További érdekességek a vadonatúj Toyota GR86-ról

Kifinomult sebességváltó

A GR86 hatfokozatú manuális és automata sebességváltóját egyaránt átdolgozták a motor megnövekedett teljesítményének és nyomatékának megfelelően, valamint nem mellesleg azért, hogy fontos szerepet játszanak az autó által nyújtott kiemelkedő vezetési élményekben. A manuális rendszer új, karbonból készült szinkronizáló szerkezettel lett még jobb, amely megkönnyíti a negyedik fokozatba váltást. Az új, alacsony viszkozitású olaj és a szintén friss csapágyak felhasználása biztosítja a váltás egyenletességét nagyobb motorteljesítmény mellett. Az autó erejében rejlő teljes potenciál kiaknázásához a vezető Track üzemmódba kapcsolhat, vagy kikapcsolhatja a menetstabilizálót. A váltókart a rövidebb váltóút és jó fogásérzet érdekében tervezték újra. Az automata váltóhoz kapcsolófülek is járnak, hogy a vezető át tudja venni a váltások manuális irányítását. Sport üzemmódban a váltó az alapján választja ki az optimális fokozatot, hogy a pilóta hogyan bánik a gáz- és fékpedálokkal, illetve mennyire dinamikusan használja az autót. A motor nagyobb teljesítményének zökkenőmentes kihasználása érdekében további kuplungtárcsákat és egy új, nagy teljesítményű nyomatékváltót építettek be.

Könnyű, nagy merevségű váz

A kiváló kezelhetőség a GT86 egyik meghatározó tulajdonsága volt, és a GR86 modellel a Toyota egy olyan izgalmas autót szeretett volna megalkotni, amely pontosan úgy mozog az úton, ahogyan azt a vezetője szeretné. Annak érdekében, hogy az erőforrás plusz teljesítménye a kezelhetőség és a reakciókészség terén is megmutatkozzon, a vázat és a karosszériát könnyű, de nagy szilárdsággal rendelkező anyagok felhasználásával alkották meg, ezzel fokozva a merevséget, csökkentve a tömeget és megerősítve a kulcsfontosságú területeket. Elöl átlós kereszttartók kerültek a felfüggesztés és az autó váza közötti összekötőkre, javítva az első kerekek teherátvitelét és csökkentve az oldalirányú meghajlásukat. Nagy szilárdságú elemeket alkalmaztak a váz és a felfüggesztés rögzítőinek összekötésére, a motorháztető pedig új, átlós belső vázszerkezetet kapott a korábbi méhsejt kialakítás helyett. Ezekkel a módsításokkal a karosszéria elülső részének oldalirányú merevsége 60 százalékkal nőtt. Hátul egy teljes gyűrűs szerkezet köti össze a felső és az alsó vázat, és ahogyan elöl is, a vázat és a felfüggesztés rögzítőit összekötő új elemek jobb kezelhetőséget biztosítanak a kanyarokban fellépő G-erők hatása alatt. Azzal, hogy a belső panel immár a platformhoz csatlakozik, egy egységes vázszerkezet jött létre. A teljes karosszéria csavarodási merevsége 50 százalékkal nőtt. A kulcsfontosságú területeken alkalmazott erős és könnyű anyagok használata jól tükrözi, hogy a tervezők a tömegcsökkentésre és az autó súlypontjának lejjebb helyezésére koncentráltak, Ide tartozik a nagy szilárdságú és melegen sajtolt acél, valamint alumínium, amelyek segítenek kontrollálni az autó gördülési és dőlési viselkedését. A szerkezeti ragasztók használata a teljes alváz esetén növeli az autó vázának feszességét és egységes minőségét. A tetőpanel és az első szárnyak, valamint a motorháztető immár alumíniumot használnak, és az első ülés, a hangszigetelés és a kardántengely új kialakítása is további tömegcsökkentést eredményez. Ezek kulcsfontosságúak abban, hogy a GR86 szinte tökéletes, 53:47 arányú első/hátsó súlyeloszlást biztosítson, és az egyik legkönnyebb négyüléses sportautó legyen a piacon, a legalacsonyabb súlyponttal. Tulajdonképpen a GR86 tömege majdnem megegyezik a GT86-éval még annak ellenére is, hogy jóval több biztonsági és ütközésvédelmi rendszert kapott.

Kiváló felfüggesztés

A GR86 továbbörökíti a GT86 futóműmegoldásait: elöl független MacPherson rugóstagokat, hátul pedig kettős keresztlengőkaros felfüggesztést kapott, amelyek hangolása a még magasabb szintű reakciókészséget és stabil irányíthatóságot biztosít. A részlegesen önzáró Torsen differenciálmű a kanyarokban megnyugtató tapadást nyújt. A lengéscsillapító csillapítását és a tekercsrugó karakterisztikáját úgy optimalizálták, hogy az autó kezelhetősége kiszámítható legyen. Elöl határolórugót és alumínium motortartó bakot alkalmaztak, valamint a kormányműház tartószerkezetének merevségét növelték. Mivel a 2,4 literes motor nagyobb nyomatékot biztosít, a hátsó felfüggesztést megerősítették, és a maximális stabilitás érdekében immár közvetlenül a segédvázhoz csatlakozik a bukókeret.

