További részletek a Mercedes-Benz eCitanról

Der neue eCitan von Mercedes-Benz The new eCitan from Mercedes-Benz

A háttérben számos segítő áll: a vezetést segítő és biztonsági rendszerek
A biztonság a Mercedes-Benz egyik kulcsértéke. Az eCitan szintén a vezetéstámogató és biztonsági rendszerek átfogó választékával jelenik meg. A vezetést segítő rendszerek számos helyzetben támogatják a vezetőt, radarszenzorok és kamerák segítségével figyelik a forgalmat és a környezetet. Szükség esetén figyelmeztetést adhatnak ki, és beavatkozással segíthetik a járművezetőt.[6]

A törvényileg előírt ABS- és ESP®-rendszereken kívül az eCitan alapfelszereltsége a Mercedes-Benz segélyhívó rendszere. A törvényileg előírt e-segélyhíváson túl további funkciókat kínál. Például a kommunikáció nem az adott nemzeti nyelven történik, hanem az infotainment rendszerben beállított nyelven. Ez például külföldön bekövetkezett baleset esetén hasznos. A Mercedes-Benz segélyhívó központja ezután értesíti a legközelebbi mentésirányító központot.

Ezen kívül számos vezetést segítő rendszer már alapfelszereltségként megtalálható az eCitan furgonban:

  • Hill Start Assist: Fenntartja a féknyomást, amikor a vezető lába a fékpedálról a gázpedálra mozog felfelé induláskor, megakadályozva a visszagurulást.
  • Oldalszél-asszisztens: Csökkentheti a széllökés hatásait azáltal, hogy segíti a vezetőt az első és a hátsó kerék fékezésében a széllel szemben.
  • FIGYELMEZTETÉSSEGÉD: Hangos és vizuális felszólítással érzékeli, ha a vezetők egyre figyelmetlenebbek és álmosabbak.
  • A következő rendszerek az eCitan Tourer alapfelszereltségei, és opcionálisan elérhetők a furgonhoz:

Aktív fékasszisztens: Segít elkerülni a keresztező járművekkel, valamint gyalogosokkal és kerékpárosokkal való hátulról történő ütközést és balesetet.
Aktív sávtartó asszisztens: 70 km/h-tól aktív, és finoman működik kormányzással a fékezés helyett.
Holttér-asszisztens: Radart használ a jármű oldalán lévő, a külső tükrök által nem fedő területek megfigyelésére, és a külső tükrökben egy megvilágított háromszög formájában hangos és vizuális figyelmeztetést ad.
Sebességkorlátozás asszisztens közlekedési tábla felismeréssel: Fel tudja ismerni a sebességkorlátozásokat egy kamera segítségével, és megjeleníti a műszercsoportban. Képes és hangos figyelmeztetést is kiadhat, ha a jármű túllépi az észlelt sebességhatárt.

Az aktív biztonság további fokozása érdekében a Mercedes-Benz Vans kérésre további asszisztens rendszereket kínál az eCitan számára, pl. a Vezetési Asszisztens csomag két további biztonsági rendszerrel:

Active Distance Assist DISTRONIC[7]: Automatikusan tartja a beállított sebességet és a távolságot az elöl haladó járműtől. Az aktuális sebességkorlátozás egy gombnyomással átvehető. A rendszer a kamerától és a radarszenzoroktól származó információkat használja fel. A kívánt távolság négy különböző szintre állítható. Ha az elöl haladó forgalom leáll, a jármű automatikusan lefékezheti magát. Ha három másodpercen belül újra megindul a forgalom, a jármű automatikusan elindul (automatikus háttámla funkció) – egyébként egy gombnyomással vagy a gázpedál megnyomásával.
Aktív kormányzási asszisztens[8]: Segíti a vezetőt, hogy az EQT a sáv közepén maradjon – különösen hasznos az egyenes vagy enyhén kanyargós utakon történő monoton utakon. A rendszer az észlelt sávjelzéseket használja.
A további kényelem és a parkolási biztonság érdekében a PARKTRONIC-kal és tolatókamerával felszerelt Aktív parkolásasszisztens opcionális felszerelésként elérhető. Kormányzási támogatással segíti a vezetőt a parkolóhelyre való be- és kiszállásban. Az úttestre merőleges parkolóhelyek előre és hátramenetben is használhatók, míg a párhuzamos parkolóhelyekre csak hátramenetben lehet behajtani. Ha az Active Parking Assist rendszert használták a parkolóhelyen történő parkoláshoz, akkor a parkolóhely elhagyására is használható. A PARKTRONIC képes észlelni és figyelmeztetni az oldalsó akadályokat.

