Új mobilitási szolgáltató vállalatot alapít a Toyota
A Lexus prémium márkát is jegyző Toyota új vállalatot alapít mobilitási szolgáltatásainak összefogására: az új cég teljes körű, integrált szolgáltatásokat kíván nyújtani, a vállalati gépjárműlízingtől kezdve a praktikus, értéknövelt ügyfélszolgáltatásokig.
A Toyota a jelek szerint tisztában van a vásárlók sokrétű igényeivel és elvárásaival, amelyek a járművek hagyományos birtoklásán túlmenően egyre nagyobb mértékben foglalják magukba a járművek megosztott használatát (pl. car sharing), melynek keretében az ügyfelek kizárólag a terveik szerinti időpontban és időtartamra vesznek igénybe használati tárgyakat, köztük az autót.
A japán autógyártó ugyanis bejelentette, hogy a 100 százalékos tulajdonában álló Toyota Fleet Leasing vállalatot fuzionálja a szintén 100 százalékos tulajdonában álló Toyota Tokyo Rental & Leasing leányvállalattal, a két vállalatból Toyota Mobility Service néven új céget hoz létre, amelynek feladata a meglévő vállalati gépjárműlízing és bérautó vállalkozások megerősítése mellett a mobilitási társadalom előkészítéseként újfajta mobilitási szolgáltatások megtervezése és nyújtása lesz. A Toyota célja, hogy ne csupán reagáljon a változó igényekre, de olyan értéknövelt szolgáltatásokat is biztosítson, amelyek segítségével feltárhatók bizonyos potenciális igények.
A japán vállalatok jelentős része Tokióban tevékenykedik, ahol a várakozások szerint a legkorábban lehet a mobilitási szolgáltatásokon alapuló társadalom elterjedésére számítani. Következésképpen a Toyota egy olyan új, Tokióban tevékenykedő vállalat alapítását tervezi, amely gyorsan és rugalmasan lesz képes reagálni a gépjárművek felhasználásában és szükségességében végbemenő változásokra az autóipar jelenlegi forradalmi időszakában.
Az új vállalat a Toyotával, valamint a Toyota-csoport járműgyártó vállalataival (többek között a csatlakoztatott technológiák terén tevékenykedő Toyota Connected Company-val, a finanszírozással foglalkozó Toyota Finance Corporationnel, valamint a Toyota Usec használtautó-értékesítő vállalattal) együttműködve fogja összefogni és mozgósítani az egyes vállalatok erősségeit, és ezáltal kielégíteni az ügyfelek legváltozatosabb igényeit és elvárásait. A jövőben a Toyota a csatlakoztatott társadalom igényeihez igazított mobilitási szolgáltatások kifejlesztése és nyújtása révén a mobilitási alapú társadalom vezető szolgáltatójává kíván válni.
A Toyota Mobility Service Co. az alábbi feladatokat látja majd el:
1. Együttműködés a Toyota házon belüli tagvállalataival, valamint a Toyota-csoport gépjármű-gyártó vállalataival; a vállalati ügyfelek igényeinek felmérése; a termékekre adott visszajelzések révén elősegítve a mind jobb autók gyártását.
2. Új mobilitási szolgáltatások (többek között vállalati ügyfelek számára biztosított megoldási szolgáltatások, fedélzeti kommunikációs berendezéseken alapuló csatlakoztatott szolgáltatások, valamint car sharing szolgáltatások) kifejlesztése és biztosítása együttműködésben a Toyota japán flotta üzletágával, valamint a 2018 januárjától működő, a Toyota japán értékesítési üzletágának részeként létrejövő mobilitási szolgáltatásokat tervező részleggel.
3. A Toyota kereskedőivel együttműködve olyan kiváló minőségű karbantartási hálózat kialakítása, amely lehetővé teszi a nagy hatótávolságú, hosszú élettartamú, nagyteljesítményű vállalati gépkocsik biztonságos és gondtalan használatát.
4. Proaktív együttműködés és összefonódás az autólízing és autómegosztás területén jelenleg is tevékenykedő, nagy tapasztalattal rendelkező, ambiciózus külső vállalkozásokkal, hogy a jövő mobilitás alapú társadalma számára vonzó szolgáltatásokat biztosíthassanak.