Túlszárnyalta a Porsche eladásait a Lexus
Fennállásának messze legkiválóbb évét zárta múlt évben a Lexus. Piaci sikerét két fontos mérföldkővel nyomatékosította a márka.
Világszerte 698 330, Európában 76 188 darab eladott gépkocsival minden korábbinál eredményesebb évet zárt 2018-ban a Lexus. Különösen látványos a márka óvilági térnyerése: a Lexus forgalma itt ötödik éve emelkedik töretlenül, ez idő alatt 76 százalékot gyarapodtak az eladások. A növekedésre mi sem jellemzőbb, minthogy a Lexus 2018-ban megelőzte a prémium piac egyik legnagyobb presztízsű szereplőjét, a Porschét (68 352 darab), amely maga is 65 százalékkal több autót adott el tavaly, mint 2013-ban.
Még látványosabb volt a különbség 2019 első hónapjában: miközben a Lexus lendületét megőrizve januárban (az európai prémium piac egyedüli szereplőjeként) növelni tudta eladásait az előző év azonos időszakához képest, a Porsche eladásai tavaly szeptember óta rendre jelentős (akár 65 százalékot meghaladó) mértékben elmaradnak a több éves átlagtól. A német autógyártó lendületvesztése a cég kettős stratégiatévesztésének tudható be. A Porsche tíz évvel ezelőtt a dízelmotort választotta az emissziócsökkentés eszközéül, a hibrid technológiát pedig későn, 2010-ben kezdte bevezetni, és a mai napig csak bizonyos típusainál teszi elérhetővé, így amikor 2018-ban bejelentette, hogy végleg szakít a dízeltechnológiával, a cég nem rendelkezett megfelelő alternatív hajtáslánc opcióval.
Ezzel szemben a Lexus a világ első luxusmárkájaként már 2004-ben kínált hibrid gépkocsit, Európában pedig 2012 óta nem forgalmaz dízel hajtású járművet. A márka 2019-es európai portfoliójában kilenc hibrid modell szerepel (UX, NX és RX szabadidőjárművek, CT ferdehátú, IS, ES és LS szedánok, valamint RC és LC kupék), több mint bármely más márka kínálatában. Nem véletlen, hogy a Lexus globális hibrid eladásai mára megközelítették az 1,45 millió darabot. A benzin-elektromos hajtástechnológia kulcsfontosságú szerepet játszott egy másik fontos mérföldkő elérésében: a Lexus összesített forgalma idén februárban elérte a tízmillió darabot.
Ami a Lexus 2018-as európai teljesítményét illeti, a leglátványosabb növekedést egyértelműen az új generációs LS könyvelhette el: a 2017 decemberében piacra lépett zászlóshajóból 1075 darab fogyott egy év alatt, ami 552 százalékos növekedésnek felel meg! Testvérmodellje, az LC luxuskupé 689 példányban talált gazdára, 17 százalékkal felülmúlva az előző évi eredményét. Változatlanul az NX adta az eladások gerincét, 29 508 darabbal (+6%), míg a második legnépszerűbb modell az RX volt: 18 847 darabos eredménye nagyságrendileg megfelel a 2017-esnek. 9131 új CT talált gazdára a tavalyi év során.
Az, hogy a kompakt ferdehátú modell (amely 2011 és 2014 között folyamatosan vezette a Lexus eladási ranglistáját) életciklusának ezen késői szakaszában is ilyen stabil népszerűségnek örvend, mindennél jobban demonstrálja a prémium piac öntöltő hibrid típusok iránti igényét. Ez utóbbiak a Lexus közép- és nyugat-európai eladásainak 95 százalékát tették ki 2018 során; a teljes óvilági piacon eladott 45 675 darab hibrid a teljes forgalom pontosan 60 százalékának felel meg; a technológia egyetlen más márka palettáján sem képviselteti magát ekkora arányban.
Fotók: Lexus
Adatok: http://carsalesbase.com