Új modellváltozatok és innovációk a BMW 7-es sorozat palettáján
A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 sikeres piaci bevezetése után a luxuslimuzin portfóliója két plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és egy mild-hibrid technológiával dolgozó dízelmotorral gazdagodik. Az elektromos mobilitás melletti elköteleződés a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológiával folytatódik. A sorozatgyártás 2022 novemberében kezdődik.
A 7-es szám most minden eddiginél ékesebben szimbolizálja a vezetés élményét, a hosszútávú menetkomfortot és az iránymutató technológiát: 2022 novemberében, a tisztán elektromos meghajtású BMW i7 világpremierje után néhány hónappal az új BMW 7-es sorozat modellpalettája újabb opciókkal bővül. A soros hathengeres benzinmotor és a továbbfejlesztett elektromos motor együttes teljesítményét kínáló plug-in hibrid modellek – köztük az új BMW 7-es sorozat első BMW M modelljével – a világ számos pontján nyerik el a vezetés szerelmeseinek tetszését, miközben Európában a soros hathengeres dízelmotorral és 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával szerelt, új BMW 740d xDrive modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,1 – 6,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 160 – 178 gramm / km) is tovább fokozza a luxuslimuzin hatékonyságát.
Az új modellváltozatok debütálásával a bajor prémiummárka ügyfelei a menetdinamika, a progresszív luxus és a pihentető utastéri hangulat tekintetében egyaránt olyan élményeket élhetnek át, amelyek egyedülállóak a szegmensben. Mindez az új 7-es BMW újfejlesztésű, rugalmas járműstruktúrájának és piacspecifikus kínálatainak eredménye. Ez utóbbiak összeállításakor a BMW Group éppúgy figyelembe veszi ügyfelei igényeit, mint az adott régió infrastrukturális adottságait és jogi környezetét.
Plug-in hibrid innovációk a BMW-től: az elektromos motor innovatív előváltó szakasza még intenzívebb teljesítmény-leadást garantál
A két plug-in hibrid modell hajtáslánc-technológiája egy BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor és egy elektromos motor kettősét állítja csatasorba. Utóbbit a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba építették be a mérnökök. A hajtáslánc-technológia erejét mindkét esetben BMW xDrive intelligens összkerékhajtás továbbítja a négy hajtott kerék felé.
Mindkét újdonság elektromos motorja a plug-in hibrid modellek számára kifejlesztett BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb változatával dolgozik. A szinkronmotor-alapelv szerint működő erőforrás több mint 5,0 kW / kg maximális teljesítményre képes, így mindkét modellben 145 kW / 197 lóerő maximális teljesítményben és 11 500-as maximális fordulatban teljesedik ki.
Innovatív előváltó szakaszában ráadásul az elektromos motor akár 450 Nm tényleges forgatónyomaték leadására is képes. A BMW által szabadalmaztatott és bevezetett innováció lehetővé teszi, hogy a váltóházba integrált, kompakt méretű és rendkívül súlytakarékos elektromos motor akár önmagában, akár a belsőégésű erőforrással együttműködve akkora forgatónyomatékot állítson elő, amekkorát normál esetben csak egy jóval nagyobb és nehezebb villanymotorral lehetne elérni. Az elektromos motor rotorja és az automataváltó bemeneti tengelye között kialakított előváltó szakasz optimalizált teljesítmény-leadása gyorsuláskor és intenzív kigyorsításkor egyaránt érezhető különbséget garantál.
Premier a BMW 7-es sorozat palettáján: a BMW M GmbH első teljesítményre optimalizált, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellje
Az új BMW M760e xDrive modellt (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 1,0 – 1,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 23,7 – 26,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 23 – 29 gramm / km) a teljesítményre optimalizált BMW M modellek extra sportossága és abszolút menetdinamikája jellemzi. Ez a bajor prémiumgyártó első olyan plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellje, amelyet a BMW M GmbH mérnökei fejlesztettek ki. Belsőégésű erőforrása egy M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres benzinmotor, amelynek maximális teljesítménye 280 kW / 380 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 520 Nm. Az elektromos motorral együttműködve mindez 420 kW / 571 lóerő maximális rendszer-teljesítményben (ideiglenes teljesítmény-többlettel) és 800 Nm csúcs rendszer-forgatónyomatékban teljesedik ki.
Az új BMW M760e xDrive modell 4,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, a 80-120 km/óra közötti sebességtartományban produkált rugalmassága pedig mindössze 2,7 másodperc. Az új BMW M760e xDrive a vérpezsdítő teljesítményt ráadásul a vezetés zéró emissziójú élményének lehetőségével egyesíti. A luxuslimuzin modern luxust árasztó hangulatát eközben M-specifikus karosszéria-kiegészítők, utastéri betétek és kijelzett tartalmak fokozzák.
Az új BMW 750e xDrive modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 1,0 – 1,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 22,8 – 25,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 22 – 29 gramm / km) az elektromos motor egy 230 kW / 313 lóerő maximális teljesítmény és 450 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes, 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres benzinmotorral dolgozik együtt. A két erőforrás együttesen 360 kW / 490 lóerő maximális rendszerteljesítményre (ideiglenes teljesítmény-többlettel) és 700 Nm csúcs rendszer-forgatónyomatékra képes, amelyekkel az új BMW 750e xDrive modell 4,8 másodperc alatt tudja le a nulla-százas sprintet és 2,7 szekundum alatt abszolválja a 80-120 km/óra közötti rugalmasságot.
A plug-in hibrid modellek elektromos motorjait egy nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor táplálja energiával. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációját képviselő energiatároló egységet a mérnökök mindkét modell esetében a padlólemezbe építették be. Az akkumulátor 18,7 kWh hasznos kapacitása több mint 50 százalékkal múlja felül az elődmodell hasonló értékét. A maximális AC töltési sebesség 7,4 kW. Az elektromos motor és az adaptív energia-visszatáplálással dolgozó, intelligens energiamenedzsment hatékonyságával együttműködve ez az új BMW M760e xDrive modell esetében 77 – 85 kilométer (előzetes értékek), az új BMW 750e xDrive modell esetében pedig 78 – 87 kilométer (előzetes értékek) tisztán elektromos hatótávolságot jelent egyetlen feltöltéssel, a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint.
Soros hathengeres dízelmotor a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó, legkorszerűbb mild-hibrid technológiával
A BMW EfficientDynamics stratégia égisze alatt kifejlesztett innovációkból most a BMW 7-es sorozat új dízelmotorja is profitál. Az új BMW 740d xDrive modell motorházteteje alatt a részletekbe menő fejlesztéseken átesett belsőégésű erőforrás egy olyan, 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával működik együtt, amelyet a mérnökök a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba építettek be. A maximális rendszerteljesítmény így 220 kW / 300 lóerő (amelyet a 210 kW / 286 lóerő maximális teljesítményre képes belsőégésű erőforrás és a 13 kW / 18 lóerő maximális teljesítményű elektromos motor együttműködése állít elő) és 670 Nm csúcs rendszer-forgatónyomaték, a 650 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes dízelmotor és a 200 Nm csúcs forgatónyomatékú elektromos motor kettősének köszönhetően.
Az új BMW 740d xDrive modell 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres dízelmotorjában acél dugattyúk dolgoznak, amelyek jelentősen nagyobb égésnyomást tesznek lehetővé és optimálisabb motorhangot garantálnak. Az új erőforrás jelentősen hatékonyabb olajleválasztásra is képes. Az új Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer eközben már olyan mágnesszelepes injektorokkal dolgozik, amelyek 2 500 bar maximális nyomáson munkaütemenként akár 12 befecskendezésre is képesek.
A hajtáslánc-technológia hatékonyságának fokozása érdekében a legkorszerűbb mild-hibrid technológia azonnal rendelkezésre álló teljesítmény-többletet és kimagasló energia-visszatáplálási teljesítményt garantál. A mérnökök az elektromos motort – és vezérlőelektronikáját – a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó házába integrálták, ahol az indítógenerátor szerepét is betölti. Az új BMW 740d xDrive modell hajtáslánc-technológiájának azonnali teljesítmény-leadása 5,8 másodperc alatt abszolvált nulla-százas gyorsulást eredményez. A belsőégésű erőforrás és az elektromos motor rendkívül precíz együttműködése mindehhez luxuslimuzinhoz méltó, példaértékű hajtáslánc-hatékonyságot és végtelenül sima járáskultúrát párosít.
Elérhetőség és árak
A BMW 740d xDrive azonnal, a két plug-in hibrid modell 2022. október 12-től válik rendelhetővé. Az első modellek 2023 tavaszán érkeznek meg a bajor prémiummárka ügyfeleihez.