Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Új navigációs és hangvezérlő funkciókat fejleszt a Toyota

Posted on 2017.09.20. By AztaCARom

A világ leginnovatívabbnak tartott autógyártója, a Lexus prémium márkát is jegyző Toyota új navigációs és hangvezérlő funkciókat fejleszt, amelyek automatikusan váltogatnak a felhőalapú és fedélzeti rendszerek között az ideális útvonal kiszámításához és a célállomások kereséséhez

A kommunikációs rendszerek fejlesztésében is élen járó Toyota bejelentette, hogy olyan navigációs és hangvezérlési funkciókat fejlesztett ki, amelyek a DCM1 modulon alapuló felhőalapú adatbázisokat és a megszokott fedélzeti rendszereket kombinálva működnek. Az újonnan kifejlesztett technológiákat a Toyota idén ősszel vezeti be a Japánban forgalmazott új modellek gyári opcióként kínált navigációs rendszereiben. Az új funkciók révén a Toyota a következő szolgáltatásokat kínálja vásárlóinak:

  • Gyorsabb és takarékosabb útvonalak felajánlása a célállomásig

  • A lehetséges útvonalak bőségesebb választéka

  • Rugalmasabb megoldások a célállomások keresésére

  • Egyszerűbb hangutasítások a multimédia rendszerek kezelésére

Navigáció

A Toyota kifejlesztette a világ első2 navigációs funkcióját, ami az útvonalak kiszámítását és a célállomások keresését olyan felhőalapú adatbázisok alapján végzi el, ami más járművekből 3 és egyéb külső információs forrásokból érkező adatokból áll össze. Az így kikalkulált útvonalak és helyszínek ezután átkerülnek az autó fedélzeti berendezéseibe. A funkció automatikusan átkapcsol a fedélzeti számítógépre, amikor a jármű a kommunikációs hálózat hatókörén kívül tartózkodik, vagy amikor az útvonal újratervezéséhez gyorsabb megoldásra van szükség.

Mindemellett a felhőalapú adatfeldolgozás az is lehetővé teszi, hogy a Toyota a világ első2 „útvonal bővítés” funkcióját kínálja vásárlóinak, akik így az autó megvásárlása után is bővíthetik a navigációs rendszer által felkínált utak számát. A felhasználók közvetlenül a felhőből tölthetik le a friss adatbázisokat. A célállomásokat az új funkció egyes szavak alapján is képes megkeresni, de több szó egyidejű megadásával komplex keresést is végezhet. A rendszer például a közismert „Shirasagijyo” becenév alapján is megtalálja a híres Himeji várkastélyt, sőt még akkor is, ha ezt hibásan írják be, például így: „Shirosagijyo”. A komplex keresés az olyan kifejezéseket is képes értelmezni, mint a „Ginza sushi” vagy az „Akasaka French”.

Hangvezérlés

A hangvezérlés funkció szintén a felhőalapú adatbázis előnyeit kínálja, amely képes felismerni a természetes beszédet és számos létesítmény (például üzletek) nevét, s ennek alapján a fedélzeti rendszer már gyorsan tud reagálni a hangutasításokra. A szóbeli parancsok jellegének és az adott helyzetnek megfelelően a funkció automatikusan váltogat a felhőalapú és a fedélzeti üzemmódok között, ezzel biztosítva a multimédia rendszerek zökkenőmentes működését.

Ez a funkció két külön rendszerként, felhőalapú és fedélzeti beszédfelismeréssel működik. Bár már az eddig használt felhőalapú beszédfelismerő rendszer (az „Agent” nevű interaktív szolgáltatás) is képes volt azonosítani a természetes beszéd szavait, a szolgáltatás csak célállomások, időjárási információk, hírek keresésére és más szerver-alapú alkalmazások működtetésére korlátozódott, a fedélzeti beszédfelismerés pedig csupán meghatározott mennyiségű kifejezést tudott azonosítani. Egy cím megkereséséhez például a felhasználónak a következőket kellett mondania, kifejezetten ebben a sorrendben: „Célállomás”, „Cím”, „Tokió, Bunkyo-ku, Koraku, 1 chome, 4”. Ez azt jelentette, hogy a felhasználóknak mindig a pillanatnyi szándékuk alapján kellett kiválasztaniuk az ahhoz megfelelő rendszert. Az újonnan kifejlesztett hangvezérlés automatikusan a megfelelő beszédfelismerő rendszert aktiválja, vagyis többé nem kell választani a megfelelő funkciók között. A felhasználó egyszerűen, természetes kifejezésekkel mondhatja ki, amit szeretne, például hogy „ramen-étterem, parkolóhellyel”, vagy hogy „állítsd maximumra a légkondit”, és a rendszer így is megérti az utasításokat.

1DCM: Adatkommunikációs modul

2A TMC információi szerint

3DCM modullal felszerelt járművek

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:fejlesztés, navi, navigáció, Toyota

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A 3-as villamos rövidített útvonalon jár 2017. szeptember 23-án és 24-én, valamint 2017. szeptember 30-án és október 1-jén
Next Post: Olasz szakember került az Opel Southeast Europe élére

Kapcsolódó cikkek

  • A Tokaj-hegyaljai Szüreti Napokon az esti hazajutást támogatva a TOKAJ IC hosszabb útvonalon, Budapestig közlekedik Ctrl+C - Ctrl+V
  • A legjobb kutyás terepjáró a Jeep Wrangler Hírek
  • Az Audi Hungaria Magyarország legvonzóbb munkahelye Ctrl+C - Ctrl+V
  • Videón és fotókon a BMW i Vision DEE tanulmányautó Bemutató
  • Romániában csaknem 16 százalékkal nőtt a járműgyártás az első negyedévben Hírek
  • A rozsda bölcsője a vízvályú Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A World Photography Awards 2023 nyílt pályázatának döntősei
  • A múlt héten megérkezett Ed Sheeran vadonatúj felvétele, az „Eyes Closed”
  • A Linkin Park egy újabb kiadatlan számot fedett fel „Fighting Myself” címmel
  • A Képzőművészeti Egyetem jótékonysági adományozást szervez a török földrengés áldozatai javára
  • Újabb szívhez szóló dalt ismerhetünk meg a The National közelgő lemezéről
  • Van képünk hozzá (23.03.27.) – Lexus ROV
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • A távoli északon teszteli az Audi a Q6 e-tron szériaközeli prototípusát
  • A gyári BMW-csapattal tesztelt Kovács Bálint
  • A Mazda CX-9 gyengén teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT