Új motort és frissített technológiákat kapott a Range Rover Sport
- Új, 249 lóerős, 3,0 literes SDV6 dízelmotorral bővül a Range Rover Sport európai választéka
- Adaptív sebességtartó automatika nagysebességű vészfékező rendszerrel a fokozott biztonságért
- A Range Rover Sport dinamikus menetteljesítményeket és páratlan terepalkalmasságot kínál
A Range Rover Sport a nagyméretű szabadidőjárművek kifinomultságát és terepalkalmasságát a sportautók menetdinamikájával párosítja. A legújabb modellfrissítés nyomán a modell még jobb vezetési élményt, valamint fokozott kényelmet és praktikumot kínál, és ezzel a Range Rover Sport változatlanul mértékadónak számít a nagyteljesítményű luxus-szabadidőjárművek piacán.
Az európai piacokon az új 249 lóerős 3,0 literes SDV6 ikerturbó motor váltja a 2,0 literes SD4-es erőforrást; 9 extra lóerőt és plusz 100 Nm forgatónyomatékot kínálva. A teljesítmény-növekedésnek köszönhetően az autó 0,8 másodperccel fürgébben: 7,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, miközben teljesíti a legújabb európai uniós károsanyag-kibocsátási előírásokat.
Az ügyfelek a dízelmotor mellett a tavaly bevezetett, különösen takarékos P400e plug-in hibrid (PHEV) hajtásláncot is választhatják, amely 51 kilométert képes megtenni tisztán elektromos üzemben. Mostantól a kínai tulajdonosok is hozzáférnek a piacon korábban nem elérhető prediktív energia optimalizáció (Predictive Energy Optimisation, PEO) funkcióhoz. A rendszer a navigációs rendszer adatai alapján képes kiszámítani a leginkább energiatakarékos útvonalat.
„A Range Rover Sport legújabb frissítései még kifinomultabbá teszik márkánk nagyteljesítményű luxus-szabadidőjárművét.” – mondta Nick Collins, a Jaguar Land Rover modellcsalád-igazgatója. „Takarékosabb hajtáslánc-választéka, továbbfejlesztett biztonsági technológiái és ultramodern világítási funkciói még ellenállhatatlanabbá teszik ezt a vezetésre termett modellt.”
A Range Rover Sport menetdinamikai képességeit és mindennapi használati értékét a stop & go funkcióval felszerelt adaptív sebességtartó automatika biztosítja. A rendszer lehetővé teszi a jármű számára, hogy előre beállított követési távolságot tartson az előtte haladó jármű mögött, akár a teljes megállásig, majd – ha három másodpercnél rövidebb ideig állt – automatikusan újra elinduljon.
A funkció a kormányzási asszisztens funkcióval felvértezett adaptív sebességtartó automatika rendszerrel együtt elérhető. Ez utóbbi a kormányzásba finoman beavatkozva segít a járművet a forgalmi sáv középvonalában tartani, feltéve, hogy a vezető a kormányon tartja a kezét. A technológia a sávfelfestéseket, illetve azok hiányában az elöl haladó jármű nyomvonalát követi. Sávváltáskor vagy fékezés esetén a rendszer kikapcsol.
A mindkét típusú adaptív sebességtartó automatikához rendelhető, nagysebességű vészfékrendszer akadályt észlelve önműködően fékez, ezzel mérsékelve az ütközés kockázatát.