TOYOTA GAZOO Racing legendás kihívással indítja a WRC évadot

A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team 2025-ös FIA Rally Világbajnokság-kampányt indít, amely új kihívásokkal teli, amikor a klasszikus szezonnyitó, a Rallye Monte-Carlo január 23–26-án zajlik.

A naptár legrégebbi és leghíresebb rallyja ismerős kezdetét nyújtja az idei kibővített 14 körös ütemtervnek, amely vadonatúj WRC eseményeket foglal magában a Kanári-szigeteken, Paraguay-ban és Szaúd-Arábiában.
Jelentős változások vannak a 2025-ös műszaki versenyfeltételekben is. A Rally1 autók felső kategóriája a szabályozás megváltoztatását követően már nem használ plug-in hibrid egységeket. Ennek eredményeként a minimális súlyt 1260-ról 1180 kilogrammra csökkentették, és a légkorlátozó méretét 36-ról 35 milliméterre csökkentették, hogy elősegítsék a korábbihoz hasonló teljesítmény-súly arányt. Eközben a Hankook először válik a WRC legjobb kategóriáinak egyetlen gumiabroncs-szállítójává.
A sportszabályok is megváltoztak. A pontokat ismét a rally végén elért általános pozíciók alapján osztják el, és a győzelem ismét 25 pontot ér. A Super Sunday osztályozás az utolsó napon most akár öt bónuszpontot kínál, akárcsak a rally-végző Power Stage.
Míg mindössze nyolc hét telt el azóta, hogy a TGR-WRT a gyártók ’ címet szerezte a japán rally 2024-es szezonjának izgalmas következtetésében, a csapat keményen dolgozik, hogy alkalmazkodjon ezekhez a változásokhoz, és tovább fejlessze a GR YARIS Rally1-et, amely továbbra is 100% -ban fenntartható fosszilis tüzelőanyaggal működik. Annak érdekében, hogy tükrözze a motor által megkövetelt különféle jellemzőket, amikor a hibrid egység által biztosított lendület már nem áll rendelkezésre, módosították a kipufogórendszert és a vezérműtengelyeket, miközben a sebességfokozatot a csomag optimalizálása érdekében más intézkedések között is felülvizsgálták.
A csapat ezen a szezonban egy megerősített és kibővített sofőr-sorozatot is indít, öt GR YARIS Rally1 autót futtatva számos rendezvényen, beleértve a Rallye Monte-Carlo-t.
A kettős világbajnok, Kalle Rovanperä és Jonne Halttunen visszatér a teljes munkaidős versenyre Elfyn Evans és társvezetője, Scott Martin mellett, a 2024-es bajnoki bajnokságon. Sébastien Ogier rekordszintű 10. győzelmet fog elérni a Monte – -en, amely szülővárosában, Gap-ban található a Francia Alpokban –, amikor újabb részleges kampányt indít Vincent Landais sofőr mellett. Ezt a három legénységet a TGR-WRT gyártók ’ pontjainak versenyére jelölték ki az első fordulóban, Takamoto Katsuta és Aaron Johnston navigátor támogatásával a negyedik bejegyzésben.
Sami Pajari, a 2024-es WRC2 bajnok, az első teljes szezonját a felső kategóriában kezdi, amelyre újraegyesült a tapasztalt sofőrrel, Marko Salminennel. Fejlesztésének legjobb támogatása érdekében, miközben a Katsuta által korábban kovácsolt utat követi, a Pajari GR YARIS Rally1-jét egy második csapat, a TGR-WRT2 keretében vezetik be, amely szintén hozzájárul a gyártók ’ bajnokságának versenyéhez. Az autó fél és fél fehér és fekete színű, ami azt jelenti, hogy a csapat elkötelezett amellett, hogy lehetőséget kínál a fiatal sofőrök számára a WRC legmagasabb szintjének elérésére.
