Új e-Berlingo – Okosabb, sokoldalú és elektromos

Copyright Marc and David @ Continental Productiuons

ÉLET A FEDÉLZETEN: A CITROENTŐL MEGSZOKOTT KÉNYELEM PRAKTIKUS
MEGOLDÁSOKKAL KIEGÉSZÜLVE


A Berlingo egy ötletes megoldásokban gazdag, kimondottan tágas és funkcionális jármű, melyben öröm utazni.

Új Citroën Advanced Comfort® ülések. A komfortérzet javítása érdekében a Berlingo most először Advanced Comfort® ülésekkel kerül forgalomba. Az egyedül a Citroën kínálatában megtalálható ülések különleges felépítésük, kiváló minőségű habszivacs belsejük és speciális oldaltámaszaik révén kimagasló kényelmet garantálnak. Különleges anyaguk és háromszínű kivitelük kimondottan stílusos és elegáns. Az ülőpárna és a háttámla steppelt hatású középső része nemcsak látványos, de rendkívül kényelmes is. A háttámlát egy fordított U betűt formázó színes vonal díszíti, az ülések szélén pedig ugyanilyen színű szegély fut körbe.

Három különálló hátsó ülés. Az új Berlingo sínen csúszó és padlóra hajtható három különálló hátsó ülése egyszerre szolgálja az utasok kényelmét és a modularitást. A modell M (4,40 m hosszú) és XL (4,75 m hosszú) változatban áll rendelkezésre. Az utóbbiba a harmadik üléssorba két további (opciós) ülés szerelhető be. Az első utasülés lehajtásával teljesen sík padlófelület alakítható ki, és a rakodóhossz M változat esetén 2,70, XL változat esetén 3,05 méterre nő, ami hosszú tárgyak szállításakor kimondottan ideális.

Modutop® tető. Az új Berlingón is megmarad a többfunkciós Modutop® tető és annak részeként az áttetsző tároló, a hátsó tetőcsomagtartó, a hangulatvilágítás és az elektromosan működtetett árnyékolóval ellátott panoráma üvegtető. A jármű utasterében összesen 27 tárolóhely áll az utasok rendelkezésére, melyek össztérfogata a 186 litert is elérheti.

Nyitható hátsó ablak. A szegmensben szokatlan módon a hátsó ablak a csomagtérajtótól függetlenül is nyitható, ami különösen akkor praktikus, ha csak kisebb tárgyakat szeretnénk gyorsan betenni vagy kivenni a csomagtartóból, a Modutop tárolóból vagy az egyébként 25 kg teherbírású kalaptartóról.

Hajtáslánctól függetlenül azonos méretű, tágas csomagtér. Az új Berlingo raktere tágas és jól variálható: térfogata 775 l (kalaptartó alatti térfogat, M változat) és 4000 l (tető alatt mért teljes térfogat, XL változat) között mozog. Az akkumulátor padló alá történő beépítésével az ë-Berlingóban is változatlan rakodókapacitást sikerült biztosítani. A beszállást nagyban segíti az elektromos ablakemelőkkel ellátott két oldalsó tolóajtó.

KAPCSOLÓDÁSI TECHNOLÓGIÁK ÉS VEZETÉSTÁMOGATÓ FUNKCIÓK: ÉLVEZETES
ÉS KÖNNYŰ HASZNÁLAT NAPI SZINTEN


Az új Berlingo a fedélzeti csatlakoztathatóság tekintetében is új szintre lép. Jó hír ez mindazok számára, akik autójukat multimédiás eszközeik meghosszabbításaként képzelik el. A modell az új műszerfal közepén elhelyezett 10” érintőképernyőből kétfélét is kínál, mindkettő egy-egy új Citroën multimédia-rendszer vezérlésére szolgál:

  • Az új My Citroën Play infotainment rendszerhez egy hagyományos 10” képernyő tartozik. A rendszer rádióhallgatást, valamint a telefonos, illetve autós funkciók kezelését teszi lehetővé, és az Apple CarPlay, illetve Android Auto rendszerrel kompatibilis, vezeték nélküli telefontükröző funkcióval is rendelkezik. A tolatókamera képe is ezen a képernyőn kerül megjelenítésre. Ehhez az infotainment rendszerhez egy a kormány mögött elhelyezett új fekete-fehér digitális műszercsoport társul.
  • Az új My Citroën Drive Plus rendszerhez egy nagy felbontású 10” képernyő tartozik. A 3D online navigációval ellátott rendszer használata rendkívül egyszerű. A különböző médiafunkciók kezelése az okostelefonoktól átvett widgetes rendszerben történik. A természetes beszéd felismerésére képes hangvezérlő funkció amolyan személyi asszisztensként funkcionál. A nagy felbontású képernyő a Top Rear Vision funkcióval kiegészülő tolatókamera képét is meg tudja jeleníteni. Ehhez az infotainment rendszerhez egy új 10” színes digitális műszercsoport társul, amely optimalizált, testre szabható módon jeleníti meg az alapvető információkat, beleértve a navigációs rendszer adatait, valamint az energiaáramlással és a töltéssel kapcsolatos információkat.


