Új Hyundai Ioniq 9 – 110,3 kWh-os akkumulátorral és akár 429 lóerővel

Hyundai Motor új korszakot nyit az elektromos mobilitásban az IONIQ 9 elektromos szabadidőjármű bevezetésével: rengeteg hely, még több innováció

  • A Hyundai Motor elismert IONIQ modellkínálata új zászlóshajóval bővül: a három üléssoros, tisztán elektromos szabadidőjármű a bőséges helykínálatot egyedi formavilággal és fejlett elektromos járműtechnológiákkal társítja.
  • Az IONIQ 9 világpremierjének a Los Angeles-i Goldstein-ház adott otthont. A múlt század derekának modern építészeti stílusát képviselő, ikonikus épület pontosan tükrözi a Hyundai Motor innováció iránti elkötelezettségét, illetve az IONIQ modellcsaládból adódó vezető szerepét az elektromos mobilitás terén
  • Lenyűgöző belső helykínálat fokozott ügyfélélményt biztosító, teljesen sík padlóval, pihenőülésekkel, elforgatható ülésekkel, valamint eltolható „univerzális sziget 2.0” padlókonzollal1
  • ‘Aerosztétikus’ formanyelv és futurisztikus stíluselemek teszik egyedülállóvá az IONIQ 9 megjelenését, az áramvonalas tetővonaltól kezdve a síkban illeszkedő felületekig
  • A 110,3 kWh kapacitású akkumulátorral elérhető, várható hatótávolság 620 kilométer (WLTP norma szerint); a fejlett elektromos, globális moduláris platform (E-GMP) architektúra jóvoltából 24 perc alatt tölthető 10-ről 80 százalékra23
  • A praktikus, jövőközpontú technológiák, az igény szerinti szolgáltatások (FoD) és a mesterséges intelligencia (MI) alapú hangfelismerés fejlett funkcionalitást biztosítanak4
  • Az IONIQ 9 először a Los Angeles-i Autószalonon lép a közönség elé. A modell 2025 első félévében kerül piaci forgalomba Koreában, illetve az Amerikai Egyesült Államokban; az európai és egyéb piacokon ezt követően várható a bevezetése

A Hyundai Motor Company leleplezte az IONIQ 9-et: egy kivételesen tágas, három üléssoros, tisztán elektromos szabadidőjárművet, amely az élvonalbeli formai megoldásokat innovatív elektromosjármű-technológiákkal ötvözi.

Az IONIQ 9 világpremierjét a XX. század derekán uralkodó, modern építészeti stílus egyik meghatározó alkotásaként ünnepelt, Los Angeles-i Goldstein-házban rendezték meg. Ez a különleges helyszín pontosan tükrözi azt a jövőképet, amelyet szem előtt tartva a Hyundai Motor az innováció és a fejlődés jelképeként pozicionálja az IONIQ modellcsaládot az elektromos járművek (EV) piacán. Ez teszi lehetővé azt a vezető szerepet, amelyet a vállalat a mobilitás villamosítása terén elfoglal, illetve megvalósíthatóvá azt a célkitűzést, amelynek értelmében 2030-ra nem kevesebb mint huszonhárom EV modellel teszi teljessé globális portfólióját. A Világ Év Autója szavazáson 2022-ben hármas győzelmet arató IONIQ 5, majd ezt a kivételes sikert 2023-ban megismétlő IONIQ 6 után most az IONIQ 9-esen a sor, hogy méltó módon folytassa ezt a rangos hagyatékot.

A világpremieren José Muñoz, a Hyundai Motor Company elnöke és globális ügyvezető igazgatója tartott megnyitó beszédet. Az IONIQ 9 leleplezését követően a meghívottak informális beszélgetésen fedezhették fel a Hyundai márkát, valamint az IONIQ 9 formai részleteit és térkihasználását, míg egy kiállítási területen az IONIQ 9 fejlesztésének és tervezésének történetét ismerhették meg a résztvevők.

