Új Citroen Jumper

Copyright William Crozes @ Continental Productions

Az új Jumper is szintet lép kategóriájában egyedülálló szolgáltatásaival, különösen a vezetéstámogató berendezések, a konnektivitás és a kényelem terén. Alaposan átalakított dízelüzemű és elektromos motorválasztéka egyre hatékonyabb megoldásokat kínál használóinak, akik továbbra is féken tarthatják költségeiket.

Akár 2 tonnás hasznos terhelhetőségével az új Jumper a Citroën-haszonjárműcsalád legizmosabb tagja, ugyanakkor sosem látott, személyautókhoz méltó felszerelésekkel is büszkélkedhet, melyek optimális körülményeket biztosítanak a mindennapos munkavégzéshez.

KARAKTERES DESIGN

Az új Jumper orr-része – egy alapos átalakítás eredményeképpen – még határozottabb módon juttatja kifejezésre a modell karakterét, miközben légellenállási jellemzői is javultak. Az immár a karosszéria színében pompázó lökhárító és hűtőrács, valamint a visszapillantó tükrök is az új designt képviselik. A fekete színű alsó részt megerősítették, hogy még az eddiginél is hatékonyabb védelmet nyújtson az esetleges ütközéseknél. A korábbinál elegánsabb új, LED-es fényszórók hatékonyságát is sikerült még tovább – a korábbi halogén lámpákéhoz képest 30%-kal – növelni. Végül, de nem utolsó sorban a hátsó lámpák is új designt kaptak.

Az új Jumper belső terében a műszerfal is megújult, hogy ergonomikusabb kialakítást, elegánsabb stílust képviseljen a digitális kijelzőket magában foglaló műszertábla és a teljesen új, nagy méretű középső képernyő körül (lásd alább). A kormánykerék, a sebességváltó kar és az ajtók kárpitozása is új formában jelentkezik.

FOKOZOTT VEZETÉSI KÉNYELEM ÉS BIZTONSÁG

  • A Jumper infotainment kínálata is megújult. A középkategóriás változatok egy 5” kijelzővel rendelkeznek, amely a használatban lévő médiaforrásra (rádió, telefon stb.) vonatkozó információkat jeleníti meg. Ez a rendszer Bluetooth-kapcsolaton keresztül történő audio streaminget és az okostelefon hangfelismerő funkciójának köszönhetően egyszerű és biztonságos interakciókat tesz lehetővé. A csúcsváltozatok egy új 10” érintőképernyővel vannak felszerelve, mely többek között az autórádió és a navigációs rendszer vezérlésére szolgál. Az okostelefonoktól átvett, gyorsgombokként működő widgetek és az ergonomikus felépítés könnyű és gördülékeny használatot garantál. A rendszer Bluetooth kihangosítót, vezeték nélküli tükrözés funkciót (Mirror Screen) és 3D navigációt kínál.
  • Az opcionális felszerelésként rendelkezésre álló 100%-ban digitális 7” műszercsoport nemcsak modernebb és áttekinthetőbb, de a vezető a számára leghasznosabb adatokra összpontosítva testre is szabhatja a kijelzést. A képernyő a fedélzeti navigációs rendszer információinak a megjelenítésére is használható. Az új Jumper alapfelszerelésként egyébként egy kiváló minőségű 3,5” TFT képernyőt, valamint egy új műszercsoportot kínál, mely a sebességet és a motorfordulatszámot analóg, az üzemanyagszintet és a motorhőmérsékletet pedig digitális módon jelzi ki.
  • Az új műszerfal közepén elhelyezett vezeték nélküli okostelefon-töltőnek köszönhetőena jármű elhagyásakornem kell állandóan kihúzni, majd újra bedugni a telefont.
  • A belső visszapillantó tükörhöz egy a jármű hátulján elhelyezett kamera kapcsolódik, amely folyamatosan tökéletes rálátást biztosít a Jumper hátsó környezetére.
  • Az elektromos szervokormány a kormányrásegítés mértékét automatikusan a jármű sebességéhez igazítja, így nagy sebességnél precízebb, városban pedig puhább kormányzást biztosít.
  • A hagyományos kéziféknél könnyebben használható az elektromos rögzítőfék.
  • A kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás funkciónak köszönhetően a járművezetők kényelmesen zárhatják, nyithatják és indíthatják járművüket úgy, hogy közben ki sem kell venniük a kulcsot a zsebükből. Ez nagy előny a vállalkozók számára, akik nap közben számtalanszor megállnak.
  • 360°-os parkolóradar: a gépjármű különböző részein elhelyezett 14 vagy 16 (a jármű hosszától függően) érzékelőre támaszkodó rendszer a központi kijelzőn megjeleníti a közelgő akadályokat.
  • Új vezetéstámogató funkciók: éberségfigyelő, táblafelismerő rendszer, sávtartó asszisztens, gyalogos- és kerékpáros-érzékelő automatikus vészfékező rendszer, intelligens sebességhatároló automatika.
  • Drive Assist csomag, avagy az első lépés az autonóm vezetés felé. Ez a 2. szintű vezetéstámogató rendszer a Stop and Go funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatika és a sávtartó asszisztens mellett a torlódásasszisztenst is magában foglalja. A rendszer 30 km/h sebességig – például forgalmi dugókban – képes a kormányzás, a fékezés és a gyorsítás önálló irányítására.

