• Egyéb

Továbbra is a BMW Group lenne a világ vezető prémiumautó-gyártója?

A vállalatcsoport 2017-ben világszerte 2 463 526 darab új autót adott át ügyfeleinek, amellyel sorozatban hetedszer döntötte meg egy évvel korábbi, saját értékesítési rekordját. Miközben a BMW és a MINI is új abszolút csúcsot könyvelhetett el, a BMW i almárka, a BMW M divízió és a BMW Motorrad is fennállása legeredményesebb esztendejét zárta.

2017-ben a BMW Group egész éves értékesítési mutatója új csúcsra érkezett, a müncheni központú vállalatcsoport így immáron sorozatban hetedik esztendeje múlja felül saját, egy évvel korábbi rekordját. A sikertörténet élén a BMW és a MINI iránt mutatkozó, töretlenül intenzív globális érdeklődés áll, amelynek köszönhetően mindkét márka új abszolút eladási rekordot könyvelhetett el, ahogyan a BMW i almárka, a BMW M divízió és a BMW Motorrad is új értékesítési csúcson zárt. Kimagasló mutatóival a BMW Group ismét megerősítette iránymutató vezetőként betöltött pozícióját a világ prémiumautó-gyártó vállalatai között.

A BMW 2017-es rekordja

A vállalatcsoport központi márkájaként a BMW 2017-ben világszerte 2 088 283 darab új gépkocsit értékesített, amely 4,2 százalékkal múlja felül a 2016-os értéket és új eladási rekordot jelent. A sikerből a BMW X modellcsalád tagjai nagymértékben kivették a részüket, az egyre szélesedő portfólió ugyanis csak a tavalyi évben 9,6 százalékkal több ügyfél tetszését nyerte el, mint egy esztendővel korábban. Mindezt úgy, hogy a BMW X3 globális generációváltása novemberben több régióban is korlátozta a hatalmas népszerűségnek örvendő SAV (Sports Activity Vehicle) modell elérhetőségét. Az új BMW 5-ös limuzin, amely 2017-ben ugyancsak átfogó generációváltáson ment keresztül, csak decemberben 55,2 százalékos értékesítési fejlődést produkált. Az év utolsó hónapjában átadott 30 359 darab üzleti modellel a típus egész éves eladási mutatója 291 856 darabon zárt, amely 6,3 százalékos abszolút növekedésnek felel meg. A BMW 5-ös sorozat ezzel továbbra is a világ elsőszámú prémium üzleti gépkocsijának számít. A bajor prémiumgyártó kimagasló értékesítési sikeréhez 2017-ben a BMW 1-es sorozat és a BMW 7-es sorozat is jelentősen hozzájárult: amíg az előbbiből eladott 201 968 darab új modell 14,7 százalékos egész éves gyarapodást, addig a zászlóshajó 64 311 darabon záró átadási mutatója 4,5 százalékos abszolút javulást jelent.

„Rendkívül elégedettek és büszkék vagyunk ez évi értékesítési számainkra, amelyek azt mutatják, hogy a BMW, a MINI és a Rolls-Royce prémiummárkákat egyesítő BMW Group továbbra is a világ vezető prémiumautó-gyártó vállalata” – fogalmazott Dr. Ian Robertson, aki 2017. december 31-ig a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős pozícióját töltötte be. „Globális eladásainkat annak ellenére is növelni tudtuk, hogy számos piacon gazdasági nehézségekbe ütközünk, legkelendőbb modelljeink palettáján pedig átfogó generációváltást hajtottunk végre. Mindez a márkáinkat és termékeinket övező kivételesen magas népszerűséget igazolja, a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakttól egészen az új BMW M5 sportlimuzinig (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 241 gramm / km; az értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének mérései szerint számolták ki, az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek), az 1-es BMW-től egészen a 7-es BMW-ig. Hálózatról tölthető modelljeinkkel 2017-ben első ízben léptük át az egy esztendőben értékesített százezres darabszámot, generációváltását követően pedig az év utolsó hónapjában a BMW 5-ös sorozat ismét elfoglalta vezető pozícióját a felső-középkategóriájú üzleti modellek kategóriájának élén” – mondta.

Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsában 2018. január 1-jén vette át Dr. Ian Robertson BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős vezetői pozícióját, hozzátette: „Meggyőződésem, hogy 2018-ban a BMW tovább folytatja értékesítési fejlődését, miközben nyereséges működésünk alapelvein mit sem változtatunk. A BMW X modellcsalád még intenzívebb elérhetőségével és tovább folytatódó, többek között az új BMW X2 és az új BMW 8-a sorozat világpremierjét is tartogató, idei palettabővítési hullámunkkal 2018-ban a márka ügyfélköre minden korábbinál több taggal gazdagodik majd” – nyilatkozta az új vezető.