Az IONIQ 9 vonzó új alternatívát kínál azon ügyfelek számára, akik akár hét utas számára elegendő helyet kínáló, három üléssoros elektromos járművet keresnek. A modell lenyűgöző helykínálata mellett az egyéni igényeket is kielégítő szolgáltatásokkal nyűgözi le utasait, akik az együttlét örömét is átélhetik – hiszen az IONIQ 9-est „összetartozásra terveztük.” Az IONIQ 9 fejlesztésekor arra törekedtünk, hogy messzemenőkig kialakítsuk a legmagasabb szintű online kapcsolódást igénylő, ugyanakkor személyes térre és kikapcsolódásra is vágyó ügyfelek elvárásait.

„Az IONIQ 9 a Hyundai Motor villamosításba vetett, megingathatatlan hitét és elhivatottságát testesíti meg.” – mondta Jaehoon Chang, a Hyundai Motor Company elnök-vezérigazgatója. „A Hyundai Motor Group széles körben elismert elektromos, globális moduláris platformjára (E-GMP) épülő, új IONIQ 9 kivételes helykínálata révén egyedülálló értékkel gazdagítja utasait, miközben megerősíti vállalatunk vezető szerepét az elektromos járművek globális piacán.”

Pihentető hangulatú, tágas belső tér biztosít utolérhetetlen elektromos mobilitási élményt

Az IONIQ 9 felülmúlhatatlanul tágas férőhelyet kínál a második és harmadik üléssorán utazóknak, akiknek így kivételes utazási élményben lehet részük. A belső kialakítást elliptikus formai elemek és megnyugtató árnyalatok jellemzik, pihentető, kényeztető hangulatot teremtve az utastérben. Az ebből fakadó derűs, természetes közérzetet még erőteljesebbé teszi a panoráma napfénytető, amely napfényben füröszti a belteret.

Az IONIQ 9 sík padlójának köszönhetően hat vagy hét utas számára kínál kényelmes elhelyezést. Az első és második sori pihenőülések teljesen hátradönthetők, a maximális kényelemről lábtámasz gondoskodik, így elrendezéstől függően akár négyen tölthetik pihenéssel az időt, miközben az akkumulátort töltik. Az IONIQ 9 emellett 1899 mm fejtérrel és 2050 mm lábtérrel büszkélkedhet (a második és harmadik üléssorokon együttvéve.)

Az IONIQ 9 pihenőülései első ízben alkalmazzák a Hyundai Motor által kifejlesztett Dynamic Body Care rendszert, amely többek között dinamikus masszázsfunkciót is kínál. A rendszer nyomás és rezgés alkalmazásával stimulálja a vérkeringést, ezzel csökkentve a fáradtságot a hosszú utazások alkalmával.12

Az IONIQ 9 másik újdonsága a második üléssorban elhelyezett elforgatható ülésrendszer, amely lehetővé teszi, hogy a második és harmadik soron utazók a jármű álló helyzetében egymás felé forduljanak. Ez a rugalmas üléselrendezés fokozott interakciót és kommunikációt tesz lehetővé az utasok között, egyben tovább fokozva a különleges kialakítású belső tér kihasználhatóságát.3

A szabadidőjármű eltolható „univerzális sziget 2.0” padlókonzolja nem csupán lenyűgözően célszerű tárolóhelyet kínál, de az első ülések közötti átjárhatóságot is biztosítja, ezzel még praktikusabbá és kényelmesebbé teszi az IONIQ 9 használatát. A kétirányú kartámasz elölről és hátulról egyaránt felnyitható, így a második soron utazók is könnyen hozzáférhetnek a könyöklő alatti rekesz tartalmához.

Az univerzális sziget 2.0 akár 190 mm-rel eltolható hosszirányban, tovább egyszerűsítve a használatát a második üléssorról. A konzol felső tálcáján 5,6 literes kapacitással rendelkezik, míg az alsó, kihúzható tálca 12,6 liternyi tárolóhelyet kínál.

A harmadik sori üléseket síkba fektetve a csomagtartó mérete akár 1323 literesre növelhető, míg ha az összes ülés a helyén van, az IONIQ 9 akár 620 liternyi teret kínál a csomagok elhelyezésére. Ezen kívül az orrban is rendelkezésre áll egy rekesz, amely a hátsókerék-hajtású kiviteleken 88, az összkerékhajtásúakon 52 literes.4

