Új hathengeres motorokat kap a hetes
Megnövelt teljesítmény, nagyobb forgatónyomaték, minden korábbinál magasabb fokú hatékonyság: a bajor prémiumgyártó luxuslimuzinjának motorpalettája a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával és az Euro 6d emissziós szabványnak is maradéktalanul megfelelő kipufogógáz-kezelő technológiával felszerelt, módszeresen továbbfejlesztett erőforrásokkal bővül, miközben 2020 júliusától a tovább optimalizált aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering), az új karosszériafényezési árnyalatok és a BMW Individual kiegészítő opciói is mindegyik modellváltozathoz elérhetővé válnak.
2020 júliusától új soros hathengeres dízelmotorok fokozzák tovább a BMW 7-es sorozat számos modellváltozatának fejedelmi menetteljesítményét és páratlan hatékonyságát. A módszeresen továbbfejlesztett erőforrások munkáját immár egy 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia is segíti, a csúcstechnológiás kipufogógáz-kezelő technológiának köszönhetően pedig a BMW 7-es sorozat összes modellváltozata maradéktalanul teljesíti az Euro 6d emissziós szabvány előírásait. 2020 júliusától ráadásul az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) legkorszerűbb változata is elérhetővé válik a luxuslimuzin összes modellváltozatához, az opcionális extrafelszereltségek palettája pedig új karosszériafényezési árnyalatokkal és a BMW Individual prémium minőségű tételeivel bővül.
A 7-es BMW-ben a bajor prémiumgyártó két teljesítményszinttel kínálja ügyfeleinek legkorszerűbb soros hathengeres dízelmotorját. A BMW 730d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,7 – 4,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 123 – 128 gramm / km), a BMW 730d xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,0 – 5,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 133 – 138 gramm / km), a BMW 730Ld (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,8 – 5,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 126 – 130 gramm / km) és a BMW 730Ld xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,1 – 5,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 133 – 139 gramm / km) meghajtásáról gondoskodó erőforrás immár 15 kilowattal / 21 lóerővel nagyobb, 210 kW / 286 lóerő maximális teljesítményre képes, amelyhez a percenkénti 1 500 – 2 500 főtengely-fordulat közötti tartományban 30 Nm-rel több, 650 Nm csúcs forgatónyomaték társul. A rendkívül gyors rendszerreakció a továbbfejlesztett BMW TwinPower Turbo technológia eredménye, amely kétlépcsős, változó turbina-geometriájú turbófeltöltéssel dolgozik. A mérnökök a Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszert is továbbfejlesztették, amely így már 2 700 bar maximális nyomással fecskendezi be az üzemanyagot az égéstérbe.
A teljesítménynövekedésnek köszönhetően a luxuslimuzin még dinamikusabb gyorsulásra képes. A BMW 730d és a BMW 730d xDrive például immár 0,2 másodperccel gyorsabban, 5,9, illetve 5,6 szekundum alatt képes felgyorsulni álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Sőt mi több, mindkét modell átlagos üzemanyag-fogyasztása ezzel párhuzamosan 0,6 literrel csökkent átlagos 100 kilométeren.
A BMW 740d xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,2 – 5,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 136 – 142 gramm / km) és a BMW 740Ld xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,2 – 5,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 137 – 143 gramm / km) motorházteteje alatt dolgozó soros hathengeres dízelmotor új generációja ugyancsak jobb menetdinamikát és minden korábbinál magasabb fokú hatékonyságot garantál. Az erőforrás maximális teljesítményét 15 kilowattal / 20 lóerővel 250 kW-ra / 340 lóerőre emelték, amelyhez a percenkénti 1 750 – 2 250 főtengely-fordulat közötti tartományban 20 Nm-rel több, 700 Nm csúcs forgatónyomaték társul. A motorban a Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer és a legkorszerűbb többlépcsős turbófeltöltési technológia dolgozik, változó turbina-geometriájú alacsonynyomású és magasnyomású turbófeltöltéssel. A végeredmény még nagyobb tolóerő, amely érezhetően intenzívebb gyorsulást garantál: a BMW 740d xDrive például 0,2 másodperccel gyorsabban, kereken 5 másodperc alatt futja a nulla-százat, miközben átlagos üzemanyag-fogyasztása 0,4 literrel csökkent átlagos 100 kilométeren.
Mindkét motor új, speciális kipufogógáz-kezelő technológiával, a részecskeszűrőn túl oxidációs katalizátorral és SCR rendszerrel (Selective Catalytic Reduction – Szelektív Katalitikus Redukció) dolgozik együtt, hogy a kipufogógáz-kezelés második ütemében még tovább csökkentse a levegőbe kerülő gázok nitrogén-oxid tartalmát. Az új erőforrások így maradéktalanul megfelelnek az Euro 6d emissziós szabvány előírásainak.
Még intenzívebb gyorsulás és még nagyobb hatékonyság a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiának köszönhetően
Az új dízelmotorokban dolgozó mild-hibrid technológia jelentős mértékben fokozza a BMW 7-es sorozat menetdinamikáját és hatékonyságát. A rendszer egy 48 Volt kapacitású indítógenerátorból és egy kiegészítő akkumulátorból áll, intenzív fékezés közben így a generátor a fékezési energiát az akkumulátorba táplálja vissza. Az összegyűjtött energiával a technológia nem csupán a modell fedélzeti elektromos rendszereit látja el, de a generátor egyfajta elektromos motorként segíti is a belsőégésű erőforrást: intenzív gyorsulás esetén 8 kW / 11 lóerő többlet-teljesítménnyel támogatja a belsőégésű motort, az utazósebességet pedig önállóan, a belsőégésű erőforrás hajtásláncról való lekapcsolásával is képes fenntartani. Mint ilyen, a technológia segítségével jelentős mértékben csökken a jármű üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása.
Aktív hátsókerék-kormányzás nagyobb rásegítésekkel, új karosszériafényezési árnyalatok és új BMW Individual tételek
2020 júliusától, az új soros hathengeres dízelmotorok piaci bevezetésével párhuzamosan a BMW 7-es sorozathoz az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) legkorszerűbb változata is elérhetővé válik. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető kerékfelfüggesztés precízebben összehangolt hátsókerék-kormányzást kínál, amely alacsony tempójú manőverezés esetén és nagyobb sebességnél egyaránt agilisabb vezethetőséget és pontosabb irányíthatóságot garantál. A technológia még 3 km/órás sebesség alatt is az első kerekekkel ellentétes irányba forgatja a hátsó kerekeket, amely még inkább segíti a luxuslimuzin szűk helyek közötti manőverezhetőségét és a parkolásokat. A BMW 7-es sorozat karosszériájának és utasterének személyre szabási lehetőségei eközben még tovább bővülnek: a karosszériafényezési árnyalatok sora a Phytonic Blue metál és a BMW Individual Frozen Bluestone metál opciókkal gazdagodik, miközben az ajtók mögött a Smokey White / Night Blue / Black árnyalatú BMW Individual teljes Merino bőrkárpitozás és a BMW Individual bőrkormány fokozza a luxus hangulatot.