Turizmus, közlekedés és csúcsmodellek

Mercedes-Benz 280 TE (S 123), 1979 - classicweiß, Mercedes-Benz 300 TD TURBO 4MATIC (S 124), 1989 - arcticweiss, Mercedes-Benz 300 TD TURBO 4MATIC (S 124), 1989 - arcticweiss, Mercedes-Benz E-Klasse T-Modell | 2023: E 220 d (WLTP: Kraftstoffverbrauch kombiniert: 5,7-5,0 l/100 km; CO₂-Emissionen kombiniert: 149-131 g/km; AMG Line; Exterieur: hightechsilber metallic; Interieur: Leder tonkabraun;E 220 d (WLTP: Kraftstoffverbrauch kombiniert: 5,7-5,0 l/100 km; CO₂-Emissionen kombiniert: 149-131 g/km)* Mercedes-Benz 280 TE (S 123), 1979 - classic white, Mercedes-Benz 300 TD TURBO 4MATIC (S 124), 1989 - arctic white, Mercedes-Benz E-Class Estate | 2023: E 220 d (WLTP: Combined fuel consumption: 5.7-5.0 l/100 km; combined CO2 emissions: 149-131 g/km), AMG line; exterior: hightech silver metallic; interior: Leather tonka brown, Mercedes-Benz 300 TD TURBO 4MATIC (S 124), 1989 - arctic white;E 220 d (WLTP: Combined fuel consumption: 5.7-5.0 l/100 km; combined CO2 emissions: 149-131 g/km)*

Az új E-osztályú kombi történelem

Folyamatos hagyomány az 1977-es 123-as modellsorozat óta
A Mercedes-Benz a karosszéria kialakításával mércét állít fel a sport és életmód kombi számára
A történelem a karosszériagyártók birtokaira nyúlik vissza az 1950-es évek óta
A “Slash Eight” számára kifejlesztett birtok, de nem épült

A Mercedes-Benz E-osztályú kombi modelljei 1977 óta folyamatos sikertörténetet írnak a felső közép- és luxuskategóriájú kombi kombi számára. A 214-es modellsorozat új E-osztályú kombi a hetedik generációja a sportos térérzetek sorában.

  • Elődje: “Universal” és “Slash Eight” birtokok

Az 1950-es évek elején az Észak-Amerikából származó kombi vagy kombi iránt egyre nagyobb érdeklődés mutatkozott Európában. A járművek limuzinokra épülnek, amelyek teteje a karosszéria hátsó részéig nyúlik. Ez további szállítási mennyiséget eredményez. A felső középkategóriás Mercedes-Benz modelleket kezdetben kombiként kínálták független karosszériagyártók, mint például a Binz, a Lueg és a Miesen. A részleges karosszériás Mercedes-Benz alvázra épültek.

1959-ben az akkori Daimler-Benz AG igazgatótanácsa úgy döntött, hogy a “farkúszó” négyhengeres W 110-es modellek esetében (1961-1968) “a fejlesztésnek a lehető leghamarabb gyártásra kell késztetnie az “állomási kocsikat”. “. Először is, 1966-tól a Mercedes-Benz a belgiumi mecheleni karosszériagyártó IMA “Universal” kombi autóit is bevonta saját értékesítési programjába. Ezek voltak az első kombi autók, amelyeket a márka közvetlenül értékesített vásárlóinak. A W 115 és W 114 modellsorozat következő „Slash Eight” generációjában (1968-1976) a házon belüli kombi fejlesztése jól haladt. A harmonikus megjelenésű dizájn ugyan nem sorozatban készült, de fontos lendületet adott az első Mercedes-Benz Estate-nek, amely a 123-as modellsorozatban jelent meg.

  • Mercedes-Benz Estate, 123-as modellsorozat

A német T-Modell birtokszóban a T a turizmust és a közlekedést jelenti – így az 1977-ben bemutatott 123 Estate modellsorozat mércét állított fel a szabadidős és sportos életmód-birtokok szegmensében. A belső jelöléssel S 123, ez volt a sorozat harmadik karosszériája a Sedan és a Coupé után (mindkettő 1977). Ez volt az első Mercedes-Benz modell, amelynek tervezési vezetőjeként Bruno Sacco volt a felelős. A széles modellpaletta egészen a hathengeres 280 TE modellig (130 kW/177 LE) bővült. A kombi aerodinamikája még a limuzinnál is jobb volt. Az opcionális extrák széles választéka, különösen a sportfelszerelések szállításához, kiemelte a sportos és luxus szabadidős használatra való összpontosítást.

  • Mercedes-Benz E-osztályú kombi, 124-es modellsorozat

A Mercedes-Benz az 1985-ös frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatta be a 124-es modellsorozatot, az Estate-t “A gyakorlatiasság eleganciája” szlogen alatt. Az 1984-ben bemutatott limuzinokhoz hasonlóan a kombit is erősebb, ugyanakkor kevésbé környezetszennyező benzin- és dízelmotorok, új futómű, független többlengőkaros hátsó felfüggesztés és áramvonalasabb karosszéria jellemezte. A passzív biztonság terén is történt előrelépés. Ezen túlmenően a hidropneumatikus felfüggesztés szintszabályozással optimális vezetési biztonságot biztosított alacsony önkormányzási viselkedés mellett minden kombi modellen alapfelszereltségként. A Mercedes-Benz által kifejlesztett önműködő 4MATIC összkerékhajtási rendszer szintén 1985-ben debütált az S 124-ben. A Mercedes-Benz új nómenklatúrájának 1993-as bevezetését követően E-osztályú kombinak nevezték el. Ugyanettől az évtől a kombi karosszériaváltozatként is bemutatkozott a C-osztályban a 202-es modellsorozatban. Az E 36 AMG volt az első
1993-tól az AMG Estate a márka hivatalos kínálatában. Elődje a 320 TE volt AMG technológiai csomaggal, amely egy 3,6 literes motort tartalmazott (195 kW/265 LE).

