Troli-felsővezeték tervezésére írt ki közbeszerzést a BKK

    A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közbeszerzést írt ki a Kassai téri trolibusz-felsővezeték tervezésére, ezzel a társaság újabb lépés tesz a zöld közlekedés felé – tájékoztatta a BKK szerdán az MTI-t.

    A beruházásnak köszönhetően hatékonyabbá válhat az Örs vezér terét a kisföldalatti végállomásával összekötő 82-es trolibusz közlekedése, és megvalósulhatnak kisebb infrastrukturális fejlesztések is a XIV. kerületben – tartalmazza a közlemény.


    Kapcsolódva a Fővárosi Önkormányzat törekvéseihez, a BKK a trolifejlesztésekben látja a közlekedés zöldítésének gazdaságos lehetőségét, ezért nagy hangsúlyt fektet a jelenleg 155 kilométer hosszú hálózat fejlesztésére és bővítésére – tették hozzá.


    Mint írták: a tervek szerint 2026 végéig csaknem 190 kilométerre, 2030-ra pedig akár 325 kilométerre is nőhet a budapesti trolibuszvonalak teljes hossza.


    A fejlesztés egyik lépéseként a XIV. kerületi Kassai tér térségében és a Mexikói út metróállomásnál épülhetnek új felsővezeték-szakaszok. A közbeszerzési eljárást a hálózatbővítés mellett a kapcsolódó korszerűsítési munkák tervezésére szól; az ajánlati felhívás 2024. július 31-én jelent meg.


    A fejlesztés során az Erzsébet Királyné útja/Róna utca trolimegállónál visszaforduló felsővezetéket mindkét irányba meghosszabbítanák a Nagy Lajos király útja felé, ahol bekötnék a 74-es trolibusz felsővezeték-hálózatába. A Róna utca és az Erzsébet királyné útjának sarkán az Örs vezér tere irányába új megállóhely létesülne, továbbá – ha szükséges – korszerűsítenék a felsővezeték-tartó, valamint a közvilágítási oszlopokat is. Továbbá a Mexikói út metróállomásnál troli-felsővezetéket építenének a 82-es trolibusz jelenlegi végállomásától a Horvát Boldizsár utca és a Columbus utca sarkáig, valamint megvizsgálnák annak a lehetőségét, hogyan csatlakozhatna hozzá a 74A trolibusz vezetéke – sorolták.


    Az új felsővezeték-szakaszok egyúttal hatékonyabbá tehetik a 82-es trolibusz közlekedését, amely jelenleg a Róna utca és a Mexikói út közötti szakaszt önjáró üzemmódban, akkumulátoros hajtással teszi meg – fűzték hozzá.


    Eredményes eljárás lefolytatása, valamint a forrás biztosítása esetén a tervezés még ebben az évben, a kivitelezés pedig 2026 elején kezdődhet. A tervezést és a kivitelezést európai uniós forrásokból kívánják megvalósítani – olvasható a BKK közleményében.

https://miazablogger.hu/parizs-2024

Tudtad?