MEGÚJULT MOTORKÍNÁLAT

A minden eddiginél sokoldalúbb új Citroen Jumper erős és hatékony erőforrásokat kínál.

Az új 2,2 literes dízelmotor például 120, 140 és 180 lóerős változatban is rendelkezésre áll, és alapból egy új 6 fokozatú kézi sebességváltó kapcsolódik hozzá. A BlueHDi 140 és 180 motorhoz most először 8 fokozatú automata váltó is kérhető.

A saját szegmensében a zéró kibocsátás úttörőjének számító Jumper 2024 második felében egy hidrogén üzemanyagcellás motort is kap majd. De hogy már most kielégítse azoknak a szakembereknek az igényeit, akik a fenntartható mobilitás mellett a mindennapi költségek lefaragását is célul tűzték, az ë-Jumper egy vadonatúj, 100%-ban elektromos motort is kínál.

Az előző, 90 kW/122 LE-s villanymotort felváltó elektromos motor 200 kW/270 LE teljesítményre képes, a leadott maximális nyomaték pedig 260 Nm-ről 400 Nm-re nőtt. A korábbi 37 vagy 70 kWh-s akkumulátor helyett mostantól csak egyféle – 110 kWh kapacitású – akkumulátor lesz elérhető, mely akár 420 km WLTP szerinti hatótávolságot is képes biztosítani.

Az új ë-Jumper teljesítménye és hatótávolsága az egyes vezetési szituációkhoz igazodó három vezetési módnak köszönhetően tovább javítható. A NORMÁL üzemmód a sokoldalú használatot (max. teljesítmény = 160 kW), az ECO az optimális hatótávolságot (max. teljesítmény = 120 kW), a POWER pedig a maximális teljesítményt (max. teljesítmény = 200 kW) tartja szem előtt. A kormánynál elhelyezett kapcsolókkal a vezetési kényelmet és a hatótávolságot növelő regeneratív fékezés négy különböző szintje aktiválható.

Az ë-Jumperhez alapfelszerelésként 11 kW-os fedélzeti töltő tartozik.

11 kW-os wallbox használatával az akkumulátor teljes feltöltése 11h45 percet vesz igénybe. 150 kW-os villámtöltő igénybevétele esetén 0-ról 80%-ra mindössze 55 perc alatt töltődik fel az akkumulátor.

SZÁMOS KAROSSZÉRIAVÁLTOZAT

A céges ügyfelek igényeinek maradéktalan kielégítése érdekében az új Citroën Jumperből számos konfiguráció létezik. A kétféle tengelytávnak (3,45 m és 4,035 m) és a három hosszméretnek (L2, L3 és L4) köszönhetően a lemezelt furgonból összesen 6 karosszériaváltozat áll rendelkezésre, melyek hasznos térfogata 10 és 17 m3 között mozog. A különböző felépítményekhez a 4,035 méteres tengelytávú új Jumper alváz-kabin (L3 vagy L4) és alváz-duplakabin (L3 vagy L4) változatban is kapható.

Tudtad, hogy fentosabb patrnereinkkel kapcsolatos híreinkből a MÉDIABIRODALOM oldal is szemezget?

Exkluzív Citroen podcastok a podCARs és a BEGURULVA csatornákon!