Az IONIQ 9 anyaghasználatában a fenntarthatóság alapelve érvényesül. Olyan nyersanyagokkal találkozhatunk az autóban, mint a környezetbarát módon feldolgozott bőr, az újrahasznosított polietilén-tereftalát (PET) alapú textília, a gyapjúszövet, a természetes forrásból származó termoplasztikus olefin (TPO) / poliuretán (PU), a természetes forrásból származó polietilén-tereftalát (PET) / velúrszövet, vagy a biofesték. Emellett a jármű festésénél újrahasznosított abroncshulladékból kinyert színezőanyagot használtak fel.56

Az IONIQ 9 ívelt panoráma kijelzője, lebegő műszerfala, keskeny légbeömlő rostélyai és utastéri hangulatvilágítása még futurisztikusabbá teszik a belső környezetet.7

Az ‘aerosztétikus’ formanyelv kecses és kifinomult képet mutat

Az IONIQ 9 kecses ‘aerosztétikus’ külseje jól példázza a Hyundai Motor azon filozófiáját, hogy az innovatív aerodinamikai megoldásokat kifinomult, futurisztikus formajegyekkel társítsa. Az IONIQ 9 orrkialakítását a LED-es lámpatestekbe, illetve a lökhárítóba integrált parametrikus pixelek határozzák meg, különleges, kifinomult összhatást teremtve.

Az IONIQ 9 sziluettjének uralkodó stíluseleme az egységes, ívelt tetővonal, amely áramvonalas profilt eredményez: a közegellenállási együttható (Cw) mindössze 0,259, amennyiben az autót digitális külső tükrökkel szerelik fel.89

Szintén az energia-felhasználást csökkenti, hogy a tervezők elsimították a jármű hasa alatti légörvényeket, valamint mérsékelték a kerekeknél és az abroncsoknál jelentkező légellenállást. Mindezek érdekében a Hyundai mérnökei most először alkalmazták az új, kettős mozgatású aktív légterelő csappantyúkat (AAF.) Az IONIQ 9 áramlástani jellemzőit optimalizáló, további megoldások között említést érdemel a 3D kialakítású fenéklemez-burkolat, az aero keréktárcsák, valamint a rejtett antennák.

Az IONIQ 9 a Hyundai kínálatának legnagyobb tengelytávval (3130 mm) rendelkező tagja, ami kivételesen tágas belső teret és nagyvonalú karosszéria-arányokat eredményez. A karosszéria korpusza és a speciális kerékívek lenyűgöző benyomást keltenek, míg a gondosan megformált részletek térbeliséget kölcsönöznek a felületeknek. A hátsó kerékív lendületes karaktervonala kihangsúlyozza a modell egyedülálló arányait, egyben még dinamikusabbá téve annak formatervét.

A hajók tatját idéző farkialakításában is meghatározó stíluselem a pixelfények integrálása; a formavilág fontos szerepet játszik az IONIQ 9 kiemelkedően kedvező alaktényezőjében. Az áramvonalas tetővonal és a hátrafelé emelkedő alsó karaktervonal vizuális egyensúlyt teremt, és kecses, dinamikus megjelenést kölcsönöz a sziluettnek.

Az IONIQ 9 az első olyan Hyundai modell, amelyen nem találunk tetőantennát: ennek feladatát a szélvédő borításába (GPS és műholdas rádió), a műszerfalba (Connected Car online szolgáltatások), valamint a hátsó szélvédőbe (FM/AM rádió, valamint digitális multimédiás adások) integrált vevők látják el; a megoldás minimalista, előremutató formavilágot eredményez.

A külső világítás harmonizál a Hyundai többi elektromos típusánál megismert megoldásokkal. Jelen van az IONIQ modellcsaládra jellemző parametrikus pixel világítás, az elsődleges lámpatestek apró, négyzet alakú projektorokat alkalmaznak, míg az intelligens fényszóró-rendszer (IFS) a közlekedés többi résztvevőjének elvakítása nélkül biztosít még jobb látási viszonyokat, ezzel fokozva a menetbiztonságot. Hátul teljes LED-es zárófényeket találunk. A láthatóságot a külső kilincsek közvetett megvilágítása is javítja10

Az IONIQ 9 magabiztos kiállását erősítő keréktárcsák széles választékban állnak rendelkezésre, az alapkivitelű 19 colos daraboktól kezdve a 20 és 21 colos méretben választható, opciós keréktárcsákon át egészen a kínálat csúcsát jelentő, 21 colos Calligraphy dizájnig. Az ügyfelek így még pontosabban ízlésükhöz igazíthatják autójuk megjelenését.