A szintén opcionális hátsó parkolócsomag segíti a hátrameneti parkolást. Ultrahangos szenzorok és a csomagtérajtó vagy az ajtó fogantyújában található kamera figyeli, mi történik a jármű mögött. Ezenkívül megkönnyíti a tolatást a pótkocsi vonórúdjáig. Az MBUX nélküli eCitanban a kamera képe a visszapillantó tükörben, egyébként az MBUX központi kijelzőjén jelenik meg.

Az opcionális pótkocsi-csatlakozóval kombinálva az eCitan a Trailer Stabilization Assist funkcióval is rendelkezik. Ha a járműszerelvény inogni kezd, a rendszer fékezési beavatkozásokkal stabilizálja azt.

Opcióként az eCitanhoz LED High Performance fényszórók és részleges LED-es hátsó lámpák rendelhetők. Széles fényeloszlásuknak és a nappalihoz hasonló fényszínüknek köszönhetően növelik az éjszakai biztonságot. Autópályán való haladáskor kissé megemeli a fénykúpot a vezetési körülményeknek megfelelően. Emellett nagyon kevés energiát fogyasztanak.

A hagyományos halogén fényszórókhoz hasonlóan ezek is kombinálhatók a távolsági fényszóró asszisztenssel. A szélvédő mögé szerelt kamerával folyamatosan figyeli a forgalmat, és 40 km/h-s sebességtől megfelelően szabályozza a fényeloszlást. Ha a rendszer szembejövő vagy elöl haladó járműveket észlel, automatikusan tompítja a fényszórókat. Ez azt jelenti, hogy a vezetőknek nem kell manuálisan váltaniuk a tompított és távolsági fényszórók között, és gyakrabban használják a távolsági fényszóró hosszabb hatótávolságát. Az alapfelszereltséghez tartozó fény- és esőérzékelő kiváló láthatóságot biztosít éjszaka és rossz időben. Ha az időjárási viszonyok megkívánják, automatikusan bekapcsolja a fényszórókat és az ablaktörlőket. Opcióként LED első ködlámpák rendelhetők.

Az eCitan jól felszerelt utasbiztonsági rendszerekkel is, amelyek védik a jármű utasait: a furgon alapfelszereltsége hat légzsák. Első légzsákok, ablakzsákok, mellkas oldalzsákok. A Citan Tourer rendelkezik egy hetedik légzsákkal is, egy középső légzsákkal, amely súlyos oldalsó ütközés esetén a vezető és a társvezető ülése között kioldódhat, így csökkentve a kölcsönös fejérintkezés kockázatát.

Megkezdődött a hosszú tengelytávú Mercedes-Benz Citan értékesítése

A hagyományos hajtású, hosszú tengelytávú Citan Panel Van nyár elején kerül az első piacokra. A 70 kW-os (95 LE) Citan 110 CDI ára 28 390 eurótól4 indul, az alapfelszereltségben.

3,62 köbméteres rakodási kapacitásával még több helyet kínál a kiszállítási szolgáltatásoknak és a kézműveseknek az áruk és berendezések számára (+ 0,72 m³ a kompakt modellhez képest). A hasznos rakodási hossz a válaszfalig 2,17 méter, a hasznos teher pedig akár 855 kilogramm.

A Citan hosszú tengelytávú változata három motorváltozatban érhető el. A két dízelmodell 70 kW (95 LE) és 85 kW (116 LE) teljesítménnyel rendelkezik. A benzinmotorral szerelt csúcsmodell 96 kW (131 LE) teljesítménnyel rendelkezik. A hosszú paneles furgon ugyanazzal az alapfelszereltséggel és minden opcionális felszereltséggel rendelkezik, mint a kompakt modell. Ide tartozik a BASE (standard) és PRO felszereltség (1926 euró)4, az MBUX multimédiás rendszer (752 euró)4, a nagy teljesítményű LED-es fényszórók (867 euró)4, az Active Parking Assisttel ellátott parkolási csomag (705 euró) 4 és a hátsó parkoló csomag tolatókamerával (706 euró)4.

[6] A vezetőtámogató és biztonsági rendszerek segédeszközök, és nem mentesítik a vezetőt felelőssége alól.

[7] Az Active Distance Assist DISTRONIC egy későbbi időpontban lesz elérhető.

[8] Az Active Steering Assist egy későbbi időpontban lesz elérhető.

[9] A hatótávolságot és az energiafogyasztást a 692/2008/EK rendelet alapján határozták meg