Oliver Solberg, aki a Pajarival harcolt a WRC2 koronaért, átvált egy GR Yaris Rally2 autóversenyre, amelyet a Printsport vezetett be 2025-ös címére, és esélye van arra, hogy megismerje az autót a Rallye Monte-Carlo-ban, mielőtt hét körös WRC2 kampánya megkezdődik. . A GR Yaris Rally2 vezetésével a TGR WRC Challenge Program versenyzői, Hikaru Kogure és Yuki Yamamoto is részt vesznek Monte-Carlo debütálásukon, új tapasztalatokat szerezve a WRC2 második szezonja előtt.
A Rallye Monte-Carlo, amely gyakran változó időjárási körülményeiről ismert, amelyek jeget és havat hozhatnak az aszfalt utakra, a szokásos módon a Monaco Kaszinó téren indul és fejeződik be. Csütörtök délután indulva a legénység a sötétben három nyitó szakaszba lép, visszatérve a Gap szervizparkba. Pénteken a Gap-tól keletre és északra három szakaszból álló hurkot futtatják a nap közepén történő szolgálat mindkét oldalán. A szombat hasonló formátumot követ három ismételt teszttel nyugatra, beleértve a vadonatúj Aucelon – Recoubeau-Jansac színpadot. A vasárnapi utolsó szakasz a Gap-tól kezdődik, megismételve a csütörtök esti két szakaszát a Power Stage előtt, amely az ikonikus Col de Turini-t veszi be.
Jari-Matti Latvala (csapatvezető)
“Úgy tűnik, hogy a 2024-es szezon csak most fejeződött be, és most egy újra készülünk, amely sok új szemponttal kezdődik. A hibrid egység és a csökkentett súly eltávolításával keményen dolgoztunk az autó optimalizálása és a megfelelő egyensúly megtalálása érdekében a beállítással. Nekem volt esélyem, hogy magam vezesse ezt az új csomagot, és még kevesebb energiával is a teljesítmény közel áll a korábbihoz, és az autó még agilisabbnak érzi magát. Üdvözöljük egy új gumiabroncs-szállítót is Hankook-ban. Arra számíthatunk, hogy olyan járművezetők láthatók, akik gyorsabban alkalmazkodnak ehhez a változáshoz, és hamarabb képesek meghúzni a korlátokat. A Rallye Monte-Carlo a gumiabroncs-stratégia szempontjából a legnagyobb kihívást jelentő esemény, tekintettel a változó körülményekre. Időjárás keverékét tapasztaltuk meg a tesztelés során, beleértve a havat is, de a rally mindig meglepetéseket hozhat.Az idei megerősített felállásunkkal bízunk benne, hogy sofőrjeink harcolhatnak az esemény legfontosabb helyeiért és a bajnoki címekért. Az első teljes évében, a Rally1-ben, egy második csapat alatt lépettünk be a Sami-ba, mint korábban a Takamoto-val, ami extra dimenziót is hozhat a gyártók ’ bajnokságához. Noha ezen esemény fő célja a cél elérése és a tapasztalatok megszerzése, reméljük, hogy az év során növekszik és fejlődik.”
Elfyn Evans (#33)
“Új szezon elindításakor a cél az, hogy minden tőle telhetőt megszerezzünk. Erős csapatunk van 2025-re, és véleményem szerint továbbra is a rally-győzelmek és a bajnoki címek elleni küzdelem marad. Egy új gumiabroncs-beszállító bevezetésével és a műszaki előírások néhány változtatásával minden felületen alkalmazkodni és megtanulni kell, de ez mindenki számára azonos, és csak a lehető legjobb munkát kell elvégeznünk, hogy készen álljunk amint tudunk. A Rallye Monte-Carlo az a rendezvény, ahol a rendelkezésre álló legnagyobb gumiabroncs-választék áll rendelkezésre, és a korlátozott tesztelés megengedett, a gumiabroncsok kipróbálása nem lehetséges minden körülmények között. Ez mindig rendkívül kihívást jelentő rally, és a feltételekhez való alkalmazkodás és a megfelelő hívások megfelelő időben történő kezdeményezése ugyanolyan kulcsfontosságú lesz, mint valaha. ”

