Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

További részletek a Mercedes-Benz eCitanról

Posted on 2023.05.21.2023.05.18. By AztaCARom

A háttérben számos segítő áll: a vezetést segítő és biztonsági rendszerek
A biztonság a Mercedes-Benz egyik kulcsértéke. Az eCitan szintén a vezetéstámogató és biztonsági rendszerek átfogó választékával jelenik meg. A vezetést segítő rendszerek számos helyzetben támogatják a vezetőt, radarszenzorok és kamerák segítségével figyelik a forgalmat és a környezetet. Szükség esetén figyelmeztetést adhatnak ki, és beavatkozással segíthetik a járművezetőt.[6]

A törvényileg előírt ABS- és ESP®-rendszereken kívül az eCitan alapfelszereltsége a Mercedes-Benz segélyhívó rendszere. A törvényileg előírt e-segélyhíváson túl további funkciókat kínál. Például a kommunikáció nem az adott nemzeti nyelven történik, hanem az infotainment rendszerben beállított nyelven. Ez például külföldön bekövetkezett baleset esetén hasznos. A Mercedes-Benz segélyhívó központja ezután értesíti a legközelebbi mentésirányító központot.

Ezen kívül számos vezetést segítő rendszer már alapfelszereltségként megtalálható az eCitan furgonban:

  • Hill Start Assist: Fenntartja a féknyomást, amikor a vezető lába a fékpedálról a gázpedálra mozog felfelé induláskor, megakadályozva a visszagurulást.
  • Oldalszél-asszisztens: Csökkentheti a széllökés hatásait azáltal, hogy segíti a vezetőt az első és a hátsó kerék fékezésében a széllel szemben.
  • FIGYELMEZTETÉSSEGÉD: Hangos és vizuális felszólítással érzékeli, ha a vezetők egyre figyelmetlenebbek és álmosabbak.
  • A következő rendszerek az eCitan Tourer alapfelszereltségei, és opcionálisan elérhetők a furgonhoz:

Aktív fékasszisztens: Segít elkerülni a keresztező járművekkel, valamint gyalogosokkal és kerékpárosokkal való hátulról történő ütközést és balesetet.
Aktív sávtartó asszisztens: 70 km/h-tól aktív, és finoman működik kormányzással a fékezés helyett.
Holttér-asszisztens: Radart használ a jármű oldalán lévő, a külső tükrök által nem fedő területek megfigyelésére, és a külső tükrökben egy megvilágított háromszög formájában hangos és vizuális figyelmeztetést ad.
Sebességkorlátozás asszisztens közlekedési tábla felismeréssel: Fel tudja ismerni a sebességkorlátozásokat egy kamera segítségével, és megjeleníti a műszercsoportban. Képes és hangos figyelmeztetést is kiadhat, ha a jármű túllépi az észlelt sebességhatárt.

Az aktív biztonság további fokozása érdekében a Mercedes-Benz Vans kérésre további asszisztens rendszereket kínál az eCitan számára, pl. a Vezetési Asszisztens csomag két további biztonsági rendszerrel:

Active Distance Assist DISTRONIC[7]: Automatikusan tartja a beállított sebességet és a távolságot az elöl haladó járműtől. Az aktuális sebességkorlátozás egy gombnyomással átvehető. A rendszer a kamerától és a radarszenzoroktól származó információkat használja fel. A kívánt távolság négy különböző szintre állítható. Ha az elöl haladó forgalom leáll, a jármű automatikusan lefékezheti magát. Ha három másodpercen belül újra megindul a forgalom, a jármű automatikusan elindul (automatikus háttámla funkció) – egyébként egy gombnyomással vagy a gázpedál megnyomásával.
Aktív kormányzási asszisztens[8]: Segíti a vezetőt, hogy az EQT a sáv közepén maradjon – különösen hasznos az egyenes vagy enyhén kanyargós utakon történő monoton utakon. A rendszer az észlelt sávjelzéseket használja.
A további kényelem és a parkolási biztonság érdekében a PARKTRONIC-kal és tolatókamerával felszerelt Aktív parkolásasszisztens opcionális felszerelésként elérhető. Kormányzási támogatással segíti a vezetőt a parkolóhelyre való be- és kiszállásban. Az úttestre merőleges parkolóhelyek előre és hátramenetben is használhatók, míg a párhuzamos parkolóhelyekre csak hátramenetben lehet behajtani. Ha az Active Parking Assist rendszert használták a parkolóhelyen történő parkoláshoz, akkor a parkolóhely elhagyására is használható. A PARKTRONIC képes észlelni és figyelmeztetni az oldalsó akadályokat.

A szintén opcionális hátsó parkolócsomag segíti a hátrameneti parkolást. Ultrahangos szenzorok és a csomagtérajtó vagy az ajtó fogantyújában található kamera figyeli, mi történik a jármű mögött. Ezenkívül megkönnyíti a tolatást a pótkocsi vonórúdjáig. Az MBUX nélküli eCitanban a kamera képe a visszapillantó tükörben, egyébként az MBUX központi kijelzőjén jelenik meg.

Az opcionális pótkocsi-csatlakozóval kombinálva az eCitan a Trailer Stabilization Assist funkcióval is rendelkezik. Ha a járműszerelvény inogni kezd, a rendszer fékezési beavatkozásokkal stabilizálja azt.

