Új rekordok


A ŠKODA továbbra is a terveknek megfelelően folytatja a vállalat nemzetközivé tételét és digitalizációját

A ŠKODA új piacokra való belépéssel halad tovább. A tavalyi év óta a márka aktívan tevékenykedik Szingapúrban, így összesen 103 piacon van már jelen a cseh autógyártó. A ŠKODA világszerte több, mint 36 000 dolgozót foglalkoztat. Az autógyártó vállalat nemzetközivé tétele egyike a „Stratégia 2025” program legfontosabb pontjainak.

További, stratégiailag kiemelt terület az e-mobilitás, az autonóm közlekedés, a hálózatba kapcsolhatóság és a digitalizáció témaköre. A ŠKODA AUTO világszintű kiszállításait ezeknek a területeknek a hatékony fejlesztésével és alkalmazásával kívánja növelni. Rajtuk keresztül új üzletágak, új üzleti lehetőségek nyílnak meg, amelyek a digitális mobilitási szolgáltatások alkalmazásával még szélesebb alapot biztosítanak a további növekedés számára.

A mobilitás átalakulásának és a digitális átállásnak van stratégiai szempontból a legnagyobb jelentősége. A ŠKODA keményen dolgozik termékei és folyamatai digitalizálásán. Ez a vállalat minden részére kiterjed, a beszerzéstől a képzéseken keresztül a pénzügyi területekig, de érinti a toborzás és az értékesítés folyamatát is. Szintén nagy hangsúlyt kap a műszaki fejlesztés, a gyártás és a logisztika területe és természetesen az ügyfeleknek gyártott késztermék is.

A logisztika és a gyártás területén a vállalat növekvő mértékben alkalmazza az Ipar 4.0 technológiai megoldásait. Ilyen például a ŠKODA cseh üzemeinek területén működő, a teherszállítókat felügyelő és teljesen autonóm módon közlekedő drónok üzemi tesztje. Emberek és robotok szintén együtt dolgoznak, utóbbiak intelligensen segítve az emberek munkáját. A prediktív karbantartás használatával a gépek maguk ismerik fel karbantartási vagy javítási igényüket, ezzel is csökkentve bármiféle leállás vagy kár kockázatát. A teljesen szétszerelt (Complete Knock Down – CKD) egységek pakolásakor pedig a kiterjesztett valóság segítségével készítenek olyan kivetítéseket, amelyek megmutatják, hova és hogyan kell elhelyezni az elemeket a szállítást végző járműben.

A konszernen belül a ŠKODA elsőként alkalmazza az új MIB 3 moduláris infotainment mátrixot. A márka ügyfelei számára ez a járműben helyet foglalva hozzáférést biztosít a legjobb hálózatba kapcsolhatósági megoldásokhoz, egyúttal biztosítja, hogy az új ŠKODA modellekben rendelkezésre álljon a kényelmes over-the-air (OTA) frissítés lehetősége.

A városokkal – mint például Prágával – való együttműködés során a ŠKODA elkötelezetten támogatja a fenntartható városi mobilitást elősegítő koncepciókat. A cél a forgalom áramlásának optimalizálása és a különböző közlekedési módok intelligens összekapcsolása. Ez növeli az emberek biztonságát és kényelmét, miközben csökken a környezeti hatás.

A ŠKODA AUTO DigiLab erősíti a digitális fejlesztésben alkalmazott innovációt és szakértelmet

Ezekkel a kezdeményezésekkel párhuzamosan a ŠKODA mobilitási szolgáltatások egész sorát dolgozta ki. A ŠKODA AUTO DigiLab munkáját dicséri a ponttól-pontig típusú autómegosztó alkalmazás, a HoppyGo, a diákok autómegosztó platformja, a Uniqway és a speciális segítséget igénylő emberek számára mobilitási szolgáltatást nyújtó CareDriver is. A ŠKODA jelenleg is tesztel egy olyan úttörő szállítási megoldást, amely az „utolsó kilométer” kihívásait állítja középpontjába. Segítségével a csomagokat közvetlenül az ügyfelek autóinak csomagtartójába kézbesíthetnék, digitálisan biztosítva és maximális kényelmet kínálva ezzel a vezetőknek.

