Toyota Yaris Premiere Edition és GR Sport

városi kisautó csúcskivitelben

Az immáron két alkalommal is az Év Autója díjjal elismert Toyota Yaris modellfrissítéssel jelentkezik idén, az új modellpaletta csúcsmodellje pedig Premiere Edition névre keresztelt kivitel, amely a felszereltsége tekintetében a maximumot nyújtja, és kizárólag az új „Hybrid 130” hajtáslánccal elérhető, amely a világ legfejlettebb, ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos rendszerének a Yarishoz elérhető nagyobb teljesítményű kivitele. A sportosabb formavilágot keresű ügyfelek számára a ugyanakkor a Toyota A GR Sport kivitelt szánja.

Tudtad?

Az új Toyota Yaris Premiere Edition kéttónusú fényezéssel tűnik ki az utcaképből, amely az exkluzív, új Neptun kék színt kombinálja a kontrasztos, fényes fekete tetővel és oszlopokkal, valamint az új, 17”, fekete, csiszolt felületű keréktárcsákkal. A kék árnyalat az utastérben is visszaköszön: az üléskárpit öltései és a műszerfalat, valamint az ajtókat díszítő betéteken jelenik meg. A Premiere Edition esetében a platina gyöngyfehér vagy a palládium ezüst kéttónusú fényezés jelent még újdonságot, a többi felszereltségi szinten pedig az boróka kék jelent meg friss árnyalatként. A kínálat más modelljeinél új, öt küllős könnyűfém keréktárcsák lettek elérhetők – ezüst színben az alacsonyabb felszereltségű modellhez, és csiszolt felületű kivitelben a jobban felszerelt változatok esetében modellhez. Az utastér is felfrissült, méghozzá egy új üléskárpit-mintával.

A sportosabb formavilágot kereső ügyfelek számára a GR SPORT verzió olyan stílusjegyeket kínál, amelyek a Toyota rendkívül sikeres, többszörös világbajnok motorsport csapata, a TOYOTA GAZOO Racing a szellemiségét idézik. A GR SPORT exkluzív, 18”, csiszolt felületű keréktárcsákat kapott, vörös díszcsíkokkal kiemelve, vörös kárpitozással és öltésekkel ellátott első sportülésekkel, sportpedálokkal, perforált bőr kormánykerékkel, valamint GR feliratokkal az üléseken, a start gombon és a kormánykeréken. A nikkelszürke külső szín szintén csak a GR SPORT változathoz érhető el. Az autó elején és hátulján GR SPORT jelvények villannak, az első hűtőrács pedig G-alakú mintázatot kapott a még látványosabb megjelenésért.

Kívül dinamikus, belül tágas

A Yaris megtartotta erőteljes, mutatós vonalait, amelyek megkülönböztetik riválisaitól, sportos profilja pedig energiát és dinamizmust sugároz. A stílus hűen követi mozgékony, kiegyensúlyozott kezelhetőségét és kiváló futóművét, amelyet a Toyota New Global Architecture részét képező GA-B platform minősége támaszt alá. Miközben a magasság és a hossz kompakt, az autó viszonylag nagy tengelytávval, valamint széles első és hátsó nyomtávval rendelkezik. Ez tágas utasteret és magabiztos úttartást eredményez. Az arányok ideálisak a városi utcákhoz és a szűk parkolóhelyekhez, rövid túlnyúlásokkal és kompakt, 10,4 méteres fordulókör (16” kerekekkel szerelt modellek). Az utastér minőséget és tágasságot sugároz, a „kevesebb több” megközelítéssel tervezve. A hangsúly az érzéki vonzerőn van, harmonikus vonalakkal és puha tapintású elemekkel, mint például a párnázott műszerfal és a filcből készült ajtópanel-betétek. Az elrendezést az alacsonyra húzott műszerfal, a széles középkonzol és a sportos, kis átmérőjű kormánykerék jellemzi.

Yaris: egy különleges sikertörténet

A Yaris a Toyota történetének egyik legsikeresebb modellje, amelynek globális eladásai 2023-ban átlépték a 10 milliós határt. Ez a teljesítmény azt mutatja, hogy ez a kisautó beváltotta eredeti ígéretét, miszerint a kompakt és célorientált megjelenést, ugyanakkor tágas belső teret kínáló autóként a B-szegmensbe is behozta a „nagy-kicsi” gondolkodásmódot. Az első generációs modell azonnal sikert aratott, az ezredfordulón Európában és Japánban is elnyerte az Év Autója címet. Az egymást követő modellek folyamatosan új mércét állítottak a teljesítmény és a technológia terén. A harmadik generációs Yaris például az első olyan autó volt a kategóriájában, amelyet öntöltő hibrid hajtással kínáltak. A folyamatos fejlesztések és a változó vásárlói preferenciák és prioritások mély megértése révén a Yaris továbbra is a csúcson maradt. Folyamatosan erős vonzereje és kategóriaelső tulajdonságai miatt a jelenlegi, negyedik generációs modell 2021-ben elnyerte az Év Autója díjat, ami a Yaris modell számára a második győzelem volt. A zsűri dicsérte a Yaris hibrid technológiáját a kifinomult vezethetőség, az alacsony károsanyag-kibocsátás és a megfizethető ár miatt – ami jól mutatja, hogy a Yaris vásárlók több mint 80 százaléka miért választja a hibrid hajtásláncot. A Yaris formatervezéséért, dinamikus teljesítményéért és kategóriaelső biztonságáért is elismerést kapott. Amikor 2017-ben a Toyota a saját motorsportrészlege, a TOYOTA GAZOO Racing színeiben visszatért a Rally Világbajnokságba, a Yaris modellre esett a választásuk, és azonnali sikereket ért el, amelyek négy gyártói bajnoki címben (három egymást követő) és öt egyéni bajnoki címben (négy egymást követő) csúcsosodtak ki. A sikeres Yaris World Rally Car által inspirálva a Toyota 2020-ban bemutatta az első tisztán teljesítményorientált GAZOO Racing sportkocsit, a GR Yarist. A sportautó megőrizte a márka innovatív technológiák úttörőjeként betöltött szerepét, és példátlan elismerést kapott a média és az autórajongók körében, azonnal modern klasszikussá válva. 2021-ben a Yaris család a Yaris Cross bevezetésével bővült, amely a Toyota kisautók terén szerzett gazdag tapasztalatát és know-how-ját egyesíti az innovatív SUV-tervezés és mérnöki tudás örökségével, hogy egy teljesen új, a mindennapi használatra tökéletesen alkalmas, de még több kalandot és még jobb vezetési élményt nyújtó modellt hozzon létre. Nem sokkal a bevezetés után a Yaris Cross bebetonozta helyét a többszörösen díjnyertes Yaris családban, amikor a World Car Awards szervezői a 2022-es világ városi autójának választották. Az új Yaris debütálásával párhuzamosan a Yaris továbbra is erős marad Európában, mint a legkelendőbb modell, amelyből 2023-ban mintegy 170.000 darab kelt el. Az új Yaris már elérhető Európában.