További változatokkal bővül az új Mercedes-Benz GLC kínálata
A népszerű SUV modell két új plug-in hibrid és egy új dízel verzióban is rendelhető
„Minden eddiginél felvillanyozóbb”: az új Mercedes-Benz GLC kizárólag hibrid hajtáslánccal érhető el. A márka sikeres SUV családjának kínálatát két új plug-in hibrid modellel bővíti ki: a GLC 300 e 4MATIC (alapár: 28.040.000 forint) és a GLC 400 e 4MATIC (alapár: 29.224.000 forint). Ez év decemberétől érkezik melléjük a GLC 300d 4MATIC, amelyet a későbbiekben egy újabb mild hibrid variáns követ. Emellett az új GLC már július óta rendelhető háromféle mild hibrid hajtáslánccal – a belépőt a 21.541.000 forinttól elérhető GLC 200 4MATIC jelenti. Az impozáns motorkínálatot 2023 tavaszától tovább bővíti a dízelmotoros plug-in hibrid verzió, a GLC 300 de 4MATIC.
Az új MercedesBenz GLC hűséges maradt a márka modern, sportos luxusról szóló alapelveihez: a teljes mértékben megújult modell a formatervezés és a technológia tökéletes harmóniáját kínálja sportos teljesítménnyel, fokozott kényelemmel és dinamizmussal karöltve. A hatékonyságról sem feledkezik meg: az új GLC teljes motorkínálata a hibrid technológiára támaszkodik. A négyhengeres benzin- és dízelmotorokból álló kínálat mindegyik tagja elektromos rásegítést kap. A mild hibrid modellek második generációs, integrált indítómotor-generátorral rendelkeznek. A legerősebb dízelmotor 269 lóerős teljesítményét és 550 Nm nyomatékát további 23 lóerővel és 200 Nm nyomatékkal fokozza az elektromos rásegítés.
A plug-in hibridek összteljesítménye a 136 lóerős elektromotorokkal eléri a 381 lóerőt, maximális forgatónyomatékuk pedig a 750 Nm-t. A WLTP ciklus szerinti akár 130 kilométeres elektromos hatótávuknak köszönhetően képesek a legtöbb hétköznapi utat tisztán elektromos hajtással megtenni. A továbbfejlesztett hibrid vezérlés az útvonal legmegfelelőbb részein használja az elektromos hajtást, optimális hatékonyságot kínálva. Például a lakott területen történő közlekedés során a GLC az elektromos hajtást részesíti előnyben. Az új offroad menetprogramnak köszönhetően a GLC még nehéz tereppel is képes megküzdeni a belső égésű motor használata nélkül.
Minden plug-in hibrid modell alapfelszereltségként 11 kW-os AC fedélzeti töltővel rendelkezik, amelynek segítségével az autó tölthető nyilvános töltőállomásokon és a háromfázisú fali töltőről is. Az opcionális 60 kW-os DC gyorstöltő pedig még sokoldalúbb használatot biztosít, a töltést pedig a Mercedes me Charge széles töltőhálózata teszi kényelmessé. Európában mintegy 300.000 töltőpont érhető el a program keretében, amelyek a használat függvényében személyre szabott tarifákkal vehetők igénybe. A könnyű, átlátható és egységes rendszer sok helyen exkluzív, kedvezményes árakkal könnyíti meg a nyilvános töltést, a megfelelő hely megtalálásához pedig a Mercedes me Appot is használhatjuk. A Mercedes-Benz hatótávolság szimulátora segíti az ügyfeleket, hogy egyszerűen megismerhessék azokat a tényezőket, amelyek befolyásolják a tényleges elektromos hatótávot az adott felhasználás során.
A plug-in hibrid hajtáslánc egyik lelkét a 136 lóerős teljesítményre képes elektromotor adja, amelynek 440 Nm-es forgatónyomatéka már indulástól elérhető, kimagasló dinamikát és reakcióidőket biztosítva. A modell akár 140 km/h-s sebességgel is közlekedhet tisztán elektromos hajtással. A továbbfejlesztett fékrásegítő helyzettől függően rugalmasan és észrevétlenül vált a rekuperációs lassítás és a hidraulikus fékezés között, biztosítva a lehető legnagyobb mértékű energia-visszanyerést. Az akár 100 kW-os rekuperációs teljesítmény hatékony közlekedést, illetve a hidraulikus fékrendszer különösen hosszú élettartamát szavatolja.
A plug-in hibrid modellek nagyfeszültségű akkumulátorát a Mercedes-Benz házon belül fejlesztette ki, bruttó kapacitása 31,2 kWh. A lemerült akkumulátor teljes feltöltése körülbelül 30 percig tart az opcionális 60 kW-os DC gyorstöltő segítségével.
A műszaki adatok áttekintése:
GLC 300 e 4MATIC | GLC 400 e 4MATIC | GLC 300 d 4MATIC* | GLC 300 de 4MATIC** | ||
Benzinmotor | Dízelmotor | ||||
Hengerűrtartalom | cm3 | 1999 | 1999 | 1993 | 1993 |
Maximális teljesítmény (belső égésű motor) | kW/lóerő | 150/204 | 185/252 | 198/269 | 145/197 |
hozzá tartozó fordulatszám | 1/perc | 6100 | 5800 | 4200 | 3600 |
Maximális forgatónyomaték (belső égésű motor) | Nm | 320 | 400 | 550 | 440 |
hozzá tartozó fordulatszám | 1/perc | 2000-4000 | 2000-3200 | 1800-2200 | 1800-2800 |
Maximális teljesítmény (elektromotor) | kW/ lóerő | 100/136 | 100/136 | – | 100/136 |
Elektromos rásegítés | kW/lóerő | – | – | 17/23 | – |
Maximális forgatónyomaték (elektromotor) | Nm | 440 | 440 | – | 440 |
Rendszerteljesítmény | kW/lóerő | 230/313 | 280/381 | – | 245/335 |
Rendszernyomaték | Nm | 550 | 650 | – | 750 |
Akkumulátor bruttó kapacitása | kWh | 31,2 | 31,2 | – | 31,2 |
Végsebesség | km/h | 218 | 237 | 243 | 217 |
Végsebesség elektromos hajtással | km/h | 140 | 140 | – | 140 |
Gyorsulás, 0-100 km/h | mp | 6,7 | 5,6 | 6,3 | 6,4 |
Kombinált üzemanyag-fogyasztás (WLTP) | l/100 km | – | – | 5,6-6,2 | – |
Kombinált üzemanyag-fogyasztás, súlyozott (WLTP) | l/100 km | 0,5-0,6 | 0,5-0,6 | – | 0,4-0,5 |
Kombinált CO2-kibocsátás (WLTP) | g/km | – | – | 146-163 | – |
Kombinált CO2-kibocsátás, súlyozott (WLTP) | g/km | 12-15 | 12-15 | – | 10-14 |
Kombinált áramfogyasztás, súlyozott (WLTP) | kWh/100 km | 20,4-22,5 | 20,4-22,5 | – | 20,5-22,9 |
Tisztán elektromos hatótávolság (városi) (WLTP) | km | 119-130 | 119-130 | – | 112-128 |
* 2022 decemberétől
** 2023 tavasztától várható