Tudtad? Itt készül a rendkívül sikeres LC modell
A Lexus kétségkívül úgy gondolkodik, hogy egy prémium autó gyártása prémium gyártósort követel.
A megdöbbentően sikeresnek bizonyuló, minden előzetes várakozást megdöntő Lexus szupersportkupé, az LC gyártósorát elnézve legalábbis az az ember benyomása, hogy egy trendi, az industriál és mininál stílust ötvöző luxusapartman katalógusát nézegeti.
A V8-as benzines és a környezetbarát V6-os forradalmi Multi Sage Hybrid hajtással is elérhető Lexus LC már születése pillanatában lenyűgözte a világot, senki nem számított rá ugyanis, hogy a Lexus elég bátor lesz ahhoz, hogy szinte változtatás nélkül, utcai formában is megépítse a leleplezésekor hatalmas ovációval fogadott LF-LC tanulmányautót.
A következő döbbenet akkor következett, amikor beérkeztek az első rendelések: először Japánban kezdték forgalmazni a modellt, ahol a Lexus által tervezett éves 50 darabos mennyiség helyett néhány napon belül 1800 darabos előrendelés érkezett…ami harminchatszoros túlrendelést jelent. Hasonló volt a helyzet világszerte mindenütt, ahol megkezdődött a Lexus LC forgalmazása, a helyzet pedig csak ’tovább romlott’ amikor megjelent a videó, amelyben az Lexus csúcsragadozója leiskolázza a nála kétszer drágább Aston Martin DB11-et.
Ez persze feladta a leckét a japán kézműves Takumi mestereknek, akiknek a felügyelete alatt a különleges autócsodából a Lexus legmodernebb gyárában csupán korlátozott számú példány gördül le a fotókon látható gyártósorról nap, mint nap. A Lexus gyártástervező mérnökeinek és a Takumi mesterek elkötelezettségének hála azonban a japán luxusautógyártó sikerrel vette az akadályt: kevesebb, mint egy év alatt megdöbbentő számú, 9.358 darab Lexus LC talált gazdára világszerte, ami a japán szupersportkupé hazai 30.300.000 Forintos induló árának ismeretében elképesztően nagy szám. Ebből Európában 1.110 darab, hazánkban pedig 17 darab került ezidáig értékesítésre.
Hogy melyik változatban választják inkább az ügyfelek a sokak által már most ikonnak tekintett, a Marvel Fekete Párduc című blockusterében is feltűnő Lexus sportautót? A hibrid változatban működő V6-os benzinmotorral kombinált villanymotor 4,7 másodperc alatt repíti az autót 100 km/órás sebességre, 359 lóerős teljesítménnyel, 250 km/órás végsebesség, és mindössze 6,4 literes átlagfogyasztás mellett, miközben 145 g/km-es károsanyag-kibocsátása egy kompakt városi autóénak felel meg. A V8-as benzinmotorral szerelt változat teljesítménye, még brutálisabb: 4,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, 477 lóerőt szabadít az aszfaltra, végsebessége pedig 270 km/óra, a többlet teljesítmény ára pedig a 11,5 literes fogyasztás és 263 g/km-es károsanyagkibocsátás.
A kérdés már csak azért is izgalmas, mert a két modellváltozat ára megegyezik, így csak az ügyfelek preferenciája dönt, hogy a nyers erőt, vagy a környezettudatos, elegáns, de még így is meggyőző sportosságot választják.
Világszinten a V8-as változat tarol, a Lexus LC-t 73%-ban ebben a változatban veszik az ügyfelek. Egészen más a helyzet Európában: itt 56%-ban a hibrid elektromos változatot preferálják a vásárlók. És mi a helyzet Magyarországon? Ami azt illeti, mi vagyunk a legkörnyezettudatosabbak és legzöldebbek: 70%-ban hibridet választottak azok a szerencsés (és kétségkívül irigyelt) honfitársaink, akik megengedhették magunknak, hogy egy Lexus LC boldog tulajdonosai legyenek.
http://egyszermarlattamautot.hu/2018/08/30/lexus-lc-yellow-edition-2/