A szabadidőjármű 16 karosszériaszínben rendelhető; ezek között olyan új árnyalatok is megtalálhatók, mint a matt Celadon Gray, a Celadon Gray metálfény, az Ionosphere Green gyöngyház, a Sunset Brown gyöngyház, vagy a Cosmic Blue gyöngyház.11

A belső tér az Obsidian Black mellett hat egyedülálló, kéttónusú kivitelben rendelhető (részletek a műszaki táblázatban.)12

A továbbfejlesztett teljesítmény-elektronika fokozott elektromosjármű-képességeket eredményezett

Az IONIQ 9 a Hyundai Motor innovatív elektromos, globális moduláris platformjára (E-GMP) épül. Olyan, továbbfejlesztett teljesítmény-elektronikát alkalmaz, amelynek áttételezése a meredek emelkedők leküzdésére is optimális, kétfázisú invertere pedig fokozott energia-takarékosságot eredményez.

A teljes egészében zárt teljesítmény-elektronika mérsékli a villanymotor hangját, míg az út- és szélzaj csillapításáról továbbfejlesztett zajzáró laminált üvegfelületek, általánosan alkalmazott, tripla tömítés, továbbá az A-oszlop megerősített alaplemeze gondoskodik, távol tartva a zajt és a rezgéseket (NVH) az utastértől.

Az architektúra nagy kapacitású, nagyfeszültségű akkumulátora részint kiemelkedő elektromos hatótávolságot, részint az utazási kényelmet és a csomagtér-kapacitást egyaránt kedvezően befolyásoló, sík padlót eredményez. A konstrukció ütközésbiztonságát és tartósságát az optimális energiaelnyelő és -elvezető képességgel bíró, robusztus karosszéria-szerkezet fokozza.

Az IONIQ 9 az első olyan Hyundai modell, amelyen alumínium sárvédőket találunk: ezek a tömeg csökkentése révén még takarékosabbá teszik az elektromos hajtásláncot. Az új, kettős mozgatású aktív légbevezető csappantyú (AAF) síkba záródó paneljei révén az áramlástani jellemzőket és az autó megjelenését egyaránt javítja.

A hátsó ajtó innovatív forgópántja pontosabb illeszkedést tesz lehetővé, míg az elülső csomagtartó újonnan kifejlesztett, elektromos reteszelése nem csak a dizájnt, de a termékminőséget is javítja.

A nagy kapacitású akkumulátor elismerésre méltó hatótávolságot és teljesítményt kínál

A fejlett teljesítmény-elektronikai rendszer nagyfeszültségű, padlóba integrált NCM lítium-ion akkumulátora összesen 110,3 kWh-nyi energiát biztosít. Az IONIQ 9 hosszú hatótávolságú, hátsókerék-hajtású, 19 colos kerekekkel szerelt kivitele a várakozások szerint kiemelkedően jó, 620 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot és 194 Wh/km energia-felhasználást (WLTP szabvány szerinti értékek) kínál majd, köszönhetően a modell kedvező közegellenállási együtthatójának, fejlett platformjának és előremutató akkumulátor-technológiájának.13

Az IONIQ 9 350 kW teljesítményű gyorstöltő segítségével mindössze 24 perc alatt tölthető 10-ről 80 százalékra, míg a platform járműből-a-fogyasztóra (V2L) funkciója és 400V/800V kettős töltési rendszere jelentős mértékben támogatja az elektromos átállást.

A hosszú hatótávolságú, hátsókerék-hajtású modellváltozat hátsó villanymotorjának csúcsteljesítménye 160 kW; a hosszú hatótávolságú, összkerékhajtású variáns egy további, 70 kW-os (elülső) villanymotort is kapott; míg a nagy teljesítményű, összkerékhajtású modellváltozat mindkét tengelyén 160 kW-os villanymotor dolgozik.14

A nagy teljesítményű modell álló helyzetből mindössze 5,2 mp alatt gyorsul 100 km/órára; a hosszú hatótávolságú variánsnak összkerékhajtással 6,7, hátsókerék-hajtással pedig 9,4 másodpercre van szüksége ugyanehhez. Ami a rugalmasságot (pl. előzéskor) illeti, a Performance modellnek 3,4 másodpercre van szüksége, hogy 80 km/óráról 120-ra gyorsítson. Ugyanezt a nagy hatótávolságú, összkerékhajtású modellváltozat 4,8 másodperc alatt teljesíti, míg a hosszú hatótávolságú, egymotoros IONIQ 9 esetében 6,8 másodperc a vonatkozó időigény.151617

