Új Goodyear autóbuszabroncsok a fenntarthatóbb tömegközlekedésért
Az új Goodyear URBANMAX COMMUTER teljesen újrafutózható kialakítása költségtakarékos és környezetkímélő megoldást képvisel
- Az új abroncsot a városi és ingázó forgalomban használt hagyományos, illetve elektromos autóbuszok is kiválóan használhatják.
- Az abroncs az intelligens flottakezelést támogató legújabb Goodyear RFID-technológiával is rendelkezik.
A piacon most jelent meg a Goodyear tömegközlekedési eszközökre specializált termékcsaládjának legújabb tagja, az URBANMAX COMMUTER. Az új abroncs, melyet kifejezetten a városi buszokra és az elővárosi, például P+R parkolókat a belvárossal összekötő, járatokra fejlesztettek, átmenetet képvisel a távolsági és városi használatra szánt gumiabroncsok között. Az új fejlesztés kielégíti a külső és belső kerületek közt ingázó munkavállalók egyre nagyobb száma miatti növekvő tömegközlekedési rendszerek abroncs igényeit.
URBANMAX COMMUTER: modern idők modern abroncsa
Az URBANMAX COMMUTER az elektromos járművekre is felszerelhető, a vállalat Electric Drive Ready filozófiájának megfelelően. Ez a fejlesztési megközelítés lehetővé teszi, hogy a legmodernebb Goodyear abroncsok elektromos-, hibrid- és hagyományos dízelüzemű járműveken egyaránt megfelelően teljesítsenek. Az üzemeltetőknek így nem kell indokolatlanul sok abroncsot készleten tartaniuk, és az abroncskezelés is egyszerűsödik, hiszen a meghajtásától függetlenül ugyanazt az abroncsot bármelyik járművön fel tudják használni. Talán még ennél is fontosabb, hogy az abroncs megfelel az elektromos járművek támasztotta legfontosabb követelményeknek, vagyis remek alternatívát képvisel a hagyományosról az elektromos meghajtásra áttérő flották számára is.
Az URBANMAX COMMUTER teherbírása egészen rendkívüli1 – 8 tonnás tengelyterhelést is elbír (terhelhetőségi indexe 156/149) –, ami megfelel a modern elektromos buszok követelményeinek is.
Fejlett abroncs technológia
A Goodyear URBANMAX COMMUTER abroncsát a modern buszok műszaki követelményeire optimalizálták. Tervezése során figyelembe vették, hogy Európában a tömegközlekedési útvonalak egyre rövidebbé válnak. Az új abroncs hozzájárul a CO2-kibocsátás csökkentésére irányuló célkitűzések megvalósulásához is. Ahogy a városok egyre határozottabban fellépnek az állandó dugók és a rossz levegőminőség ellen, a P+R alapú közlekedési szolgáltatások népszerűsége mindinkább fokozódik.
Az ilyen útvonalakon a futófelület és az oldalfalak jellemzően kevésbé kopnak, mint ahogyan azt a csak belvárosi forgalomban közlekedő buszoknál megszokhattuk. A távolságok a 20 és 100 kilométer közti tartományba esnek, ami ideális a modern elektromos buszok számára. Az URBANMAX COMMUTER erősebb oldalfallal rendelkezik, ami nagyobb kopás- és sérülésállóságot eredményez, javul a gumiabroncs fenntarthatósága és a karkasz hosszabb ideig ép marad, ráadásul az abroncs kellemes utazási élményt biztosít az utasoknak.
Rádiófrekvenciás azonosító a gumiban
Az URBANMAX COMMUTER anyagába RFID (rádiófrekvenciás azonosító) címke van beágyazva. A szervizszolgáltatók, kereskedők és flottaüzemeltetők számára egyaránt előnyös megoldás hozzájárul a hatékony abroncskezeléshez. A flottakezelők abroncs-, teljesítmény- és karkaszkezelési rendszereik számára pontos információkhoz jutnak, a rutinkarbantartással kapcsolatos ellenőrzések időigénye pedig csökken, mivel az abroncsból érkező adatok előre figyelmeztetnek minden kezelendő problémára.
Az ún. ‘IntelliMax’ mintaárok-kialakításnak köszönhetően az abroncs kevésbé kopik, húzóereje és stabilitása pedig javul. A ‘Flexomatic’ mikroárkok és egymásba kapcsolódó blokkok fékezéskor fejtik ki pozitív hatásukat a húzóerőre. A 3D mintaárkok rendszere a sokat futott abroncsoknál is megakadályozza a blokkok egymásba csúszását, ráadásul télen is kiváló húzóerőt biztosít: az URBANMAX COMMUTER megkapta a 3PMSF (3-hegycsúcs-hópehely) minősítést, tehát egész évben garantálja a biztonságot.
Az új abroncs teljes mértékben újrafutózható, ami további előnyöket jelent azon flották számára, melyek maximálisan szeretnék kihasználni URBANMAX COMMUTER abroncsaikat. Ez a tulajdonság a termék fenntarthatóságához is hozzájárul, mert növeli az abroncs hasznos élettartamát, a gyártáshoz pedig kevesebb nyersolajat2 kell felhasználni, miközben kevesebb hulladék termelődik.
A tömegközlekedés előretör Európában
Egyes tanulmányok az autóbuszos közlekedés ugrásszerű térhódítását jósolják a következő négy évre. Az ágazati előrejelzések szerint 2027-ig évente átlagosan 4,44%-kal fog növekedni3. Ennek okai olyan tényezőkben keresendők, mint az utazás és a turizmus növekvő népszerűsége, illetve a nemzeti támogatási programok hatása.
A városon belüli közlekedési megoldások iránti megnövekedett kereslet jórészt annak eredménye, hogy a járvány után egyre többen váltanak hibrid munkavégzésre. Kevesebben ingáznak, és akik mégis ezt teszik, azok lehetőleg P+R megoldásokat keresnek, hogy ne kelljen a városi dugókban araszolniuk.
Modern abroncs sokféle jármű típusra
Az URBANMAX COMMUTER kialakítása kifejezetten a modern, városi buszjáratok műszaki igényeihez alkalmazkodik. A Goodyear Electric Drive Ready címkével ellátott abroncsokat a legújabb generációs buszokra is fel lehet szerelni. 2022 első felében az európai buszeladások 30%-át zéró kibocsátású (ZE) buszok tették ki4 – ez is felhívja a figyelmet a legnépszerűbb ZE útvonalakra felkészített gumiabroncsok fontosságára. Mindemellett az európai szabályozásban 2027-et jelölték meg határidőként a dízelmotoros városi autóbuszok kivonására.
Maciej Szymański, a Goodyear európai kereskedelmi marketingigazgatója a következőket mondta az új termékről: „A Goodyear kínálatát az URBANMAX COMMUTER gumiabronccsal bővítettük, hiszen számunkra is nyilvánvaló a városon belüli tömegközlekedési megoldások növekvő népszerűsége. Ez az abroncs egyesíti minden modern szerkezeti és technológiai innovációnkat. Az autóbuszok fontos szerepet játszanak az európai városok szén-dioxid-mentesítésében, új termékünk pedig hatékony eszközt biztosít a ZE közlekedéshez. A 3PMSF tanúsítvány garantálja, hogy a futófelület évszaktól függetlenül a legjobb tapadást fogja biztosítani„.
1 8 tonnás tengelyterhelési kapacitás (Terhelési index: 156 = 4,000 kg/abroncs). Abroncsméret: 295/80 R 22.5, 156/149 L terhelési index mellett.
2 Belső adatok alapján: https://www.goodyear.eu/en_gb/truck/retreading-regrooving.html
3 Europe Bus and Coach Markets Report 2022-2027: Surge in Demand for Public Transportation Services and a Booming Travel & Tourism Market Driving Growth. https://www.globenewswire.com/en/news-release/2022/06/08/2458400/28124/en/Europe-Bus-and-Coach-Markets-Report-2022-2027-Surge-in-Demand-for-Public-Transportation-Services-and-a-Booming-Travel-Tourism-Market-Driving-Grwth.html
4 Az Európában nyilvántartott városi buszok 30%-a már most zéró károsanyag-kibocsátású. A VDL 2022 első felében az e-buszok piacának vezető gyártója volt. https://www.sustainable-bus.com/news/electric-bus-market-europe-half-2022-vdl/