  • Mercedes-Benz E-osztályú kombi, 210-es modellsorozat

Az 1996-ban megjelent 210-es modellsorozat E-osztályú kombi igazi tehermester volt. A VDA szabványok szerint a csomagtartó kapacitása lehajtott hátsó üléstámlákkal 1975 liter volt a normál konfiguráció 600 litere helyett. Első alkalommal a három különböző dizájn- és felszereltségi vonalat CLASSIC, ELEGANCE és AVANTGARDE kínálták. Az alapfelszereltség része a biztonsági öv erőhatároló, az oldaltáskák, az esőérzékelő az ablaktörlőkhöz és a PARKTRONIC parkolássegítő. 1997-ben az új fejlesztésű, második generációs 4MATIC debütált az E 280 4MATIC kombiban. Az E 55 AMG kombi 1998-ban lett az új csúcsmodell. A különféle innovációk, az új motorváltozatok bevezetése és az 1999-es arculatváltás a 210-es Estate modellsorozatot a gyártás 2002-es befejezéséig naprakészen tartotta.

  • Mercedes-Benz E-osztályú kombi, 211-es modellsorozat

A 2003 januárjában Detroitban bemutatott Estate a 211-es modellsorozatban még szorosabb rokonságban állt a Sedanokkal, mint az előző modellsorozatban. A fő különbségek a C- és D-oszlopos oldalfalak, a keretes és merevítős tetőburkolatok, valamint a hátsó padló egyes részei voltak. Az Estate biztonsági koncepciója megfelelt a Sedanok koncepciójának. A lejtős tetővonal sportosabb sziluettet hozott létre, miközben tovább nőtt a térd- és fejtér a hátsó üléseken. A motorok az E 220 CDI-től az E 55 AMG-ig terjedtek. A designo testreszabási opció a meglévő berendezésváltozatokhoz került. A műszaki újítások között szerepelt az opcionális extraként elérhető Active Light System (ALS), valamint a 2003 őszétől elérhető, módosított 4MATIC összkerékhajtás. 40-60 százalékos új hajtóerő-elosztási arányt kapott az első és a hátsó tengely között.

  • Mercedes-Benz E-osztályú kombi, 212-es modellsorozat

A 212-es Estate modellsorozatot 2009 őszén mutatták be. A dinamikus formatervezést a limuzin eleje jellemezte, két pár iker téglalap alakú fényszóróval, amelyet ugyanazon a tavaszon mutattak be. A felszerelésváltozatok az alapváltozattól az ELEGANCE és AVANTGARDE vonalakon át az AMG Sports Package-ig elérhetők voltak. A belsőépítészeti lehetőségek is nagyon szélesek voltak. Az elődmodellhez képest még nagyobb volt a csomagtartó: a csomagtartó űrtartalma 670-ről 695 literre, a hasznos hely 1950 literre nőtt. A modellpaletta az E 200 CGI BlueEFFICIENCY-től az E 63 AMG-ig terjedt az AMG által fejlesztett 6,2 literes V8 M 156 motorral (368 kW/525 LE). Az S 212 újdonságai között szerepel a DIRECT CONTROL kormányzás (a V6-os és V8-as változatoknál, valamint a 4MATIC-nál alapfelszereltség), valamint az aktív biztonságot szolgáló segédrendszerek átfogó választéka. Ezen kívül számos kényelmi és biztonsági lehetőség volt. A 2013-as arculatváltás óta az S 212 volt az első E-osztályú kombi, amely AVANTGARDE felszereltséggel, és AMG modellként a hűtőrács sportos központi csillagával is elérhető volt.

  • Mercedes-Benz E-osztályú kombi, 213-as modellsorozat

A Mercedes-Benz 2016-ban a legintelligensebb üzleti limuzin (W 213) mellett mutatta be az Estate-et. Az újítások összessége, különösen az asszisztensi rendszerek terén, az E-osztályú kombi ezen nemzedékét jellemezte. Az All-Terrain változatot is az S 213-ból származtatták 2017-ben. Az új „Quickfold” rendszernek köszönhetően a csomagtér bővítése még egyszerűbb volt, mint korábban. A csomagtér űrtartalma elérte az 1950 litert. A járműszegmensben egyedülálló tulajdonság volt az opcionálisan beszerezhető lehajtható üléspad a csomagtérben – ez már az előző modellsorozatból is ismert volt. A kombi alapfelszereltségként légrugózást kapott, beleértve a hátsó tengely szintszabályozását is. A 2020-as arculatváltással a Mercedes-Benz többek között bemutatta a vezetést segítő rendszerek következő generációját, és tovább fokozta a kényelmet a belső térben. Nagy hangsúlyt fektettek a modellpaletta villamosítására is.
További kutatások és multimédiás anyagok: mercedes-benz-archive.com/museum