak az álló és átkelő gyalogosokat ismeri fel, hanem most már figyelembe veszi a gyalogosokat és a mellettük lévő járműveket, valamint a kerékpárosokat is. A sebességtartomány akár 110 km/h.
60 km/h feletti sebességnél az Active Lane Keeping Assist egy kamera segítségével érzékeli az útburkolati jelek vagy az útszegélyek keresztezését, így segít a vezetőnek elkerülni, hogy véletlenül elhagyja a sávot. Ha fennáll a szomszédos sávban észlelt közlekedőkkel való ütközés veszélye, például előzés vagy szembejövő járművek, a rendszer kormányzási beavatkozással és figyelmeztetésekkel is reagálhat.
Az Aktív holttér-asszisztens vizuálisan – és ha a visszajelzők működnek, akkor hangjelzéssel is – figyelmeztethet a 10 km/h körüli sebesség feletti esetleges oldalsó ütközésekre. Ha a sofőr figyelmen kívül hagyja a figyelmeztetéseket, és mégis megpróbál sávot váltani, a rendszer az utolsó pillanatban megteheti a korrekciós intézkedéseket egyoldalú fékezéssel 30 km/h feletti sebességnél. Amikor a jármű áll, a kijáratra figyelmeztető funkció figyelmeztethet a kiszállásra, mert egy jármű (vagy akár egy kerékpár) elhalad a kritikus területen.
A PRE-SAFE® PLUS azonnali ütközés esetén képes intézkedni. A rendszer a hátsó vészvillogók fokozott gyakorisággal történő bekapcsolásával figyelmezteti a mögötte haladó jármű vezetőjét. Ezenkívül a megelőző PRE-SAFE® utasvédelmi intézkedések, beleértve a megfordítható övfeszítőket, működésbe lépnek. Ha a jármű áll, a PRE-SAFE® PLUS reteszeli a fékeket. Az előremozgás csökkentése jelentősen csökkentheti az utasokra ható terheléseket, beleértve az ostorcsapás veszélyét is.
Oldalütközés esetén csak korlátozott gyűrődési zóna áll rendelkezésre. A PRE-SAFE® Impulse Side már az ütközés előtt el tudja mozdítani az érintett első utast a veszélytől a jármű közepe felé, amint a rendszer azt észleli, hogy az oldalirányú ütközés azonnali küszöbön áll. Ebből a célból az első ülések háttámláinak oldaltámaszaiban lévő légkamrák a másodperc töredéke alatt felfújódnak.