Praktikus, jövőbe tekintő technológiák biztosítanak innovatív utasélményt

A Hyundai Motor számos olyan, jelentős fejlesztést alkalmazott az IONIQ 9 megalkotásakor, amelyek az elektromos járművek tulajdonosai által gyakran említett problémákat és kifogásokat orvosolják. Ilyen a továbbfejlesztett villanyautó útvonaltervező, az egységesebb akkumulátor-teljesítmény, a nyomatékszabályozás tökéletesített megjelenítése, az átfogó energia-gazdálkodási jelentés, valamint számos további, intelligens megoldás.

Az IONIQ 9 a kormánykeréken* látható zöld fénypöttyökkel jeleníti meg az akkumulátor töltöttségi szintjét, így tájékoztatva a vezetőt a rendelkezésre álló energiamennyiségről. A modellt felszerelték a Hyundai mesterséges intelligencia (MI) alapú virtuális asszisztensével: egy olyan, gombnyomással aktiválható hangfelismerő rendszerrel, amely az okosotthonok digitális asszisztenseihez hasonló funkcionalitással bír. A rendszer használatát pötty alapú visszajelző teszi egyszerűvé. Az IONIQ 9 ezen funkciói a fejlett technológiát magas fokú praktikummal társítják, így gazdagítva az elektromos autózás élményét.

A Hyundai Motor új, igény szerinti szolgáltatásai (FoD) egyedülálló módon lehetővé teszik, hogy az IONIQ 9 ügyfelei az online áruházban megvásárolható, digitális frissítésekkel tegyék egyedivé autójuk funkcionalitását. Az FoD termékek sorában megtalálható az ajtók nyitásakor aktiválódó, digitális fénymintázatok, az ajtók csukásakor bekapcsoló, dinamikus hazakísérő-fény, vagy az olyan tartalmi streaming* szolgáltatások, mint az Amazon Music vagy a Soundcloud. A kijelző tematikák jóvoltából a felhasználó különböző témákkal teheti egyedivé a képernyő megjelenését.

A Bluelink® Connected Car szolgáltatások* zökkenőmentes kapcsolódást kínálnak: az utazást online hangfelismerés és funkciók széles választéka teszi kényelmesebbé és élvezetesebbé. Ezek között megtalálható a vezető döntéseit és az útminőséget valós időben értékelő funkciók*, valamint a vezetési stíluson alapuló „biztonságos vezetés index”*.

A vezeték nélküli (OTA) szoftverfrissítés jóvoltából az autó összes vezérlő rendszere online kapcsolaton keresztül frissíthető. A jármű NFC kapcsolaton alapuló digitális kulcs* funkcióval, valamint nagy teljesítményű, vezeték nélküli telefontöltővel is rendelkezik. Utóbbi gumírozott felülete megakadályozza a telefon elmozdulását menet közben, míg a beépített ventilátor a túlmelegedéstől óvja a készüléket.

Az IONIQ 9 mindhárom üléssoron 100W teljesítményű USB-C töltő csatlakozók* állnak az utasok rendelkezésére.

Míg a hagyományos USB aljzatokat a 12V-os akkumulátor látja el energiával, az IONIQ 9 közvetlenül a nagyfeszültségű akkumulátorból veszi az energiát, így szünet nélkül használható. Ugyanez az innovatív koncepció tesz lehetővé a Hyundai Motor járműből-a-fogyasztóra (V2L) funkcionalitásának kiterjesztését. A csomagtérben kialakított V2L aljzat az elektromos jármű hajtóakkumulátora segítségével, hagyományos háztartási csatlakozó használatával teszi lehetővé elektromos berendezések működtetését vagy töltését.

Az IONIQ 9 klímaberendezése hátul függetlenül működtethető, ami különösen hasznos bizonyos szabadidős felhasználások esetén – pl. ha az autóban alszunk. A rendszer kizárólag az utastér hátsó részét klimatizálja; az elülső és hátsó klímazónák különálló vezérlésével csökkenthető az energiafelhasználás. A tetőbe integrált légbeömlők keskeny kialakítása kompatibilis a panoráma napfénytető csomaggal.