2017-ben a BMW Group több mint százezer darab hálózatról tölthető modellt értékesített, amely az elektromos mobilitás területén is megszilárdította a vállalatcsoport piacvezető pozícióját

2017 decemberében a BMW Group újabb történelmi mérföldkőhöz érkezett: a vállalatcsoport átadta a tavalyi évben értékesített százezredik hálózatról tölthető modelljét. A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik egész éves, globális eladási mutatóját végül a müncheni székhelyű autógyártó 103 080 darabon zárta, a 2016-os számok türkében elért 65,6 százalékos abszolút értékesítési növekedés pedig az elektromos mobilitás területén is megerősítette a vállalatcsoport iránymutatóként betöltött, piacvezető pozícióját. Tavaly Európában a BMW Group értékesítette a legtöbb hálózatról tölthető autót, a gyártó tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljei iránt pedig világszerte kimagasló ügyfél-érdeklődés mutatkozik. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt például négy esztendővel piaci bevezetése után, 2017-ben világszerte 31 482 példányban talált gazdára, amely a 2016-os értékhez viszonyítva 23,3 százalékos javulás. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW iPerformance modellek ez idő alatt 63 605 ügyfelünk tetszését nyerték el, amely az egy évvel korábban értékesített darabszám közel kétszerese. A 2017 júniusában bemutatott plug-in hibrid MINI, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 modell 5 799 példányban kelt el, amely nagymértékben hozzájárult a vállalatcsoport kimagasló értékesítési sikeréhez. A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik palettáján a BMW Group 2018-ban kétszámjegyű értékesítési növekedést vár, 2019 végére pedig a vállalatcsoport számításai szerint a félmilliót is átlépi a világ útjain a BMW és a MINI emblémáját viselő, hálózatról tölthető modellek száma.

A legerősebb modellek eddigi legerősebb mutatói, avagy a BMW M divízió 2017-es sikertörténete

2017-ben a BMW M GmbH új egész éves értékesítési rekordot könyvelhetett el. A BMW M és BMW M Performance modellek globális eladási számai 19,1 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbi esztendő teljesítményét, amellyel a divízió az egy évben értékesített 80 000 darab gépkocsi határszámát is túlszárnyalta, fennállása során először. A müncheni székhelyű vállalatcsoport legerősebb portfóliójának legnépszerűbb tagja tavaly az első teljes piaci évét produkáló BMW M2 modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,9 – 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 185 – 199 gramm / km; az értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének mérései szerint számolták ki, az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek) volt, amely január és december között 12 293 darabban kelt el. Az értékesítési sikertörténetből az új BMW 5-ös sorozat BMW M Performance modellje is jelentősen kivette a részét, a BMW M divízió termékei iránt mutatkozó osztatlan ügyfél-érdeklődésnek pedig a 2018 tavaszán debütáló, új BMW M5 sportlimuzin újabb lendületet ad majd.

Minden idők legtöbb eladott MINI-je

A brit prémiumgyártó 371 881 darab új autót adott át ügyfeleinek 2017-ben, amely a 2016-os mutatók tükrében 3,2 százalékos fejlődés és a MINI történetének eddigi legmagasabb, egész éves abszolút értékesítési rekordja. Az új MINI Countryman kerekek 30 százalékos eladási gyarapodással zárta az évet, amely 84 441 darabot jelent, a MINI Cabrio-ból értékesített 33 317 példány pedig kereken 12 százalékos javulásnak felel meg. „Örömmel nyugtáztuk, hogy új márkastratégiánk 2017-ben új értékesítési rekordhoz vezetett. A MINI kevesebb, ámde karakteresebb modellekre építő portfólióját tavaly az új MINI Countryman piaci premierje zárta le, amely nagymértékben hozzájárul a brit prémiummárka egész éves értékesítési sikeréhez. A modell műszaki alapjaira épülő, első plug-in hibrid hajtásláncú MINI ugyancsak rendkívüli népszerűségnek örvend. Biztos vagyok benne, hogy eme töretlen lendület 2018-ban is folytatódik majd, az új háromajtós MINI, az új ötajtós MINI és az új MINI Cabrio márciusi világpremierje pedig további növekedéshez segít hozzá” – fogalmazott Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának MINI, Rolls-Royce és BMW Motorrad márkákért felelős tagja.