A ŠKODA AUTO DigiLab nélkülözhetetlen eszközként és forrásként szolgál számos digitális innovációs folyamatnál. Ez a kreatív műhely erősíti a márka fejlesztési szakértelmét a digitalizáció területén. A prágai alapító fiókkal együttműködve 2018. elején elindult a ŠKODA AUTO DigiLab Israel Ltd. is Tel-Aviv IT centrumában. Mindkét labor startup vállalkozásként működik, agilisek, képesek a hagyományostól eltérő gondolkodásra az új üzleti modellek és a jövő mobilitási termékeinek és megoldásainak megalkotásakor.

A Tel-Avivban működő munkacsoport erős szálakkal kötődik a helyi startup vállalkozások hálójához és jelenleg is a legígéretesebb 13 startup céggel dolgozik együtt a mesterséges intelligencia, a big data, a kiberbiztonság és a járműérzékelők területén. Általuk a ŠKODA is hozzáfér olyan új technológiákhoz, mint a big data és a mesterséges intelligencia.

Három vállalkozás példáján keresztül könnyen érthetővé válik ez a központi stratégia. Az Anagog arra specializálódott, hogy a mobilitás témájában mesterséges intelligenciát fejlesszen és alkalmazzon. Az izraeli startup vállalkozás szoftvereket használ az ügyfelek bizonyos helyzetekben tanúsított viselkedésének elemzésére, megértésére, hogy segíthessen – például – elnavigálni a következő elérhető üres parkolóhelyre. A Chakratec olyan elektromos töltőállomáson dolgozik, amelynek energiatároló eszköze a lendkerék koncepcióját követi és szinte végtelen számú mélytöltési és kisülési kört tesz lehetővé. Ez lehetővé teszi, hogy a jövőben távoli, elszigetelt helyeken is lehessen töltőállomást létesíteni. Az UVeye alapítói olyan technológián dolgoznak, amely egy kamera formájában szkenneli a járművek karosszériájának alsó részét sérülések után kutatva. Ez igen hasznos például a gyártás és minőségbiztosítás részlegek munkájánál.

A ŠKODA felelős a Volkswagen Csoport indiai modellkampányáért

2018. júniusában a ŠKODA átvette az INDIA 2.0 projekt irányítását. Ebben a szerepkörben a ŠKODA feladata a Volkswagen Csoport modellkampányának vezetése az indiai piacon. A Volkswagen Csoport egy milliárd eurót fektet a program megvalósításába elsősorban a 2019. és 2021. közötti időszakban. Az összegek nagy részét a ŠKODA AUTO és a Volkswagen márkák járműveinek fejlesztésére fordítják, amelynek célja a szubkontinens ügyfeleinek igényeire szabott modellek létrehozása. Ezek közül az első egy, az A0 szegmensbe tartozó SUV modell lesz, amelyet 2020-ban mutatnak be. A 2019. januárjában Pune-ban megnyitott Technológiai Központ volt a projekt megvalósításának első jelentős lépése. A piaci közelség maximalizálása érdekében a ŠKODA AUTO gyártásának 95 százalékát helyben végzi, ami azt jelenti, hogy szinte minden járműalkatrész Indiában készül majd.

Christian Strube, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja így nyilatkozott: „A Technológiai Központ megnyitásával megerősítjük elkötelezettségünket az INDIA 2.0 projekt sikere iránt. Indiában kitűnő egyetemeket és magasan képzett munkaerőt találunk és ez a korszerű létesítmény segítségünkre lesz, hogy kiaknázzuk ezeket az óriási lehetőségeket, különösen a formatervezés és a fejlesztés területén. A helyben végzett fejlesztői munka a sikerünk záloga.”