Új fényezésekkel érkezik és immáron az Euro5+ előírásoknak is megfelel a Dax, a Monkey és a Super Cub C125 friss, 2025-ös változata
- Az új, különleges fényezések a modellek gazdag múltjára utalnak
- A továbbfejlesztett erőforrások károsanyag-kibocsátása már az Euro 5+ normáknak is megfelel, így folytatódhat az európai forgalmazás
- Az új, exkluzív kiegészítőkkel még inkább személyre szabhatóak a motorok
Még feltűnőbb megjelenéssel és gazdagabb tartozéklistával folytatja pályafutását a Honda három legendás modellje 2025-ben.
Mióta az ST125 Dax 2023-ban ismét megjelent a piacon, tesztelők és vásárlók sokaságát nyűgözte le, ami nem csoda, hiszen a hatvanas években forgalmazott ősmodell formajegyeit viseli magán. Nos, a Dax menetelése idén is folytatódhat – jellegzetes, T-alakú vázával, magasra húzott kormányával és apró, 12”-os kerékgarnitúrájával ismét sokakat csalhat nyeregbe. Lényeges változás az elődökkel szemben, hogy hatékonyabbá tették a katalizátort, átprogramozták az ECU-t és másodlagos OBD2-2 érzékelő építettek be, így az emissziós értékek megfelelnek az EURO5+ előírásainak. Emellett a Dax fényezéseinek választékéban – a Pearl Cadet Grey és a Pearl Glittering Blue mellett – megjelent a Pearl Shining Black.
Kistestvére, a Z125 Monkey hasonló módosításokkal vág neki az új esztendőnek. Egyrészt tovább finomították motorját (a teljesítmény és a hatékonyság csökkenése nélkül), hogy mérsékeljék károsanyag-kibocsátását, másrészt három vadonatúj színkombinációban is elérhetővé vált. Így aztán Sheen Silver Metallic, Pearl Shining Black, Millenium Red, Pearl Himalayas White, Turmeric Yellow és Knight Silver Metallic tónusban is megrendelhető 2025-ben az ikonikus zsebcirkáló.
A világ legnagyobb példányszámban eladott járműveként természetesen a Super Cub C125 is átesett az új, EURO5+ minősítéshez szükséges változtatásokon. Ikonikus körvonalait – a Pearl Sugarcane Beige tónus mellett – 2025-ben új, Pearl Bosphorus Blue névre keresztelt fényezéssel is kihangsúlyozhatják a vásárlók.
A modellválaszték tagjainak frissítésével, illetve károsanyag-kibocsátásuk csökkentésével biztossá vált, hogy az európai vásárlók a jövőben is élvezhetik majd a Honda aprócska motorjai által nyújtott élményt.
Ráadásul történelme során most először került a triumvirátus fejlesztése egy nagy projektvezető, név szerint Takashi Yagi alá. Yagi-san közel három évtizedes, a Hondánál szerzett tapasztalatának köszönhetően, így rendkívüli tapasztalatra lehet büszke, s persze mindent tud eme különleges cseppségek fejlesztési folyamatáról.
Az ikonikus széria
Kérdés: Az 1958-ban bemutatott Honda Super Cubban minden idők legnagyobb példányszámban értékesített motorizált járművét tisztelhetjük, a Monkey 1961 óta szerepel a márka palettáján, a Dax pedig 1972-ben lépett színre. Milyen érzés, hogy ilyen nagynevű típusokon dolgozhat?
Válasz: Nos, nagy felelősség ezeken a történelmi jelentőségű, kifejezetten szórakoztató céllal készített modelleken munkálkodni, de igazán boldog vagyok, hogy rám hárul a feladat.
Kérdés: Ez az első alkalom, hogy egyetlen mérnök fogja össze a három ikon fejlesztését. Miért Önt választották a projekt felelősének?
Válasz: Szeretem a Cub erőforrását! Mondhatnám, hogy ezért, de alighanem többet nyomott a latban, hogy dolgoztam Thaiföldön, ahol ezek a modellek készülnek.
Kérdés: Sokat volt Thaiföldön, ahol komoly motoros kultúra alakult ki, és hatalmas az érdeklődés az átépítés, illetve az átépített gépek iránt. Mindez hogyan befolyásolta a három motorhoz fűződő viszonyát?
Válasz: A legfontosabb, hogy láttam, milyen erősen kötődik a motorkerékpár az emberek hétköznapi életéhez. Nemcsak elviszik a családtagokat munkába vagy az iskolába, hanem a szerszámok, nyersanyagok szállításában is jelentős szerepük van, sőt néha teljes mozgóárudákat alakítanak ki rajtuk. Emellett természetesen sokan önkifejezési eszköznek is használják, és személyre szabják gépüket.
Kérdés: Mik a legjelentősebb változtatások, amelyek a 2025-ös modelleket érintették?
Válasz: Nos, az EURO5+ minősítés, illetve az OBD2-2 érzékelő alkalmazása, valamint az új színek és a sok-sok új, eredeti Honda tartozék.
Kérdés: Mi az a közös vonás, mely mindhárom gépen megfigyelhető?
Válasz: Mindhárom modell a „Kerüljünk közel a vásárlóhoz!” gondolkodásmód jegyében készült, olyan stílusban, ami már bevált az elmúlt években, egyszersmind lehetőséget adott arra, hogy ötvözzük a régi formajegyeket a jelen műszaki megoldásaival.
A Monkey egyedi üzemanyagtartállyal, kényelmes üléssel, valamint kör alakú fényszóróval, hátsó lámpával és irányjelzőkkel vonja magára a tekinteteket. Ezt a klasszikus Monkey-formavilágot tettük látványosabbá olyanformán, hogy jó pár alkatrész krómbevonatot kapott.
A Dax préselt váza szintén roppant stílusos, ugyanakkor a gyakorlati szempontoknak is messzemenőkig megfelel, így maximálisan kiaknázható a 125 cm3-es motor teljesítménye. Érdekessége, hogy nélkülözi a sallangokat – például a hagyományos üzemanyagtartály is a letisztult megjelenést szolgálja.
Bárhogy is, a Super Cub az egykori C100 stílusában látott napvilágot, és igazán magával ragadó látvány.
Kérdés: Mindhárom motor vezethető A1-es jogosítvánnyal, ugyanakkor mindegyiknek megvan a maga – igen erős – személyisége, ami megkülönbözteti a többi Honda motorkerékpártól. Ön szerint mi a legvonzóbb részlet a fiatalok, illetve a motorok iránt érdeklődést mutató fiatalok szemében?
Válasz: Ezek kicsi, ámde kimagasló minőségű, könnyen használható, megfelelő dinamikájú motorok – csak hogy párat említsünk pozitív tulajdonságaik közül.
Kérdés: Van személyes kedvence? S ha igen, miért?
Válasz: Hozzám a Dax áll legközelebb. Én voltam a felelős érte a fejlesztés kezdetétől egészen az új változat sorozatgyártásáig.