Meggyőző kormányzás

Az új, elektromos szervokormány áttétele 13,5:1, és a GR86 háromküllős kormánykereke ütközéstől ütközésig mindössze 2,5 fordulatot tesz meg, ezzel könnyű manőverezhetőséget biztosítva. A rendszer egy új, kormányoszlopon található integrált motorral rendelkezik, amely csökkenti a tömeget és helytakarékosabb. A sebességváltó tartószerkezete merevebb lett (lásd fent), köszönhetően a kemény gumiperselynek és az átformázott rögzítőalátétnek.

Hatékony, nagyteljesítményű fékek

Elöl és hátul egyaránt belső hűtésű tárcsafékek vannak, melyek 294, illetve 290 milliméteres átmérővel rendelkeznek. A fékvezérlő rendszerek – ABS, fékasszisztens, kipörgésgátló, menetstabilizáló, emelkedőn való elindulást segítő rendszer – az alapfelszereltség részét képezik, beleértve a vészfékezést jelző rendszert is.

Külső és aerodinamika

A GR86 külső megjelenése a GT86 dinamikus, feszes megjelenésének evolúciós továbbfejlődését hozza el, amely kiválóan kifejezi az orrmotoros, hátsókerékhajtású felépítést. Mindemellett olyan stíluselemeket vonultat fel, melyek a Toyota történelmében fellelhető kiváló sportautókat idézik, mint például a 2000GT és az AE86 Corolla. A külső méretek közel állnak a GT86-hoz, ám a magasság 10 milliméterrel csökkent (1310 milliméterre), míg a tengelytávolság 5 milliméterrel nőtt (2575 milliméterre. A súlypont sikeres süllyesztése központi szerepet játszik az autó kezelhetőségében és a vezetési élményben – amit az is támogat, hogy a vezető csípője 5 milliméterrel lejjebb került. Az új LED fényszórók belső elrendezése a Suprához hasonlóan L alakot ölt, míg az új hűtőrács a GR modellek exkluzív ismertetőjegyeként G-alakot formázó mintázatot kapott. Az első lökhárító díszbetéte új textúrát kapott, amely amellett, hogy fokozza a sportosságot, funkcionális is, és segít csökkenteni a légellenállást. Oldalnézetből a méretes első légterelő, és a küszöbelemek hangsúlyos domborításai lehetnek feltűnők, míg a vízszintesen futó alváz, amely a szárnyakon és az ajtó vonalán is áthalad, erőteljes kiállást biztosít az autó teljes hosszában. A hátsó szárny ugyancsak erőteljes megjelenést kölcsönöz, míg az utaskabin hátsó részének kúpos formája az autó szélességét és az alacsony súlypontot hangsúlyozza. A hátsó fényszórók grafikája háromdimenziós, és ügyesen játszanak össze a GR86 hátsó traktusának teljes szélességében végighúzódó díszléccel. A Toyota Gazoo Racing motorsportban szerzett szakértelmének köszönhetően kerültek az autóra az első légterelők és a teljesen funkcionális légbeömlőnyílások is. Ezek az első kerékjárat ívek mögött találhatók, hogy szabályozzák a légáramlást és csökkentsék a gumiabroncsok körüli turbulenciát. Az új, fekete fényezésű külső tükrök az aerodinamikai hatékonyság jegyében ívelt kialakítást kaptak, míg a hátsó kerékjárati íveken feltűnő bordázat és a hátsó lökhárító alsó részén található légterelő elemek segítik a légáramlás szabályozását az autó karosszériája felett és attól eltávolodva, ezzel fokozva a stabilitást. A magasabb felszereltségű modellek esetén egy kacsafarokra emlékeztető légterelő is kerül a csomagtérajtó alsó élére. Modellváltozattól függően a GR86 vagy csiszolt felületű, 17” tízküllős könnyűfém keréktárcsákat kap Michelin Primary HP abroncsokkal, vagy 18” fekete felnikkel érkezik, amelyeken Michelin Pilot Sport 4 gumik feszülnek.

Az autó bemutatásának nincs még vége!
Hamarosan újabb anyaggal jelentkezünk!


A TOYOTA GAZOO Racing

A Toyota GR modelljeinek – a kétüléses GR Supra kupénak, a rally génekkel rendelkező GR Yarisnak, valamint most a GR86-nak – az a célja, hogy a motorsportban szerzett tapasztalatot és tudást a közútra átültetve még jobb autóvá váljanak, lehetőséget adva az emberek számára, hogy megtapasztalhassák a vezetés színtiszta élményét. A TOYOTA GAZOO Racing globális versenysikerei erős alapot nyújtanak új technológiák és műszaki megoldások fejlesztéséhez, amelyek a pályaversenyzés és a rally világából a közúti közlekedésbe kerülhetnek – a széles rajongói kör legnagyobb örömére. A TOYOTA GAZOO Racing 2012 óta már négy alkalommal nyerte el a FIA Hosszútávú Világbajnokságot és 2021-gyel bezárólag sorban négyszer győzedelmeskedett a Le Mans 24 órás versenyen. A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team 2017-től kezdve versenyez a Rally Világbajnokságon, ahol azóta már két pilóta bajnoki és egy gyártói elsőséget ért el a Yaris WRC-vel. A TOYOTA GAZOO Racing rendszeresen részt vesz a Dakar Rallyn; a dél-afrikai központú csapat 2019-ben egy speciálisan felkészített Hilux segítségével győzedelmeskedett. A Toyota éppen ezekben a napokban biztosította be győzelmét a WRC-ben.