Túl a százezren
Az év elején tett ígéretéhez hűen, a BMW Group idén több mint százezer darab hálózatról tölthető gépkocsit adott át ügyfeleinek világszerte, fennállása során most először. E teljesítmény a vállalatcsoport elektromos mobilitás terén betöltött abszolút piacvezető szerepét nyomatékosítja, a személyes mobilitás jövője felé vezető út legújabb mérföldkövének pedig az Észak-Münchenben álló „négyhengeres” toronyház varázslatos fényinstallációja állít emléket. A járműtechnológia területén megkezdett korszakváltás szimbólumaként a BMW Group székháza ma este négy akkumulátor képében tündököl.
„Tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeink idei globális értékesítési mutatója év eleji ígéretünkhöz hűen alakult” – mondta Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke az idei százezredik hálózatról tölthető gépkocsi december 18-i átadásakor. „99 méter magas székházunk ünnepi megvilágítása az elektromos mobilitás korszaka felé vezető utat jelképezi. Az egy esztendőben értékesített százezer darab hálózatról tölthető modell fontos mérföldkő a számunkra, ugyanakkor ez még csak a kezdet: a forradalmi BMW i3 2013-as piaci bevezetése óta világszerte kétszázezernél is több tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsit adtunk át ügyfeleinknek, 2025-re pedig huszonöt tagúra bővítjük ezt a palettát. Sikertörténetünk hátterében az elektromos mobilitásban rejlő lehetőségek idő előtti felismerése áll, és a jövőben is ezen az úton haladunk tovább” – tette hozzá.
Hálózatról tölthető hajtáslánc mindegyik modellsorozatban
A BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiája alapvető kiindulópontként tekint az elektromos mobilitásra, és mint ilyen, prémium minőségű modelljei és mobilitási szolgáltatásai folyamatos bővítésével a vállalatcsoport egyre inkább megerősíti technológiai iránymutatóként betöltött piacvezető pozícióját. A BMW Group tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsijait egyesítő paletta 2025-re huszonöt tagúra nő, a hálózatról tölthető hajtásláncok és a működésükhöz szükséges akkumulátor-technológiák 2021-ben érkező ötödik generációja pedig – a teljesítményszintek és az installálhatósági kritériumok szerint módosítható, moduláris egységeknek köszönhetően – bármelyik modellsorozat bármelyik tagjába beépíthető lesz. A 2011-ben alapított BMW i divízió égisze alatt a vállalatcsoport már most levédette a BMW i1 és a BMW i9 közötti, valamint a BMW iX1 és a BMW iX9 közötti számsorok mindegyik elemét. 2018-ban sorozatgyártásba kerül a BMW i8 Roadster, majd 2019-ben a tisztán elektromos meghajtású MINI, 2020-ban a BMW X3 hálózatról tölthető hajtáslánc-változata, 2021-ben pedig a bajor prémiumgyártó új járműtechnológiai zászlóshajója, a BMW iNEXT modell ünnepli világpremierjét – a tisztán elektromos meghajtás előnyeit, a teljes mértékben automatizált járművezetés páratlan kényelmét és megannyi járműkapcsolati innovációt egyesítve, a tömegtermelésben kínált gépkocsik történetében először.
A BMW Group idejekorán felismerte az elektromos mobilitásban rejlő lehetőségeket és már 2007-ben, a BMW i divízió előfutáraként útnak indította az elektromos meghajtás széleskörű kísérleteire és tesztelésére létrehozott „project i” programot. 2008-ban ezt követően a vállalatcsoport közutakra engedte a tisztán elektromos meghajtású járműtechnológia történetében összeállított eddigi legnagyobb tesztautó-flottát, majd 2013-ban kezdetét vette a világ egyik legelismertebb gépkocsi-koncepciójává magasztalt, tisztán elektromos meghajtású BMW i3 sorozatgyártása. Az idő közben eltelt négy esztendőben évről évre folyamatosan emelkedett a BMW Group hálózatról tölthető modelljei iránt mutatkozó ügyfél-kereslet, amelyet újabbnál újabb értékesítési rekordok igazolnak.