A három üléssoros elektromos szabadidőjármű mindemellett UV-C sterilizáló funkcióval* is bír: a többtálcás rendszer alkalmas apróbb tárgyak, például mobiltelefonok, pénztárcák vagy arcmaszkok sterilizálására. A funkció révén az IONIQ 9 az utasok egészségügyi és higiéniai elvárásainak is megfelel..

* A csillaggal jelölt funkciók csak bizonyos piacokon elérhetők

Az IONIQ 9 infotainment rendszere egy 12 colos digitális műszeregységből, valamint egy ugyancsak 12 colos érintőképernyőből áll, amelyek egyetlen, ívelt panoráma kijelzőt alkotnak. Az alapkiépítésű, nyolchangszórós audiorendszer kívánságra 14 hangszórós, prémium BOSE rendszerrel váltható ki, amely 5.1 csatornás surround hangzást, vezeték nélküli szoftverfrissítést és fejlett BOSE funkcionalitást kínál. A rendszernek része az aktív EV hanggenerátor (e-ASD) is, amely az audiorendszeren keresztül szólaltatja meg az elektromos jármű virtuális menethangját.18

Fejlett biztonsági jellemzők, alapfelszerelésként

Az IONIQ 9 megerősített vázszerkezete a legteljesebb mértékben gondoskodik az akkumulátor biztonságáról: eloszlatja az ütközés energiáját, és segít megőrizni a strukturális szilárdságot, akár nagy erejű ütközés esetén is. Szintén alapfelszerelés a harmadik üléssoron is megtalálható övelőfeszítő, illetve överő-határoló, amelyek ütközés esetén jelentősen csökkentik az itt utazók sérülésének a kockázatát: megakadályozzák, hogy fejük a második sori ülésekbe ütközzön, és ezáltal mérséklik a fej- és nyaksérülés kockázatát. Az IONIQ 9 összesen tíz légzsákkal óvja utasai épségét.

Az IONIQ 9 a Hyundai legújabb generációs vezetőtámogató rendszereit (ADAS) alkalmazva kínál fokozott biztonságot: ezek a rendszerek segítenek megelőzni a baleseteket, és tehermentesítik a vezetőt az autóvezetéssel járó feladatok terén. Olyan rendszerekről és funkciókról van szó, mint a ráfutásos balesetet megelőző rendszer 2 (FCA), a sávelhagyást gátló rendszer (LKA), az aktív holttérfigyelő rendszer (BCA), a biztonságos kiszállást támogató rendszer (SEW), a hátsó ülés foglaltság riasztás, az intelligens sebességkorlátozó táblafelismerő rendszer (ISLA), a vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW), a holttérfigyelő monitor (BVM), a távolsági fényszóró asszisztens (HBA), az aktív mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet, a parkolóradar (PDW), és így tovább.

A vezetőközpontú technológiák fokozott teljesítményt és takarékosabb üzemet eredményeznek

A Hyundai IONIQ 9 kormányoszlopra szerelt, elektronikus irányváltó egységével egybe épített indítógomb ösztönös kezelhetőséget és kiváló helykihasználást eredményez. A kezelőszerv haptikus visszajelzést ad, ha hátramenetbe kapcsolunk. A rendszer a korábbinál pontosabban, közvetlenebbül reagál. Az IONIQ 9 fékrendszerét is továbbfejlesztették, javult a fékerő és a hatásfok.

A szabadidőjármű futóművezérlő egysége (Chassis Domain Control Unit) olyan funkciókkal javítja a menetdinamikát, mint a jobb irányíthatóságot eredményező, dinamikus nyomatékvektor-szabályozás, vagy a nagysebességű stabilitást szavatoló oldalszél-kompenzáció. Az IONIQ 9 terep-kipörgésgátló rendszer (Terrain Traction Control System) segítségével birkózik meg az egyenetlen útszakaszokkal, míg az Auto Terrain üzemmód mesterséges intelligencia bevetésével azonosítja az útfelület jellegét, és automatikusan az ahhoz leginkább optimális üzemmódot aktiválja.19

A felfüggesztést kifejezetten a tisztán elektromos szabadidőjárműre váró feladatokhoz méreteztük, elöl MacPherson rugóstagokat, hátul többlengőkaros felfüggesztést találunk. Az automatikus szintszabályozású lengéscsillapítók kényelmesebb rugózást biztosítanak, a rezgéseket hidroperselyek csillapítják.