Opcióként az eCitanhoz LED High Performance fényszórók és részleges LED-es hátsó lámpák rendelhetők. Széles fényeloszlásuknak és a nappalihoz hasonló fényszínüknek köszönhetően növelik az éjszakai biztonságot. Autópályán való haladáskor kissé megemeli a fénykúpot a vezetési körülményeknek megfelelően. Emellett nagyon kevés energiát fogyasztanak.

A hagyományos halogén fényszórókhoz hasonlóan ezek is kombinálhatók a távolsági fényszóró asszisztenssel. A szélvédő mögé szerelt kamerával folyamatosan figyeli a forgalmat, és 40 km/h-s sebességtől megfelelően szabályozza a fényeloszlást. Ha a rendszer szembejövő vagy elöl haladó járműveket észlel, automatikusan tompítja a fényszórókat. Ez azt jelenti, hogy a vezetőknek nem kell manuálisan váltaniuk a tompított és távolsági fényszórók között, és gyakrabban használják a távolsági fényszóró hosszabb hatótávolságát. Az alapfelszereltséghez tartozó fény- és esőérzékelő kiváló láthatóságot biztosít éjszaka és rossz időben. Ha az időjárási viszonyok megkívánják, automatikusan bekapcsolja a fényszórókat és az ablaktörlőket. Opcióként LED első ködlámpák rendelhetők.

Az eCitan jól felszerelt utasbiztonsági rendszerekkel is, amelyek védik a jármű utasait: a furgon alapfelszereltsége hat légzsák. Első légzsákok, ablakzsákok, mellkas oldalzsákok. A Citan Tourer rendelkezik egy hetedik légzsákkal is, egy középső légzsákkal, amely súlyos oldalsó ütközés esetén a vezető és a társvezető ülése között kioldódhat, így csökkentve a kölcsönös fejérintkezés kockázatát.

Megkezdődött a hosszú tengelytávú Mercedes-Benz Citan értékesítése

A hagyományos hajtású, hosszú tengelytávú Citan Panel Van nyár elején kerül az első piacokra. A 70 kW-os (95 LE) Citan 110 CDI ára 28 390 eurótól4 indul, az alapfelszereltségben.

3,62 köbméteres rakodási kapacitásával még több helyet kínál a kiszállítási szolgáltatásoknak és a kézműveseknek az áruk és berendezések számára (+ 0,72 m³ a kompakt modellhez képest). A hasznos rakodási hossz a válaszfalig 2,17 méter, a hasznos teher pedig akár 855 kilogramm.

A Citan hosszú tengelytávú változata három motorváltozatban érhető el. A két dízelmodell 70 kW (95 LE) és 85 kW (116 LE) teljesítménnyel rendelkezik. A benzinmotorral szerelt csúcsmodell 96 kW (131 LE) teljesítménnyel rendelkezik. A hosszú paneles furgon ugyanazzal az alapfelszereltséggel és minden opcionális felszereltséggel rendelkezik, mint a kompakt modell. Ide tartozik a BASE (standard) és PRO felszereltség (1926 euró)4, az MBUX multimédiás rendszer (752 euró)4, a nagy teljesítményű LED-es fényszórók (867 euró)4, az Active Parking Assisttel ellátott parkolási csomag (705 euró) 4 és a hátsó parkoló csomag tolatókamerával (706 euró)4.

Der neue eCitan von Mercedes-BenzThe new eCitan from Mercedes-Benz
Der neue eCitan von Mercedes-BenzThe new eCitan from Mercedes-Benz
Der neue eCitan von Mercedes-BenzThe new eCitan from Mercedes-Benz
Der neue eCitan von Mercedes-BenzThe new eCitan from Mercedes-Benz

[6] A vezetőtámogató és biztonsági rendszerek segédeszközök, és nem mentesítik a vezetőt felelőssége alól.

[7] Az Active Distance Assist DISTRONIC egy későbbi időpontban lesz elérhető.

[8] Az Active Steering Assist egy későbbi időpontban lesz elérhető.

[9] A hatótávolságot és az energiafogyasztást a 692/2008/EK rendelet alapján határozták meg

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:eCitan, Mercedes-Benz, Mercedes-Benz eCitan

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Műszaki vizsga és vizsgáztatás
Next Post: Az elektromos Volvo EX30 kis SUV június elején érkezik

Kapcsolódó cikkek

  • A STARIA után következő lépés Bemutató
  • A Petronas Team De Rooy Iveco nagyon várja már a 2022-es Dakar-ralit Ctrl+C - Ctrl+V
  • Toronymagasan vezeti a magyarországi újautóértékesítéseket a Toyota Ctrl+C - Ctrl+V
  • Újra forradalmasítja az autóipart a Toyota Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Lambretta sztori (11.) Ctrl+C - Ctrl+V
  • Elkezdődött az M81-es gyorsforgalmi út tervezése Hírek

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Magyarországon is bemutatja új albumát a cseh I Love You Honey Bunny
  • Akkumulátorral és okosotthon funkciókkal az optimális energiafelhasználásért
  • Új lemeze legütősebb dalához forgatott klipet Freddie
  • A Fujitsu 13. generációs Intel processzorral ellátott, új noteszgépekkel lép piacra
  • Dua Lipa megtörte a nagyobb alkotói csendet
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Négy kategóriában hirdettek győzteseket a Nagy Diák Teszteken
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Növelte árbevételét és eredményét a 2022-2023-as üzleti évben a Zwack
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT