Új felfüggesztés és kormányozási tervezés az új Qashqainál
Az új Qashqai, az elődjéhez hasonlóan különleges vezetési élményben részesíti tulajdonosát: kifinomult, mégis élvezetes.
Az CMF-C platformnak köszönhetően, az új Qashqai egy frissített első és hátsó Macpherson felfüggesztést kapott. A kétkerék meghajtásos Qashqai akár 19”-es kerekekkel, illetve a hátsó felfüggesztés torziós tengely valamint tekercsrugós konfigurációval érkezik. A összkerekes változat, egyrészt 20”-es kerekekkel, másrészt egy fejlett, többlengőkaros felfüggesztéssel lesz ellátva.
A torziós tengelynek, illetve a tekercsrugós felfüggesztésnek köszönhetően, az autó jobban elnyeli majd az útegyenletlenségeket, némiképp tompább lesz a belső út-zaj is, amelynek az ügyfélelőnye az, hogy halkabb és simább lesz a vezetés. Lényegében módosítva lettek a rugók és vertikálisan lettek elrendezve a rezgéscsillapítók. Ezeknek köszönhetően a rugók és a lengéscsillapítók az optimális erőkifejtési tartományban dolgoznak, egyfelől maximalizálva a hatásfokukat, úgy hogy jobban legyen kontrollálva a válaszadás az útegyenletlenségekre és a rezgésekre, másfelől minimalizálva legyen a visszapattanást, annak érdekében, hogy nyugodt, higgadt, stabil vezetést érjünk el, mindamellett, hogy az autó megtartotta a kiváló irányváltási képességét is.
A fejlett, többlengőkaros hátsó felfüggesztés konfiguráció a szegmensbe a legjobb egyensúlyt kínálja a vezetési kényelem és a dinamikus válaszadás között. A többlengőkaros felfüggesztés csapágyperselyen keresztül van a segédalvázhoz illesztve, aminek köszönhetően az autó kevésbé közvetíti az útzajt és a rezgést az utasfülke irányába.
Az elektromos kormányrásegítés is tovább lett fejlesztve, aminek köszönhetően, jobb lett a válaszadás, valamint jobb lett az irányítás érzete a középső részén a kormányzási tartománynak, és csökkent a rezgés is.
David Moss, a Nissan Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia (AMIEO) Régió Kutatás Fejlesztésének a Szenior Alelnöke a következőt nyilatkozta: „A mérnöki csapatunk összehasonlított jónéhány versenytársat a C (alsó közép kategória) és a C-SUV szegmensekből, közelebbi és távolabbi versenytársakat egyaránt, úgy hogy közben több ezer kilométer vezették ezeket az autókat, az Európai utakon, és a tapasztalatokból kiindulva hoztak létre egy egyensúlyt a vezetés és az irányíthatóság területein, hogy a lehető legjobb a vezetési élményt alkossák meg a Qashqai-ban.”
Innováció a hatékonyság szolgálatában
Az új Qashqai egyik alkotó eleme a Nissan széleskörű elektromosítási stratégiájának. Két különböző hajtáslánc lesz a kínálatban: egyrészt egy rugalmas és hatékony 1.3 literes benzines motor, mild-hybrid technológiával, másrészt a Nissan innovatív e-POWER elektromos meghajtású rendszere, amely azonnali és lineáris gyorsulást nyújt vezetőjének. Lényegében villanyautó vezetési élmény, hatótáv félelmek nélkül.
Az egész fejlesztési folyamatnak két központi eleme volt: az egyik a merevebb karosszéria szerkezet, a másik pedig az optimális hajtáslánc hatékonyság. Ez utóbbinak köszönhető a rugalmas 1,3 literes benzines motor használata is, amely két teljesítménnyel lesz elérhető. Mindkettő esetében a cél egy olyan kombináció megalkotása volt, amelyet jellemez a gyors reakciókészség, valamint az alacsony fogyasztás és károsanyag kibocsájtás. [A végleges műszaki paraméterei ennek a motornak az értékesítés megkezdése előtt lesznek publikálva.]
Két további példa arra, hogy a Nissan mérnökei meddig mentek el a Qashqai hatékonyságának optimalizálása érdekében. Az egyik ilyen a sík padlóburkolat, amely biztosítja a lehető legjobb levegő áramlást az autó alatt. A másik példa az aktív szellőzőrács, amely alap esetben zárva van, melynek köszönhetően a levegő a lehető legakadálymentesebben áramlik el az autó mellett. Kizárólag akkor nyílik ki, ha a motornak hűtésre van szüksége, és ilyenkor több levegő érkezik az autó hűtőrendszerébe.
Az autó orr részének az alakja egy levegő folyosót generál, amely a légáramlást úgy irányítja, hogy csökkenti a visszahúzó örvényt az első kerekek körül.
Az 1,3 literes benzinmotor nagy mértékben lett továbbfejlesztve annak érdekében, hogy integrálva legyen a mild-hybrid rendszerrel. A 12 voltos rendszer ki lett egészítve egy lithium ion akkumulátorral, amely a padlólemezbe lett beépítve, valamint egy szíj által hajtottgenerátorral annak érdekében, hogy hasznosításra kerüljön fékezéskor a mozgási energia. Ez hozzájárul ahhoz, hogy a rendszer a visszanyert energiával működjön, meghosszabbítva a start/stop funkció időtartamát, ami pedig a CO2 kibocsájtást csökkenti. Továbbá lehetőséget biztosít a „vitorlázásra” és nem utolsó sorban többlet nyomatékot is biztosít gyorsuláskor.