A középkonzolon a szokásos 2 USB-csatlakozó mellett egy praktikus, vezeték nélküli telefontöltő is helyet kapott.

A Berlingo egy olyan szabadidő-autó, amely a klasszikus ötajtósokkal is felveszi a versenyt, hiszen akár 18 vezetéstámogató rendszerrel is rendelkezhet. Ilyenek például a színes head-up display, az állóra fékező (Stop & Go) funkcióval rendelkező adaptív sebességtartó automatika, az elektromos rögzítőfék, a Top Rear Vision funkcióval ellátott tolatókamera, a lejtmenet-szabályozóval kiegészülő Grip Control rendszer vagy a vontatmánystabilizáló.

Az új Berlingóval a parkolás is egyszerű, hála a jármű első és hátsó részén elhelyezett összesen 12 érzékelőnek. A Top Rear Vision funkcióval rendelkező tolatókamera képe a 10” központi kijelzőn mostantól nagy felbontásban látható.

MÉG SOKOLDALÚBB HASZNÁLATOT BIZTOSÍTÓ MOTOROK


A még sokoldalúbb használat érdekében az új ë-Berlingo most még nagyobb hatótávolságot biztosít. Az erős (100 kW / 136 LE) villanymotorral és 50 kWh hasznos kapacitású új LFP akkumulátorral felszerelt új ë-Berlingo hatótávolsága mostantól a 320 km-t is elérheti (vegyes WLTP ciklusban mért, hitelesítésre váró adat), ami teljes összhangban van az ilyen típusú ügyfelek átlagos napi futásteljesítményével. Az előző változathoz képest ez 20%-os növekedést jelent, ami a hatékonyságra összpontosító tervezői munka eredménye. Az ë-Berlingo ezzel etalonnak számít a szegmensben.

A minél nagyobb hatótávolság elérésében a visszatápláló fékezés is szerepet játszik, mely a kormánynál elhelyezett új kapcsolókkal három szinten aktiválható. A vezető egyébként továbbra is három üzemmód közül választhat: Eco (ha a hatótávolság az első), Power (ha maximális teljesítményre törekszünk) és Normál. Az opciós felszerelésként kínált innovatív hőszivattyú az akkumulátor használata nélkül fűti az utasteret, ezzel is hozzájárulva a hatótávolság megőrzéséhez.

Az ë-Berlingóhoz egy 7,4 kW-os fedélzeti töltő tartozik, de opciós felszerelésként egy 11 kW-os háromfázisú töltő is kérhető hozzá, amivel még könnyebb a töltése. 7,4 kW-os wallbox használatával a teljes töltés 7h30 percet vesz igénybe, 11 kW-os wallbox esetén ez az idő 5 óra.

Az időnkénti hosszabb utak alkalmával se kell azonban nyugtalankodni, hiszen az ë-Berlingo gyorstöltés tekintetében is a kategória élmezőnyébe tartozik: 100 kW-os nyilvános töltőoszlopról 30 percig tart az akkumulátort 0-ról 80%-os szintre feltölteni. A visszafogott méretű és tömegű, alacsonyabb költségű akkumulátor egész évben nagyobb hatékonyságot biztosít a rövid utakon, a 100 kW-os töltőkapacitásnak köszönhetően pedig a hosszabb utakat is stresszmentesen tudja teljesíteni. A gondtalan utazás másik záloga az ë-Berlingón is elérhető e-ROUTES alkalmazás, mely segít megszervezni utazásait, és valós időben alkalmazkodik a forgalmi viszonyokhoz, az útközben elérhető töltőállomásokhoz és a jármű változó töltésszintjéhez.
(Magyarországon még nem elérhető.)


Európában kizárólag a Berlingo elektromos változata kapható. Az autó méreteinek fényében ez egy tökéletesen indokolt döntés, hiszen az elektromos meghajtás nemcsak környezetbarát, de a biztosítási díjak és a fenntartási költségek alacsony szinten tartásával a pénztárcánkat is kíméli, és tökéletesen megfelel a tipikusan elővárosi vagy vidéki ügyfeleknek, akik számára nem jelent gondot a jármű töltése. Európán kívül (egyes speciális piacokon) az új Berlingo a változatos ügyfélelvárásoknak megfelelve a tisztán elektromos változaton felül három BlueHDi dízelmotort (90, 100 és 130 LE) és két PureTech benzinmotort (110 és 130 LE) is kínál.

Megújult Berlingo furgon, Jumpy és Jumper