Troli-felsővezeték tervezésére írt ki közbeszerzést a BKK
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közbeszerzést írt ki a Kassai téri trolibusz-felsővezeték tervezésére, ezzel a társaság újabb lépés tesz a zöld közlekedés felé – tájékoztatta a BKK szerdán az MTI-t.
A beruházásnak köszönhetően hatékonyabbá válhat az Örs vezér terét a kisföldalatti végállomásával összekötő 82-es trolibusz közlekedése, és megvalósulhatnak kisebb infrastrukturális fejlesztések is a XIV. kerületben – tartalmazza a közlemény.
Kapcsolódva a Fővárosi Önkormányzat törekvéseihez, a BKK a trolifejlesztésekben látja a közlekedés zöldítésének gazdaságos lehetőségét, ezért nagy hangsúlyt fektet a jelenleg 155 kilométer hosszú hálózat fejlesztésére és bővítésére – tették hozzá.
Mint írták: a tervek szerint 2026 végéig csaknem 190 kilométerre, 2030-ra pedig akár 325 kilométerre is nőhet a budapesti trolibuszvonalak teljes hossza.
A fejlesztés egyik lépéseként a XIV. kerületi Kassai tér térségében és a Mexikói út metróállomásnál épülhetnek új felsővezeték-szakaszok. A közbeszerzési eljárást a hálózatbővítés mellett a kapcsolódó korszerűsítési munkák tervezésére szól; az ajánlati felhívás 2024. július 31-én jelent meg.
A fejlesztés során az Erzsébet Királyné útja/Róna utca trolimegállónál visszaforduló felsővezetéket mindkét irányba meghosszabbítanák a Nagy Lajos király útja felé, ahol bekötnék a 74-es trolibusz felsővezeték-hálózatába. A Róna utca és az Erzsébet királyné útjának sarkán az Örs vezér tere irányába új megállóhely létesülne, továbbá – ha szükséges – korszerűsítenék a felsővezeték-tartó, valamint a közvilágítási oszlopokat is. Továbbá a Mexikói út metróállomásnál troli-felsővezetéket építenének a 82-es trolibusz jelenlegi végállomásától a Horvát Boldizsár utca és a Columbus utca sarkáig, valamint megvizsgálnák annak a lehetőségét, hogyan csatlakozhatna hozzá a 74A trolibusz vezetéke – sorolták.
Az új felsővezeték-szakaszok egyúttal hatékonyabbá tehetik a 82-es trolibusz közlekedését, amely jelenleg a Róna utca és a Mexikói út közötti szakaszt önjáró üzemmódban, akkumulátoros hajtással teszi meg – fűzték hozzá.
Eredményes eljárás lefolytatása, valamint a forrás biztosítása esetén a tervezés még ebben az évben, a kivitelezés pedig 2026 elején kezdődhet. A tervezést és a kivitelezést európai uniós forrásokból kívánják megvalósítani – olvasható a BKK közleményében.
https://miazablogger.hu/parizs-2024
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!