Új értékesítési rekordot ért el a Kia Európában és Magyarországon

  • 2019-ben 502 845 új Kia kelt el Európában, Magyarországon pedig 7.949
    db
  • 2019 sorban már a Kia 11. növekedést hozó éve volt, a márka piaci
    részesedése 3.2% Európában, 5,03% Magyarországon
  • Az elektromos autók eladása majdnem megkétszereződött 2018-hoz
    viszonyítva Európában
  • A Ceed modellcsalád 46%-os értékesítés-növekedéssel zárta a tavalyi
    évet, Magyarországon pedig megduplázódott az eladás és ezzel
    piacvezető a C1 szegmensben a Kia Ceed
  • A Kia Motors Europe kilenc új piacon vezette be a márkát Európában, és a
    kaukázusi térségben

A Kia Motors, története során először félmilliót meghaladó értékesítési darabszámmal zárta az évet Európában, az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai alapján. A 2019-es 502 845 darabos európai* értékesítés 1.7%-os emelkedést jelent 2018-hoz képest, így a tavalyi, már sorban a Kia 11. folyamatosan növekedést hozó piaci éve volt. A márka 2019-ben rekordnagyságú, 3,2%-os piaci részesedést ért el az Európai Unióban és az EFTA tagállamokban.

A növekedés legfőbb motorja a Kia egyre szélesedő modell palettája volt, a legtöbb új vásárlót a hibridek, a plug-in hibridek és az elektromos autók kínálata vonzotta a Kiához, de az értékesítés emelkedésben a Ceed családnak és a Stonicnak is jelentős szerep jutott.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezetője elmondta: “2019 különösen fontos év volt a Kia számára, hiszen bemutattuk újgenerációs elektromos modelljeinket, de legnépszerűbb típusaink is új változatokkal, friss hajtásláncokkal gazdagodtak. A Kia jól tette, hogy időben lépett a hibridek és a tisztán elektromos hajtású autók fejlesztése terén, mert így időben elérte azokat a vásárlókat, akiknek fontos közlekedésük költségei mellett annak környezeti hatásainak csökkentése is. Felméréseink szerint vásárlóink szívesen fogadják részben, vagy teljesen elektromos hajtásláncainkat. Folyamatosan fejlődő termékstratégiánk révén egyre több, minden szempontból kompromisszummentes modellel jelenhetünk meg a piacokon. 2020-ban, gyártókapacitásaink és csatornáink átszervezésével elegendő elektromos autóttudunk a piacra küldeni. Tisztán villamos hajtású modelljeink értékesítése 2019-ben majdnem kétszerese volt a 2018 évinek, és biztosak vagyunk benne, hogy termelési volumenünk növelésével képesek leszünk az egyre emelkedő keresleti igények kielégítésére.”

Elektromos, vagy részben elektromos hajtású modellek

A modern, részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok iránti igények növekedése komoly lendületet adott a Kia eladásainak 2019-ben. Hibrid, plug-in hibrid és kkumulátoroselektromos modelljeink éves értékesítési darabszáma 58 029-ről 66 86 darabra (+14.4%) nőtt Európában.

A Niro, amely hibridként, plug-in hibrid hajtáslánccal és tisztán elektromos kivitelben is fut, 2019-ben is a Kia legsikeresebb “villamosított” modellje volt, eladásai 57.519 darabbal (+27.1% 2018-hoz képest) különösen nagy sikert hoztak a márkának. A Niro hybrid modellből 37.475 (+8.2%), a plug-in változatból 10.144 (+1.9%), az új tisztán elektromos változatból pedig 9.900 darab talált európai gazdára.

Az új, elektromos hajtású e-Soul néhány piacon már a tavalyi év végén bemutatkozott, így a Kia tisztán elektromos modelljeinek értékesítése közel megduplázódott 2019-ben, 2018-hoz viszonyítva (2018: 7.064 db, 2019: 13.132 db; +85.9%). Az Optima plug-in szedán és Sportswagon változatából 5.635 fogyott (+23.2%). Új értékesítési siker: a Ceed sorozat 2019-ben a Ceed család volt a Kia legsikeresebb terméke az EU és az EFTA piacain, összesen 110.201 talált gazdára belőle – ez 46.0%-os emelkedés 2018-hoz képest. A korábbi éllovas, a Sportage szorosan a második helyen végzett, 109.838 darabos 2019-es értékesítéssel.

A Ceed sikeréhez az új ötajtós kombikupé ProCeed, és a városi crossover, az XCeed bevezetése is komolyan hozzájárult. Európában az ötajtós Ceedből és a Sportswagon-ból sorrendben 45.917 (+12.7%), illetve 34.041 (+22.0%) darab fogyott. A ProCeed 19.644 darabos eladással zárt, és ezzel több, mint tizenegyszeres növekedést könyvelhetett el közvetlen elődje, a háromajtós pro_cee’d 2018-as adataihoz képest. Az XCeed csak 2019 utolsó negyedévében érkezett, de így is 10.599 darabos eladással zárt.

A Picanto megőrizte harmadik helyét a márkán belül Európában, 75.187 darabos ladási számával lényegében ugyanúgy teljesített, mint egy évvel korábban (2018: 75.315 darab). A Stonic eladásai 19.8%-kal nőttek, így összesen 66.749 kelt el belőle 2019-ben (2018: 55.742 darab).

Új európai piacokon
A Kia frankfurti regionális központjának működési területe új piacokkal is bővült Európában és a kaukázusi térségben, így a Kia Motors Europe immár 39 piacért felelős. Az új országok: Törökország, Ukrajna, Azerbajdzsán, Szerbia, Bosznia, Montenegró, Grúzia, Macedónia, Moldova és Albánia. 2019-ben a Kia eladásai +1.8%-kal, 510.650-ről 519789 darabra emelkedtek az említett 39 piacon.

A KIA REKORDJA MAGYARORSZÁGON
A Kia Motors Hungary szintén rekord évet tudhat maga mögött: 2019-ben 7.949 forgalomba helyezett gépjárművel a vállalat felülmúlta eddigi értékesítési rekordját, és 5,03%-os piaci részesedésével a 8. helyre küzdötte fel magát a magyar személygépjármű piacon. Magyarországon a Ceed család sosem látott értékesítési rekordjával, megduplázva a 2018-as évben értékesített darabszámot a C1 szegmens vezető modellje lett 2019-ben. A Picanto értékesítési volumene is közel kétszeresére nőtt a magyar piacon az előző évhez képest, melyhez nagymértékben hozzájárult a legnagyobb hazai közösségi autózási szolgáltatónak, a MOL Limo-nak leszállított 150 db gépkocsi is.


Szerkesztői megjegyzések
*: az ACEA adatai, EU és EFTA országok