Továbbra is zavartalan a metrópótló autóbuszok forgalma
Hétfőn kezdődött meg az előttünk álló évek legnagyobb, és egyben jelentős forgalmi változással járó közlekedési beruházása, a napi 500 ezer utast szállító M3-as metró rekonstrukciója. A metrópótlás zavartalan, a pótlóbuszok a rendelkezésre álló közúti kapacitás maximális kihasználásával, a csúcsidőben rendkívül gyakran, folyamatosan közlekednek.
A BKK számos csatornán széleskörű kommunikációval segítette és segíti a közlekedők tájékoztatását. 500 ezer szórólap készült, amelyeket a helyszíneken osztottak ki, illetve postaládákba juttattak el, 6000 új menetrendi lap, 1400 padlómatrica és padlófestés készült, 1000 grafikus tájékoztató került ki a megállókba metróállomásokon és járműveken és a BKK, illetve a BKÜ 110 munkatársa 16 helyszínen segítette önkéntesként a helyszíni utastájékoztatást.
A rekonstrukcióhoz kapcsolódó pótlásban hétfőtől városszerte mintegy 90-nel több autóbusz, és 6-tal több villamos szerelvény közlekedik, a járatok forgalmának segítésére pedig 5 csomópontban egyedi forgalomtechnika, körülbelül 100 csomópontban jelzőlámpahangolás-módosítás valósult meg, továbbá mintegy 10 km buszsáv kijelölése történt meg.
A metró nyomvonala felett közlekedő metrópótló autóbuszok mellett sűrített metrópótló villamosok is közlekednek, valamint a metrót elkerülő, alternatív irányokban (pl. 20E, 30-as járatcsalád) is többletkapacitást biztosít a BKK. A napi üzemeltetést segíti a megerősített helyszíni forgalomirányítás mellett meghatározott csomópontokban rendőri jelenlét is.
A pótlóbuszok a rendelkezésre álló közúti kapacitás maximális kihasználásával, a csúcsidőben rendkívül gyakran közlekednek, azok forgalma folyamatos, melynek következtében, ahogy tapasztalhatták is, senkinek sem kell hosszabb időt várni a pótlóbuszokra. A metrópótló vonalra beosztott mintegy 60 db jármű naponta több mint 1600 indulást teljesít.
Félrevezető az Index http://index.hu/belfold/budapest/2017/11/09/nem_tudjak_tartani_a_menetrendet_a_metropotlo_buszok/ cikkében megjelenített adatsor, mely azt sugallja, hogy az utasforgalmat érintően 30 perces késések adódtak. Az úgynevezett vonali késés egy olyan üzemi mutató, mely a járművek és járművezetők vezénylésével kapcsolatos, de nincs érdemi hatással az utasforgalom kiszolgálására. A gyakorlatban a metrópótló buszok közlekedése folyamatos.
A BKK, a BKV és a Budapest Közút munkatársai – ahogyan a BKK azt már a metrópótlás megkezdése előtt is jelezte – folyamatosan nyomon követik a járatok kihasználtságát és menetrendszerűségét, szükség esetén a megfelelő finomhangolásokkal segítik a metrópótlás lebonyolítását: tartalék járműveket állítanak forgalomba, menetrendi, forgalomtechnikai pontosítást végeznek, jelzőlámpák hangolását vagy az utastájékoztatási elemeket pontosítják, illetve tovább erősítik a helyszíni forgalomfelügyeletet.
Mindezek eredményeként a közlekedési igényeket a BKK maradéktalanul kielégíti. A további utazásijavaslatok, alternatív lehetőségek és aktuális információk a BKK honlapján, a www.bkk.hu/m3felujitas oldalon találhatók. A Budapesti Közlekedési Központ ezúton köszöni a közlekedők türelmét, és azt, hogy az alternatív utazási lehetőségeket is igénybe veszik: a metrópótló busz mellett a metrópótló villamosokat és az egyéb alternatív járatokat.
http://egyszermarlattamautot.hu/2017/11/09/meghosszabbitjak-az-etele-terig-az-1-es-villamos-vonalat/
http://egyszermarlattamautot.hu/2017/11/09/bla-bla-bla/