A Rolls-Royce tavalyi éve

2017-ben a Rolls-Royce a világ mintegy ötven országában összesen 3 362 darab luxusautót értékesített, amely 16,2 százalékkal marad el az előző esztendő teljesítményétől. Az átmeneti csökkenés hátterében a generációváltás előtt álló Rolls-Royce Phantom ideiglenes piaci szüneteltetése és az egyik legfontosabb régiónak számító Közel-Kelet rendezetlen piaci körülményei állnak. A goodwoodi székhelyű luxusautó-gyártó 2017 júliusában leplezte le a Rolls-Royce Phantom következő nemzedékét, amely a média képviselői között és a leendő tulajdonosok körében is osztatlan elismerést váltott ki. A modellre már most rengeteg előrendelés érkezett, az első tulajdonosok 2018 januárjában vehetik át új luxusautójukat.

Több mint százhatvanezer darab robogó és motorkerékpár

A BMW Group kétkerekű divíziója tavaly sorozatban hetedszer döntötte meg egy évvel korábbi, saját értékesítési rekordját, amely egyúttal azt is jelenti, hogy a január és december közötti időszakra vetítve 2017-ben a BMW Motorrad több robogót és motorkerékpárt adott át ügyfeleinek, mint korábban bármikor. Szám szerint ez 164 153 darab kétkerekű, amely a 2016-os teljesítményhez viszonyítva 13,2 százalékos abszolút gyarapodás. A sikertörténetből az egyre népszerűbb GS modellcsalád és a tavaly debütált tizennégy új vagy frissített kétkerekű egyaránt kivette a részét. Piaci premierjét ünnepelte többek között az R nineT motorcsalád, illetve a kiváló árazású G 310 R és a G 310 GS motorkerékpár is.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a legfőbb régiókban

A BMW Group tovább folytatja globálisan kiegyensúlyozott vállalati stratégiáját.

2017-ben Ázsia bizonyult a vállalatcsoport legnagyobb piacának, azon belül a BMW és a MINI Kínában értékesítette legtöbb új modelljét. A január és december között eltelt tizenkét hónapban a két márka itt összesen 594 388 darab gépkocsit adott el, amely 15,1 százalékos abszolút fejlődésnek felel meg, a BMW 5-ös sorozat átfogó generációváltása ellenére is.

Európában  a BMW és a MINI is tartja a tavalyi esztendőben elért kimagasló értékesítési szintet, a Nagy-Britanniában jelentkező gazdasági nehézségek ellenére a két márka 2017-ben összesen 1 100 975 darab új autót adott el az öreg kontinensen. Ez 0,9 százalékos javulást jelent.

A vállalatcsoport az amerikai kontinensen 450 020 darab eladott gépkocsival 2 százalékos értékesítési csökkenéssel zárt, a némileg alacsonyabb egész éves eladási mutatóban a BMW X modellcsalád korlátozott elérhetősége is közrejátszott.

2017. december Egy évvel ezelőtthöz képest 2017-ben 2016-hoz képest
Európa 102 968 +4,4% 1 100 975 +0,9%
  • Németország*
29 062 +9,0% 311 071 +0,8%
  • Nagy-Britannia
21 170 -8,2% 241 298 -4,2%
Ázsia 77 850 +19,3% 847 493 +13,6%
  • Kína
52 026 +19,2% 594 388 +15,1%
  • Japán
8 455 +7,9% 79 602 +6,2%
Amerikai kontinens 47 987 +4,1% 450 020 -2,0%
  • USA
38 864 +3,7% 352 790 -3,4%
  • Latin-Amerika
5 452 +5,1% 50 739 +5,9%

 

A BMW Group értékesítési eredményei 2017 decemberében és egész évben

2017. december Egy évvel ezelőtthöz képest 2017-ben 2016-hoz képest
BMW Group autók 234 027 +8,8% 2 463 526 +4,1%
BMW 195 916 +9,5% 2 088 283 +4,2%
  • BMW M GmbH**
9 509 +35,5% 80 795 +19,1%
MINI 37 676 +5,2% 371 881 +3,2%
Rolls-Royce 435 -17,1% 3 362 -16,2%
Hálózatról tölthető*** 13 271 +79,5% 103 080 +65,6%
BMW Motorrad 11 831 +36,9% 164 153 +13,2%

* Előzetes számok

** A BMW M és a BMW M Performance modelleket egyesítő paletta

***A BMW i3 tisztán elektromos kisautót, a BMW i8 plug-in hirbid sportautót, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modellt és a különböző BMW iPerformance modelleket egyesítő paletta