Új értékesítési csúcson zárt 2019-ben a BMW Group

A BMW Group 1,2 százalékos abszolút értékesítési növekedést ért el a tavalyi évben, amely mögött a BMW, a Rolls-Royce és a BMW Motorrad márkák is történelmi eladási rekordot könyvelhettek el.

2019-ben a BMW Group sorozatban kilencedik rekord teljesítményű értékesítési évét zárta, a müncheni központú vállalatcsoport világszerte 2 520 307 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott át ügyfeleinek. Miközben a vállalatcsoport abszolút eladási gyarapodása éves tekintetben 1,2 százalékon állt meg, tavaly a BMW, a Rolls-Royce és a BMW Motorrad márkák is új értékesítési csúcsot értek el. A 2018-ban tapasztalt eladási számok tükrében 2019-ben a BMW és a MINI hálózatról tölthető autóit is kiugró mértékű ügyfél-érdeklődés övezte, amelynek égisze alatt tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljeivel a BMW Group már az év vége előtt átlépte a félmilliós abszolút értékesítési határszámot. A prémiumautó-gyártó vállalatok mezőnyében a BMW Group ezzel ismét bebiztosította piacvezető pozícióját, amelyet immár tizenhat éve töretlenül őriz.

„Továbbfejlesztett és vadonatúj modelljeinknek köszönhetően 2019-ben ismét képesek voltunk fokozni értékesítési teljesítményünket, amellyel új eladási csúcsot értünk el” – nyilatkozta Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Ez az eredmény stratégiai megközelítésünk helytállóságát igazolja, valamint a „választás szabadságát”, amely azt jelenti, hogy modelljeinket ügyfeleink a számukra legoptimálisabb hajtáslánc-technológiával rendelhetik meg. Ezen stratégiai megközelítés mentén világszerte képesek vagyunk kiszolgálni ügyfeleink egyedi mobilitási igényeit” – tette hozzá.

A BMW és a MINI globális értékesítési eredményeinek összefoglaló táblázata

 2019. decemberEgy évvel ezelőtthöz képest2019. január – decemberEgy évvel ezelőtthöz képest
Európa95 808-1,8%1 081 563-1,5%
Németország*32 622+10,4%331 370+3,8%
Ázsia79 023-6,7%923 999+5,6%
Kína67 897+8,0%723 680+13,1%
Amerikai kontinens45 095-0,2%457 932+0,4%
Egyesült Államok38 056+2,4%360 918+1,8%

A BMW Group értékesítési eredményei 2019-ben

 2019. decemberEgy évvel ezelőtthöz képest2019. január – decemberEgy évvel ezelőtthöz képest
BMW Group autók224 127-3,6%2 520 307+1,2%
BMW196 116-1,1%2 168 516+2,0%
BMW M GmbH15 662+52,5%135 826+32,2%
MINI27 514-17,7%346 639-4,1%
Hálózatról tölthető**17 611+2,1%145 815+2,2%
Rolls-Royce497-26,7%5 152+25,4%
BMW Motorrad13 794+3,1%175 162+5,8%

*Előzetes értékek

**A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktot, a vadonatúj BMW i3s modellt, a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster modellpárost, a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellt és a BMW iPerformance paletta tagjait egyesítő, hálózatról tölthető portfólió