Az IONIQ 9 kiemelkedő vontatási képességekkel rendelkezik. Vontatás üzemmódban automatikusan meghatározza az utánfutó tömegét, és ehhez igazítja a várható hatótávolságot. Ebben az üzemmódban a két tengely között fix 50:50 arányban oszlik meg a nyomaték, így biztosítva az optimális teljesítményt. Az európai kivitelű IONIQ 9 modellek akár 2500 kilogrammot vontathatnak, míg az észak-amerikai modellek maximális vontatókapacitása 2225 kg.

Bizonyos piacokon a hagyományos külső tükröket digitális külső tükrök váltják fel; ezek képe egy 7 colos OLED kijelzőn jelenik meg. A rendszer által biztosított kép nagyítható, valamint a manőverezést, illetve sávváltást támogató segédvonalak jeleníthetők meg rajta. A digitális külső tükör kedvezőtlen körülmények között is biztonságos, széles látószögű képet ad az autó melletti és mögötti területről, kialakítása révén tovább javítja az autó aerodinamikai jellemzőit.

Az IONIQ 9 fejlesztési során fokozott figyelmet szenteltek az útzaj mérséklésének, figyelembe véve az elektromos járművek speciális adottságait. A hangelnyelő abroncsok minimalizálják az abroncsokon át terjedő rezgéseket, a szerkezeti merevítések csökkentik a torzulási hajlamot, valamint a rossz minőségű úton jelentkező alacsony frekvenciás, búgó hangoka. Az aktív útzaj-szabályozó rendszer (Active Noise Control-Road, ANC-R) tovább csökkenti az útzaj szintét.20

Az IONIQ 9 globális értékesítése 2025 során kezdődik.

Az IONIQ 9 2025 első félévében kerül piaci forgalomba Koreában, illetve az Amerikai Egyesült Államokban; az európai és egyéb piacokon ezt követően várható a bevezetése A bőséges alapfelszerelésű, élvonalbeli technológiákat alkalmazó IONIQ 9 opcióként fokozott kényelmi és formai megoldásokkal is felvértezhető. A pontos részleteket a helyi piaci bevezetést megelőzően hozzuk nyilvánosságra.

1 Az első és második üléssoron, piactól függően.

2 Csak a koreai piacon elérhető

3 Csak bizonyos piacokon elérhető

4 SAE szabvány szerint

5 Csak bizonyos piacokon elérhető

6 Csak bizonyos piacokon elérhető

7 A méretek piaconként eltérőek lehet.

8 19 colos kerekekkel

9 Csak bizonyos piacokon elérhető. Az IONIQ 9 közegellenállási együtthatója hagyományos külső visszapillantó tükrökkel 0,269 Cd

10 Csak bizonyos piacokon elérhető

11 A színek piaconként eltérhetnek.

12 A színek piaconként eltérhetnek.

13 Az EPA-becslés szerinti maximális tisztán elektromos hatótávolság 335 mérföld, az EPA-becslés szerinti energia-fehasználás 97 MPGe a nagy hatótávolságú, 19 colos kerekekkel szerelt RWD modell esetében

14 A tényleges motorteljesítmény a körülményektől függően eltérő lehet

15 Nagyteljesítményű összkerékhajtású (AWD Performance) változat, 21″ kerekekkel / 0 – 60 mérföld/óra 4,9 mp

16 Nagy hatótávolságú, összkerékhajtású (AWD Long-Range) változat, 19″ kerekekkel / 0 – 60 mérföld/óra 6,2 mp

17 Nagy hatótávolságú, hátsókerék-hajtású (RWD Long-Range) változat, 19″ kerekekkel / 0 – 60 mérföld/óra 8,4 mp

18 A méret piaconként eltérőek lehet.

19 Csak bizonyos piacokon elérhető

20 Csak 21″ kerékkel elérhető

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!

Kapcsolódó:

Egy rövid úton ismerkedtünk az új plug-in hibrid Hyundai Santa FE-vel