Új Aston Martin DBS 770 Ultimate
A V12-meghajtású DBS végső íjaként az Aston Martin később, 2023-ban „lekapcsolja” a kemény szélű 759 lóerős verziót
Elektromos szövőszék Aston Martin, és a vonal végének megjelölésére a tiszta égésű motorral ellátott bruták miatt a brit cég tolja a teljesítmény borítékot. Követve a V12 Vantage és DBX 707, az új DBS 770 Ultimate 2023 elején érkezik meg, mint a V12 motorjának végleges változata DBS nagy turista. Rövid a Valkyrie hiperkocsi, ez lesz a legerősebb útjáró Aston, amelyet valaha építettek.
A motor a DBS 5,2 literes kettős turbófeltöltésű V12 erősebb származéka lesz, amely 759 lóerős – 44 lóerős emelőt kínál. A szokásos autó 900 Nm nyomatékteljesítménye már megnyomja a 8 sebességes automatikus sebességváltó határait, így ez a szám változatlan maradhat a 770 Ultimate esetében.
Gyorsulás szempontjából a DBS-t az első motorral felszerelt hátsókerék-hajtás elrendezése lényegében veszélyezteti a vontatás szempontjából, de arra számítunk, hogy a 770-es pár tizedrészes lesz az alapkocsi 3,4 másodperces 0-62 mph-os idejétől. A legnagyobb sebesség meghaladhatja a DBS 211 mph-os számát is, az aerodinamikai módosítások mértékétől függően.
Az extra energiával párhuzamosan az Aston Martin bevezeti a korlátozottan futó modell sportosabb alváz-beállítását, újrafutott rugókkal, lengéscsillapítókkal és szoftverkalibrálással a közvetlenség és pontosság érdekében.
A 770 ’ alumínium szerkezetét szénszálas karosszériapanelekben is elfedik, modell-specifikus aero csípésekkel – hasonlóan a DBX 707 ’ duzzadt, agresszív megjelenéséhez. Mivel a szokásos DBS már használ szénpaneleket, a 770 valószínűleg nem fogja jelentősen alákínálni az 1,693 kg száraz tömegét.
További változások várhatók belül, testreszabott ülésekkel, díszítéssel és kárpitozással, bár az általános kabinépítés ismerős lesz. A 770-ből mindössze 499 példát építenek, és Aston Martin az újonnan érkezőt a vérvonal végső végpontjaként “ írja le, jelezve, hogy ez lesz a DBS utolsó iterációja. Tekintettel a viharos teljesítményre és a korlátozott termelési futásra, a 770 valószínűleg jóval meghaladja a £ 300 000-et.
autoexpress.com
Az Aston Martinnak van egy DBS Superleggera megjelenésének végleges változata, amelyet DBS 770 Ultimate-nek hívnak.
Az első motorral, a hátsókerék-meghajtású GT-vel mindössze 499 példát építenek világszerte, mindegyik legfeljebb 759 lóerőt generál ugyanabból az iker-turbó 5,2 literes V-12-ből, mint a készlet DBS Superleggera 715 lóerőt tesz lehetővé.
Az autó 2023 elején debütál, és mind a kupé, mind a Volante kabrió változatát tervezik – erősítette meg az Aston Martin. 2023-as modellként érkeznek az Egyesült Államokba, bár nem világos, hányat különítettek el erre a piacra.
A DBS 770 Ultimate több szempontból is előnyös, mint pusztán az energiaellátás frissítése. Aston Martin szerint az autó élesebb és dinamikusabb fókuszban lesz a DBS Superleggera-hoz képest, az egyedi tervezési részletek mellett. A teaser videó rámutat arra, hogy egy új rács az egyedi részletek között van.
Míg a DBS 770 Ultimate a DBS adattáblájának útjának végét is jelzi, van esély arra, hogy a jövőben visszatérjen. Az adattábla az eredeti, 1967 és 1972 között épített DBS-re nyúlik vissza. 2008-ban újjáéledték a DBS V12 számára, majd 2018-ban ismét a jelenlegi DBS Superleggera-val.
A DBS vonal küszöbön álló megszűnése ellenére az Aston Martin rengeteg új termékkel rendelkezik a folyamatban. Ezek tartalmazzák a Vantage és a DB11 frissítéseit idén később, a Valhalla plug-in hibrid hiperkocsi 2024-ben, és egy elektromos sportautó 2025-ben. Az elektromos SUV várhatóan 2026-ban következik be. Több DBX változat szintén tervezik, a középmotoros vanquish szuperautó.
motorauthority.com