A Toyota-csoport az értéktartás bajnoka
Az amerikai ALG a teljes újautó-piacot felmérve minden méretosztályban megnevezte azt a modellt, amelynek várhatóan a legcsekélyebb lesz az értékvesztése. A Toyota-csoport márkái holtversenyben az élen végeztek.
Egy kifejezetten az értéktartás vizsgálatára szakosodott piacelemező vállalat, az ALG 1964 óta biztosít ügyfeleinek minden részletre kiterjedő előrejelzéseket és elemzéseket, elsősorban az autóipar területén.
A 2018-as modellévre (azaz a 2017-ben bevezetett modellekre) vonatkozó felmérésükben* a teljes észak-amerikai piacot áttekintették, a szokásosnál alaposabban szegmentálva azt: a személygépkocsikat 11, a szabadidőjárműveket tíz alkategóriára bontották, ezen felül két méretosztályban vizsgálták a pick-upokat, és további háromban a kisbuszokat, illetve azokkal azonos formátumú furgonokat.
Összesen tehát 26 szegmensben osztották ki a 2018-as értéktartási aranyérmeket. A Honda és a Mercedes három-három, a Kia, a Dodge, a Jeep, a Genesis (a Hyundai luxusmárkája), az Audi és a Porsche pedig egy-egy díjat zsebelhetett be. A fennmaradó 14 helyen négy márka osztozott, közülük ötöt a Lexus vagy Toyota modelljei vittek el.
A Toyota a teljes méretű szabadidőjárművek (Sequoia), a középkategóriás, három üléssoros szabadidőjárművek (Highlander), valamint mindkét pick-up méretosztály (Toyota Tundra és Tacoma) élén végzett, míg a Lexus LS a luxusautók között ígéri a legcsekélyebb értékvesztést. Ezzel az eredménnyel a Toyota-csoport megosztott első helyen végzett a Subaruval – sőt, annak fényében, hogy a Toyota 16,5 százalékos tulajdonrészt birtokol a Subaruban, a boxermotor-specialista sikere némileg a Toyota sikere is. További érdekesség, hogy a Toyota Tundra idén már hatodszor nyert, vagyis az elmúlt hat évben senki nem tudtam megingatni elsőségét. A Tacoma azonban még ennél is erősebb versenyző a szegmensben, ugyanis 2001 óta soha senki nem tudta elvenni első helyét az ALG felmérésében.
* Az ALG Residual Value Award a piaci versenyhelyzetet, a járművek elmúlt években mutatott értéktartási teljesítményét, valamint a piaci trendeket veszi figyelembe. A számítást alapvetően befolyásolják az olyan jellemzők, mint a kereslethez viszonyított gyártási darabszámok, az árképzés, a kedvezmények mértéke és mennyisége, vagy a marketing stratégiák. Az értékvesztést szokásos 36 hónapos periódusra számítják ki.
Fotók: Toyota, Lexus