Kalle Rovanperä (#69)
“Nagyszerű visszatérni a csapathoz a WRC teljes szezonjára. Más érzés felkészülni és izgatni a teljes évre, és harcolni a címért, amelynek a célunknak kell lennie. Tavaly gyorsak voltunk, de ebben az évben következetesebbnek kell lennünk az egész évben. A Rallye Monte-Carlo mindig szuper nehéz kezdete a szezonnak. Soha nem volt a legerősebb rally, de mégis sikerült néhány jó eredményt elérnünk ott. Örülök, ha tiszta rallyt és jó pontokat szerezhetünk a szezon elindításához. Új gumiabroncs-beszállító birtoklása nagyon nagy dolog, mert mindenkinek mindenféle körülmények között meg kell tanulnia a gumiabroncsokat, és a Monte-on azt akarja, hogy a lehető leghamarabb magabiztosan érezze magát az autóban. ”

Sébastien Ogier (#17)
“Mindig izgalmas számomra, hogy felkészültem a Rallye Monte-Carlo-ra, és egy évig folytatom a TGR-WRT-vel fennálló kapcsolataimat. Még mindig élvezem ennek a fantasztikus csapatnak a vezetését, mellyel már hosszabb ideig együtt voltam, mint bármelyik másik karrierem során, és remélem, hogy ebben az évben több móka lesz az autóban. Kevesebb teljesítmény, kevesebb súly és új gumiabroncsok esetén sok kérdőjel van a szezon elején, és új kihívás a csapatok és a sofőrök számára, hogy megtudják, ki tud alkalmazkodni a legjobban. Még sok indulás után is ez a rally soha nem lesz könnyebb, és mindig a kihívás tiszteletben tartásával és valamilyen módon egy kis félelemmel foglalkozom vele, mert tudod, hogy kiszámíthatatlan körülményekkel kell szembenéznie. Arról szól, hogy megpróbáljuk kezelni a kockázatot, még inkább, mint más összejöveteleken. ”

Takamoto Katsuta (#18)
“Ez egy új szezon kezdete, új elvárásokkal. Megpróbálom megtartani ugyanazt a sebességet, mint korábban, és következetesebb leszek: ez a fő cél számomra ebben az évben. A tavalyi szezon nehéz volt, de nagy támogatást éreztem a csapattól, és sokat tanultam arról, hogyan kell kezelni ezeket a helyzeteket. Határozottan úgy érzem, hogy erősebbé tett, és ez egy év, hogy megmutassam, amit megtanultam. A Monte-Carlo a körülmények szempontjából az egyik legnehezebb összejövetel, és nehéz mindent felkészíteni a tesztelés egyetlen napján. Meg kell találnunk a legjobb beállítást, amely megfelel a különféle egyensúlynak a szabályozás megváltozását követően, de az érzésem általában jó az autóval és a gumiabroncsokkal. ”

Sami Pajari (#5)
“Nagyon jó érzésem van az első teljes szezonom előtt egy Rally1 autóval. Tavaly volt az első ízlésünk, és nagyon várom az indulást. Néhány új szabályozással és egy új gumiabroncs-beszállítóval mindenki számára új dolgok vannak, amelyekhez hozzászokhat, ami érdekes és nagyon izgalmas. Eddig az érzés nagyon kedves volt a tesztelés során. Az év első Monte-Carlo-i rallyjára a cél talán csak az, hogy jó érzéssel érje el a célt. Ha a feltételek jóak, akkor talán növelhetjük a tempót, mint ahogyan már tavaly is tehetnénk, de szerintem még mindig kicsit több tapasztalatot kell szereznünk, mielőtt valóban harcolnánk a felső pozíciókért. ”
