Az új Peugeot e-Rifter
A PEUGEOT folytatja elektromos személygépkocsi-kínálatának fejlesztését. A PEUGEOT RIFTER, amely eddig is hű társ volt a mindennapi közlekedésben, mostantól 100%-ban elektromos motorral is elérhető.
A PEUGEOT büszkén mutatja be az új PEUGEOT e-RIFTER-t.
Az új PEUGEOT e-RIFTER a power of choice iskolapéldája, hiszen:
- Hatótávja a WLTP ciklus szerint akár a 280 km-t is elérheti.
- 2 különböző hosszúságban készül (Standard és Long), és akár 7 személy szállítására is alkalmas.
- 5 személlyel a csomagtér mérete 1050 literig bővíthető.
- Maximális vontatási kapacitása 750 kg.
Az új PEUGEOT e-RIFTER eredetiségével, kompromisszummentes szolgáltatásaival és azzal, hogy a korlátozott forgalmú belvárosi zónákba is behajthat, minden felhasználói igénynek megfelel, mindezt pedig tágas és modern utastérrel, az új PEUGEOT i-Cockpit® digitális műszerfalával kiegészítve kínálja.
100%-ban elektromos technológia – Ready for full Electric action
A PEUGEOT e-RIFTER a moduláris, többféle meghajtással is kombinálható EMP2 (Efficient Modular Platform) platformra épül. 100%-ban elektromos meghajtású változatának maximális teljesítménye 100 kW, maximális nyomatéka 260 Nm, amely az indulás pillanatától fogva azonnal rendelkezésre áll, mégpedig rezgés, zaj, sebességváltás, szagok és természetesen helyi károsanyag kibocsátás nélkül.
Az elektromos hajtáslánc (elektromos motor, inverter és egyenáram/váltóáram átalakító) hasonló az új PEUGEOT e-PARTNER-éhez. Ennek megfelelően az e-RIFTER meghajtó áttételének kialakítása is hasonló, a nagyobb terhelésnek megfelelően lett kialakítva.
Teljesítményadatok (POWER üzemmódban – hivatalos jóváhagyás alatt álló értékek) :
- végsebesség: 130 km/h,
- gyorsulás 0 – 100 km/h: 11,2 mp,
- gyorsulás 80 – 120 km/h: 8,9 mp.
Mindkét karosszériaváltozat (a Standard és a Long is) 18 cellából álló, 50 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorral rendelkezik, amely a WLTP protokoll szerint verziótól és vezetési stílustól függően akár 280 km-es hatótávra is képes (az adat még homologizáció alatt áll).
Az akkumulátor hőszabályozása az utastér fűtésrendszerére csatlakozik, ennek köszönhetően pedig rövidebb lehet a töltési idő, optimális a hatótáv és nő az akkumulátor élettartama.
Az autó kétfajta fedélzeti töltővel érhető el, melyekkel minden helyzetben könnyű a töltés. Szériafelszereltségként egy egyfázisú, 7,4 kW-os töltő jár az autóhoz, opcióként pedig egy háromfázisú, 11 kW-os töltő rendelhető hozzá.
A töltőnyílás, amely a bal hátsó sárvédő felett kapott helyet, többféle töltési módot is lehetővé tesz: szabványos hálózati csatlakozóról, megerősített hálózati csatlakozóról, nagy teljesítményű Wall Box segítségével, vagy akár gyorstöltőn is tölthetjük az autót.
Az 50 kWh kapacitású akkumulátor különböző töltési lehetőségei minden élethelyzethez képesek alkalmazkodni. Többféle töltési mód áll rendelkezésre: otthon, a munkahelyen és nyilvános töltőpontokon egyaránt.
- szabványos hálózati csatlakozóról (8 A): a teljes feltöltés időtartama 31 óra,
- megerősített hálózati csatlakozóról (16 A): a teljes feltöltés időtartama 15 óra,
- 7,4 kW-os Wall Boxról: a teljes feltöltés időtartama 7 óra 30 perc, az egyfázisú kábellel (7,4 kW),
- 11 kW-os Wall Boxról: a teljes feltöltés időtartama 5 óra, háromfázisú kábellel (11 kW),
- nyilvános töltőponton: az akkumulátor hőszabályzó rendszere 100 kW-os DC villámtöltő használatát is engedi, ily módon 30 perc alatt 80%-os töltöttség érhető el.
Az új PEUGEOT e-RIFTER kiemelkedő hőkomfortot biztosít utasai számára, az alábbi megoldásokkal:
- nagy kapacitású (2 x 5 kW) fűtőellenállás,
- fűthető ülések (verziótól függően),
- verziótól függően érintőképernyőről vagy a MyPeugeot® mobilalkalmazásból előre programozható légkondicionálás. Azonkívül, hogy a megoldás nagyon kényelmes, a hatékonyságot, a hatótávot is javítja: az autó hőmérséklete induláskor hamarabb éri el az ajánlott üzemi hőmérsékletet, és az akkumulátor is hamarabb melegszik az optimális hőfokra.