Tudtad? A Porsche logója egy üzleti vacsoráról származik
A Porsche címer ugyanolyan része az autógyártó identitásának, mint a hátsó motorral felszerelt sportkocsik és a három számjegyű belső modellkódok.De szinte nem történt meg.
A Porsche nemrégiben kiadott hivatalos magyarázatot arról, hogy miként alakult ki a címer, és mindez egy 1951-es üzleti vacsorára vezethető vissza. Az autógyártó akkoriban már autókat értékesített, 1948-ban elindította a 356-at, de csak Porsche betűkkel azonosította őket.
1951 márciusában a társaság tervpályázatot indított a német művészeti akadémiák között, 1000 deutsche-jelölést kínálva a győztesnek. A tervek egyike sem nyert a vállalati bírók felett.
A logó gondolata később, 1951-ben újból felmerült, amikor Ferry Porsche, a cég alapítójának Ferdinand fia találkozott Max Hoffman amerikai importőrrel üzleti vacsorára New Yorkban, ahol Hoffmannek volt egy nagy bemutatóterme.
Hoffman nemrégiben elfogadta a első Porsche franchise Amerikában és befolyásos jelenlét volt, és szintén megsimogatta a Mercedes-Benz 300 SL az Egyesült Államokba.
Hoffman megkülönböztető logót szorgalmazott, és ezúttal az ötlet beragadt. 1951. december 27-én a Ferry Porsche jegyzeteket készített egy „kormánykerék-kerékagyról, amelyen Porsche és a Stuttgart címere vagy valami hasonló szerepel.” Miután visszatért Németországba, megbízta Franz Xaver Reimspieß tervezőt, hogy tervezze meg a Porsche címerét.
A Stuttgarti címerre modellezett, a Porsche szülővárosát ábrázoló arany pajzsban nevelő lóval állt elő, Württemberg-Hohenzollern címerén alapuló háttérrel, a nyugat-német állam, amelybe Stuttgart akkoriban is része volt. 1952-ben egyesítették az újonnan létrehozott Baden-Württemberg államba, ahogy a Porsche címer debütált.
A Porsche kezdetben kizárólag a 356 kormánykerékén használta a címerét, 1954-ben hozzáadta a motorháztetőnek és 1959-ben az agy kupakjait. Azóta minden Porsche gyártási modellben megjelenik, és bár az évek során öt frissítésen ment keresztül, mégis azonnal felismerhető.
motorauthority