Piacvezető iránymutató az elektromos mobilitás területén
Azáltal, hogy a BMW Group már több mint egy évtizede megkezdte a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik átfogó technológiai fejlesztését, egyszerre vált úttörővé és piacvezető gyártóvá a hálózatról tölthető modellek szegmensében. Független piackutató intézetek felmérései szerint Európában a bajor központú vállalatcsoport személyautói kimagasló etalonként állnak a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek vadonatúj forgalomba helyezési statisztikáit összesítő tabella élén, 21 százalékos abszolút piaci részesedéssel. Mindez azt jelenti, hogy a hálózatról tölthető gépkocsik között a BMW Group több mint háromszor akkora piaci részt tudhat magáénak, mint a hagyományos hajtáslánccal szerelt modellek mezőnyében. Miközben az öreg kontinensen az autógyártók teljes értékesítési mutatóiból a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek hozzávetőlegesen csupán 2 százalékot tesznek ki, addig a BMW Group esetében ez az érték már most 6 százalék. Más szóval, a bajor prémiumgyártó hálózatról tölthető modelljei aránytalanul nagy piaci részesedést élveznek Európában a versenytársakkal szemben. Globális tekintetben ez az arány még erőteljesebb, kereken 10 százalék.
A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek iránt többek között Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban mutatkozik kiváltképp magas kereslet, ahol ezen modellek a BMW teljes értékesítésének mintegy 7 százalékát teszik ki. Ráadásul Skandináviában, ahol a BMW i3 tisztán elektromos kompakt a legkeresettebb új BMW modell, a bajor prémiumgyártó minden negyedik gépkocsit hálózatról tölthető hajtáslánccal értékesít. Németországban a BMW Group ezen innovatív modelljei közül idén már a tízezredik példányt helyezik forgalomba. A hálózatról tölthető hajtásláncok eközben egyre több modellsorozatban nyerik el ügyfeleink tetszését. 2017-ben már az ikonikus BMW 3-as limuzin minden tizedik darabját plug-in hibrid hajtáslánccal rendelték meg, mialatt a BMW 2-es Active Tourer abszolút globális eladási mutatójának 13 százalékát ugyancsak a hálózatról tölthető hajtáslánc tette ki. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 52 gramm / km) 2017 júniusi piaci bevezetése óta világszerte minden tizedik új MINI Countryman modell a forradalmi plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelve talál gazdára. A tisztán elektromos meghajtású prémium kompakt, a BMW i3 globális eladásai eközben az egy évvel ezelőtti számok tükrében közel egynegyedével nőttek. Az értékeket a BMW Group 2017. november végén regisztrált eladási mutatói szerint számoltuk ki.
A kilenctagú hálózatról tölthető gépkocsi-paletta mellett a BMW Group már két keréken is valóra váltotta a nagyvárosi mobilitás tisztán elektromos meghajtású élményét: a BMW C evolution névre keresztelt robogó a legújabb akkumulátor-technológiával felvértezve nem kevesebb, mint 160 kilométer megtételére képes egyetlen feltöltéssel. A modell értékesítési mutató idén a tavalyi év első tizenegy hónapjához viszonyítva 80 százalékkal emelkedtek, az ez idő alatt világszerte eladott 1 500 példány pedig a százezer darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsin felül értendő.
Ünnepélyes autóátadás a BMW Weltben
Eme több mint százezer idei új ügyfelünk egyike ma délután egy rendkívüli meglepetésben részesült: a nyugat-németországi Észak-Rajna-Vesztfália tartományban élő 80 éves BMW-tulajdonos a BMW Welt csarnokában vehette át vadonatúj, Protonic Blue karosszéria-fényezésű BMW i3 gépkocsiját, amely a vállalatcsoport idén átadott százezredik hálózatról tölthető modellje. Miután a szerencsés tulajdonost személyesen fogadta, az autó kulcsait ünnepélyesen a BMW AG igazgatótanácsának elnöke adta át. „Az elektromos mobilitás életkortól függetlenül minden ügyfelünket izgalommal tölti el. Az idei százezredik ilyen autó átadása számomra is egy rendkívül fontos, különleges pillanat” – fogalmazott Harald Krüger.
A lebilincselő teljesítmény látványos szimbóluma
A személyes mobilitás jövője felé vezető út eme legújabb mérföldkövének egy látványos fényjáték állít emléket: a BMW Group a jövőbe mutató járműtechnológiai fejlődés szimbólumaként négy darab akkumulátor képében világítja meg ma este „négyhengeres” struktúrájáról ismert müncheni székházát. A fényjáték négy órán keresztül, december 18-án este 20 óra és éjfél között látható. Az installációt a vállalatcsoport a Spielmotor Muenchen állami kulturális szervezettel karöltve hívta életre. A BMW Group Münchennel kiépített, egyedülálló kulturális partnersége immáron harmincnyolc esztendőre tekint vissza: a két fél 1979-ben azzal a céllal kötötte meg úttörő együttműködését, hogy tovább fokozzák a város kulturális sokszínűségét és növeljék München szerepét a nemzeti és nemzetközi kulturális szcénában.