TRD tuningcsomag a Lexus LC-hez

A japán TRD, a Lexus gyári tuning-megoldásainak szállítója bemutatta a már Magyarországon is megtekinthető Lexus LC-hez (az érdeklődők augusztus 13-20. között Balatonfüreden, a Tagore-sétányon ismerkedhetnek meg közelebbről a modellel) készült tuning kiegészítőket.
A TRD módosításai elsősorban az aerodinamikai elemeket érintik, és mindkét modellváltozathoz – Lexus LC 500 és a Lexus LC 500h – megrendelhetők. Az első spoiler 1240 dollárba, az oldalsó küszöbborítás 985 dollárba, a hátsó diffúzor és az oldalsó spoilerek ugyancsak 1240 dollárba kerülnek, míg a hátsó spoilerért 800 dollárt kérnek.

A csomag legdrágább tétele a 21 colos, kovácsolt felni készlet, mely több mint 6000 dollárba kerül – igaz, ebben már a mesterien megmunkált rögzítőcsavarok is benne vannak. A fényképeken látható fekete Lexus LC a teljes optikai csomaggal brutálisan jól néz ki, azt viszont még nem tudjuk, hogy a gyakorlatban mekkora haszna van a kiegészítőknek.
Pontosan tudjuk viszont, hogy a kit felszerelése körülbelül mennyi időt vesz igénybe. A gyártó szerint az elülső spoiler és a küszöbborítások felszerelése három órát vesz igénybe, a hátsó diffúzoré és az oldalsó spoilereké két órát, a hátsó spoileré pedig csupán egy órát. A Lexus hivatalos márkakereskedőinél megrendelhető elemekre hároméves teljes körű garancia vonatkozik, a járműre való felszerelésük napjától számítva.
A már Magyarországra is megérkező Lexus LC motorja egy 5 literes, 477 lóerős, 540 Nm maximális nyomaték leadására képes V8-as motor. A váltómű tízfokozatú automata, a 0-100 km/h-s gyorsulás pedig mindössze 4,4 másodpercig tart. Az ár? A szupersportkocsi alapára különösen kedvezőnek nevezhető a konkurensekhez képest, mindössze 29 millió 500 ezer forintba kerül, ezzel magasan a kategória ár/lóerő bajnoka.
Pontosan ugyanennyiért környezettudatosabb alternatívát is kínál a Lexus: az LC500h fedélzetén egy 3.5 literes, hathengeres benzinmotor és egy 179 lóerős villanymotor párosa biztosít közel ugyanilyen dinamizmust, fele ekkora környezeti terhelés mellett. A 359 lóerős összesített teljesítményű hajtásláncnak 4,7 másodpercre van szüksége, hogy 100 km/h-ra gyorsítsa az autót, szabványos átlagfogyasztása pedig mindössze 6,4 l/100 km. Nem csoda, hogy Európában minden három eladott Lexusból kettő hibrid hajtást kap – a nyugat-európai vevők pedig szinte kizárólag (99%) benzin-elektromos hajtású Lexust vásárolnak.