Tuningolt régi Supra a szériaállapotú új ellen
Annyit elárulhatunk, hogy komoly meglepetés született. A volánnál természetesen a rejtélyes fehér ruhás sofőr, Stig ült.
A Top Gear Youtube-csatornáján tűnt fel nemrég egy videó, amelyben egy 1993-as, A80-as Supra Turbót hasonlítottak össze egy új, háromliteres motorral szerelt GR Suprával. Közel 30 éve, amikor a negyedik generációs Supra megjelent, az autós magazinok Porschékkal, Ferrarikkal, Aston Martinokkal emlegették egy lapon, ugyanis a Turbo változat 330 lóerős teljesítménye tényleg a szupersportautók közé sorolta. Főleg az igen megbízható és a tuningot is jól viselő sorhatos motorja, a 2JZ (és természetesen a 2001-ben forgatott Halálos iramban c. mozifilm) miatt vált belőle legenda, hatalmas űrt hagyott maga után, amikor a Toyota 2002-ben befejezte a gyártását.
Nem kevesebb mint 17 évet kellett várni az utódra, amelyet a költségek elosztás, és a sorhatos motor iránti igény miatt a BMW-vel közösen fejlesztett ki a Toyota. A GR Supra a BMW Z4 motorját, automatikus váltóját és padlólemezét kapta meg, és egy helyen is készülnek, az ausztriai Grazban, a Magna Steyr üzemében. Viszont a Toyota új ruhát álmodott a német technikára, valamint a saját ízlésére hangolta a kormányzást, a futóművet és a menetstabilizáló elektronikát, nem mellesleg pedig a vászontető acéltetőre cserélésével súlyt csökkentett és jelentősen növelte a karosszéria torziós merevségét is (olyannyira, hogy a GR Supra ebben még a szénszál-karosszériás Lexus LFA-n is túltesz).
A Top Gear új videó rovata, a Stig’s Garage olyan autókat mutat be, amelyek nem férnek be a BBC-n futó tv-show-ba, de a szerkesztők mégis úgy vélik, hogy érdekesek lehetnek a nézők számára. Minden részben két autó szerepel, és minden epizód felépítése azonos: először az Angliában igen ismert és népszerű, autókkal és divattal is foglalkozó >>>